Byłem na proteście przeciw roszczeniom żydowskim i ustawie 447

Dziś, czyli w sobotę 11.05.2019 o godzinie 14, dotarłem w al. Ujazdowskie przed siedzibę Premiera RP. Oprócz mnie było tam około 25 tysięcy protestujących przeciwko amerykańskiej ustawie 447 JUST w której jest mowa o dopilnowaniu realizacji bezprawnych majątkowych roszczeń żydowskich.

Relację filmową można zobaczyć tu:

Byłem od początku do końca i polecam obejrzenie całości. Jak ktoś nie ma „zdrowia” to zachęcam do wysłuchania Leszka Żebrowskiego od 1:16:40 oraz wystąpień pod ambasadą USA od 2:36:20 a szczególnie wystąpienie Grzegorza Brauna od 3:10:30.

Manifestacja była wzorowo zorganizowana – nie było żadnych wpadek organizacyjnych, nie było prowokacji. Policja bardzo dyskretnie czuwała nad przebiegiem demonstracji. Wystąpienia były merytoryczne, sensowne, stonowane, po prostu bardzo dobre. Dla tych co śledzą niezależne media typu wRealu24, Media Narodowe, wystąpienia Michalkiewicza czy członków Konfederacji nie były one zaskoczeniem.

Nie jestem osobą która dobrze czuje się na tego typu imprezach, lecz tu widać było i czuć autentyczne zaangażowanie demonstrujących, spokojne reakcje, atmosferę powagi i świadomość, że zebraliśmy się w sprawie naprawdę dużej wagi.

To że ok 25 000 osób zebrało się w jednym miejscu by okazać swoje obawy o los kraju jest zasługą niezależnych mediów, bez nich byłoby to niemożliwe. Niestety należy się liczyć z akcją blokowania internetu jeśli idzie o dostęp mediów spoza głównego nurtu. Wygląda, że mamy ostatni moment żeby się policzyć, zrozumieć o co chodzi i zorganizować.

Kilka zdjