Aktywność

  • 35stan dodał(a) nowy wpis, Czas smoleński wg relacji senatora Koguta, na stronie polskim tekstem 1 rok, 6 miesięcy temu

    Senator Stanisław Kogut:

     http://ww2.senat.pl/k7/dok/sten/057/57sten1.pdf

    (…)Wtenczas jeszcze nikt nie wiedział o ogromnej tragedii, o tej katastrofie. Kiedy wchodziliśmy na cmentarz, był taki moment, że około d[…]

    • nagor
      18 LUTEGO 2018 O 22:39
      Polecam ten tekst zamieszczony na Salon24, jest bardziej czytelny, bo ilustrowany zamieszczonymi fotografiami, które przemawiają bardziej sugestywnie na odbiór czytanego tekstu:

      https://www.salon24.pl/u/stan35/845583,czas-smolenski-wg-relacji-senatora-koguta

      Polecam też nastepny tekst poświęcony sprawie watpliwości co do tego, czy wrak na polance Siewiernego to wrak TU154M nr 101.

      https://www.salon24.pl/u/stan35/845635,dzwonili-panie-antoni-dzwonili

    • nagor
      19 LUTEGO 2018 O 10:34
      „Większość piszących rozlicza różnicę czasu +2 godziny czyniąc to błędnie odnosząc wyłącznie do stref czasowych bez uwzglednienia niezmienności MSK =UTC+3 ”

      To nie tak, 10 kwietnia 2010 roku w Rosji i moskiewskiej strefie czasowej obowiązywał czas letni MSD UTC+4.
      Istnieją archiwalne nagrania TV Russia Today, które pokazują że na pasku tej stacji w dniu 9.04.2010 roku pokazywano godzinę w Moskwie jako GMT/UTC+4, 10.04.2010 roku GMT/UTC+3, 11.04.2010 roku GMT/UTC+3 a zmiana z GMT/UTC+3 na GMT/UTC+3 na GMT/UTC+4 nastąpiła w nocy z 11/12.04.2010 roku.

    • nagor
      19 LUTEGO 2018 O 15:30
      „…to 10.04.2010 strefa moskiewska miała czas UTC +3 a my letni UTC+2 ”

      Nie masz racji w tej sprawie.
      10.04.2010 roku urzędowym czasem lokalnym moskiewskiej strefy czasowej był czas letni MSD UTC/GMT+4
      a różnica z czasem letnim polskim CEST UTC/GMT+2 wynosiła 2 godziny.
      W listopadzie roku 2009, ówczesny prezydent Dmitrij Miedwiediew zarządził zredukowanie do dziewięciu z 11 stref czasowych w Federacji Rosyjskiej a dopiero roku 2011 podjęto decyzję o rezygnacji z praktyki przechodzenia z czasu letniego na zimowy.
      W lipcu 2014 roku parlament przegłosował przestawienie kraju na czas standardowy (zimowy), po trzech latach obowiązywania wyłącznie czasu letniego(2011-2014). Duma Państwowa uchwaliła to stosunkiem głosów 442-1. Wrócono również do 11 stref czasowych zamiast dziewięciu.
      Na archiwalnych nagraniach stacji Russia Today z dni 9, 10, 11, 12 kwiecień 2010 roku możemy prześledzić jaki czas stosowały media rosyjskie a przez porównanie czasu relacji na żywo tych samych wydarzeń w Russia Today i TVP Info znaleźć potwierdzenie, że w każdym z tych dni różnica czasu lokalnego pomiędzy Moskwą a Warszawą wynosiła 2 godziny.

      W dniu 9.04.2010 roku na pasku RT był podawany czas UTC/GMT+4

      W dniu 10.04.2010 roku na pasku RT był podawany czas UTC/GMT+3

      W dniu 11.04.2010 roku na pasku RT był podawany czas UTC/GMT+3

      Po północy z 11/12.04.2010 roku na pasku RT był podawany czas UTC/GMT+4

    • nagor

      Przepraszam, ale widzę, że nie ma sensu prowadzić z Tobą dysputy, bo mieszasz niemiłosiernie i nie masz ochoty zapoznać się ze źródłami a to oznacza,, że lekceważysz moją osobę jako interlokutora.
      Podam już nie dla Ciebie, ale dla zbłąkanego czytelnika(myślacego i dobrej woli) linki do archiwalnych zapisów RT z 9.04.2010 roku, gdzie na pasku pokazywany jest czas w Moskwie GMT+4 a w Warszawie(CET) GMT+2

      Angielskojęzyczna RT w dniu 10.04.2010 roku zlikwidowała pokazywanie na pasku czasu na świecie ale hiszpańskojęzyczna pokazywała i było to już np. GMT=12:00, Moskwa GMT+3=15:00

      i 12 kwietnia już z powrotem w Moskwie GMT+4, CET GMT+2

      a teraz porównanie czasów relacji na żywo konferencji prasowej D.Tuska po nadzwyczajnym posiedzeniu rządu przez RT i TVP Info:

      RT 13:21 GMT

      https://images83.fotosik.pl/655/8d3297c95750fcf3gen.png

      TVP Info 14:18 GMT+1

      https://images82.fotosik.pl/657/7c02d9346c630f3fgen.png

      RT 16:21 GMT+3

      https://images82.fotosik.pl/664/bb4b0639d5aff7bbmed.png

    • Nie ma zgody.
      Relacja Koguta potwierdza narrację o zmanipulowanym czasie lokalnym.

      Natomiast lot premiera 7.04.2010 roku był wykonany przez stronę polską wg urzędowo obowiązującego czasu letniego i wg zapisanego porządku uroczystości(start z Okęcia o 9:50 UTC/GMT+2, lądowanie o 13:00 UTC/GMT+4)
      Protokół dyplomatyczny wymaga, by samolot gospodarza lądował przed samolotem gościa a ze względów bezpieczeństwa różnica pomiędzy tymi lądowaniami wynosiła 15 minut.
      Stąd wniosek, że samolot Putina powinien lądować o godzinie 12:45 UTC/GMT+4 a faktycznie wylądował dokładnie o 1 godzinę później czyli o 13:45 UTC/GMT+4 czyli o godzinie 12:45 ale UTC/GMT+3

      Lądowanie samolotu Putina:

      http://vkononov.ru/wp-content/uploads/2010/12/%D0%B2%D0%B2%D0%BF.jpg
      ExifVersion 0221
      DateTimeOriginal 2010:04:07 13:44:51
      CreateDate 2010:04:07 13:44:51

      W Polsce przyjęto godzinę startu samolotu z Tuskiem potraktowano wg urzędowego czasu letniego a w Rosji wg czasu zimowego i stąd spóźnienie samolotu z Putinem o 1 godzinę.

      Tusk też lądował trochę później niż planowano:
      http://vkononov.ru/wp-content/uploads/2010/12/DSC_0722.jpg
      DateTimeOriginal 2010:04:07 13:18:55
      CreateDate 2010:04:07 13:18:55

    • Ty jesteś jednak mało kumaty i twierdzisz, że urzędowym czasem w moskiewskiej strefie czasowej był czas UTC/GMT+3.
      Nie potrafisz znaleźć w sieci informacji na temat historii czasu urzędowego w Rosji i paplesz co ci tam w głowie się uroi.
      Pisałem wyżej w jednym z komentarzy jak wyglądała ta historia:

      (…)W listopadzie roku 2009, ówczesny prezydent Dmitrij Miedwiediew zarządził zredukowanie do dziewięciu z 11 stref czasowych w Federacji Rosyjskiej a dopiero roku 2011 podjęto decyzję o rezygnacji z praktyki przechodzenia z czasu letniego na zimowy.
      W lipcu 2014 roku parlament przegłosował przestawienie kraju na czas standardowy (zimowy), po trzech latach obowiązywania wyłącznie czasu letniego(2011-2014). Duma Państwowa uchwaliła to stosunkiem(…)

      Dla niekumatego:

      https://images81.fotosik.pl/1000/d1a82be054dbbf5agen.png

      https://www.timeanddate.com/time/zone/russia/moscow

    • Skończyłeś człowieku jakąś normalną szkołę czy tylko Wyższa Szkołę Gotowania na Gazie?
      Takiego ignoranta jakim ty jesteś, ze świecą by nie znalazł a tu się znalazł.
      Takie pierdoły opowiadasz, że hej!

    • „Twoja sugestia czasu centrum z 9,10 na 10,10 utc+2 to czas UTC+4 12,10 „150 m od wraku” z płyty lotniska na polankę Bahr potrzebował 1,godz 25 min aby powiadomić centrum ?????????????”
      Człowieku!
      J.Bahr miał program uroczystości, w którym był zapisane, że samolot będzie miał lądowanie o godzinie 10:30 czasu lokalnego w Smoleńsku a skoro był to czas zimowy UTC+3, to wg czasu letniego(a wg takiego urzędowego czasu był rozpisany program uroczystości) była to godzina 11:30 UTC+4.
      J.Bahr mówił w wywiadzie, ze przybył zgodnie z dyplomatycznym obyczajem 40 minut przed planowanym lądowaniem . Ponieważ wiedział o opóźnionym około 30 minut wylocie z Okęcia, to ten planowany czas przesunął na około 11-tą czasu lokalnego UTC+3(12-tą UTC+4) i przybył na lotnisko około 10:20 UTC+3(11:20 UTC+4)(9:20 UTC+2).
      To dlatego mogło dojść do spotkania na Siewiernym J.Bahra z J.Sasinem, który przybył o 9:30-9:35 UTC+2.
      Twoje rozumowanie to dziecinada:”z płyty lotniska na polankę Bahr potrzebował 1,godz 25 min aby powiadomić centrum”
      J.Bahr w wywiadzie dla T.Torańskiej określił czas swojego pobytu na Siewiernym na około 1 godziny czyli ~9:20 UTC+2 do ~10:20 UTC+2(polskie media podały czas odjazdu z Siewiernego jako 9:27 UTC+1(bo takim czasem się posługiwały czyli było to około 10:27 UTC+2 czyli czasu letniego).

    • „11:30 Utc+4 to godzina z programu uroczystości a nie z faktów …….”

      Co ty pierdzielisz.
      W programie uroczystości godzina ladowania była zapisana jako 10:30 czasu miejscowego, który różni się o +2 godziny od polskiego.

      http://p.web-album.org/28/00/2800e5d00a5da643ce2185ceafaf0dd5a,4,0.jpg

      „czas katastrofy 8:41″
      Ani tam nie było katastrofy i ani nie o tej godzinie miały tam miejsce jakieś wydarzenia.

      Świadek nauszny(słyszał dźwięki ale nie widział) tych wydarzeń, A.Wosztyl opowiada w filmie A.Gargas pt.”Anatomia upadku 2”:
      Czas na filmie – 00:34:22

      Artur Wosztyl:
      (…)Rozmawiałem z DKL-em, do którego zadzwoniłem zaraz po rozmowie z Panem płk. Raczyńskim(ówczesnym szefem 36SPLT- przyp. mój) – Dyżurny Kierownik Lotów i on powiedział, że na jego telefonie, połączenie które ze mną miał, było o godzinie 8:38.
      Pomimo tego, że były osoby które wiedziały konkretnie o której to miało miejsce, to jednak pozwalano mediom kreować rzeczywistość , która nie miała nic wspólnego z faktami.(…)

      Po usłyszeniu tych dźwięków, Wosztyl rozmawiał przez telefon z szefem 36SPLT płk. R.Raczyńskim, potem z attaché obrony ambasady RP w Moskwie gen. Grzegorzem Wiśniewskim i DKL-em.
      Skoro tak to wydarzenie musiało mieć miejsce sporo wcześniej.
      Wiele poszlak wskazuje na czas około 8:20 i z tego względu nie mogło to być zdarzenie z udziałem TU154M, którym leciała Oficjalna Delegacja(po prosu nie zdążyłaby dolecieć.
      Nieżyjący już członek załogi Jak-40 nr 044, który wcześniej lądował na Siewiernym, zeznał 10.04.2010 roku w PW, że odgłosy , które załoga Jak-a słyszała, były po około 37 minutach po odejściu IŁ-76(około 7:40) co daje czas zdarzenia na około 8:17.
      E.Klich na sejmowej komisji nie mógł tego dokładnie określić(zdarzenia w stosunku do godziny odejścia IŁ-76 ale powiedział, ze nie w krótszym czasie niż 30 minut.
      Strażak Muramszczikow określił ten czas jako „za 40 minut po odejściu IŁ-76” czyli około 8:20

      Jak cię nie wstyd obnosić się publicznie ze swoją głupotą?

    • @35stan
      Niestety nie na temat, ale chciałbym prosić Cię o taką rzecz: czy wiesz, gdzie była opisana (notki lub komentarze) sprawa plamy na stateczniku Tupolewa. Wydaje mi się że Ty o tym również pisałeś (mogę się mylić). Poszukiwałem tego dziś na NS i S24 ale nie mogę tego znaleźć. Ta plama widniała na zdjęciach samolotu opisanego nb 101 posiadających datę wykonania 01.2010 – 08.04.2010.
      Pozdr.

Przejdź do paska narzędzi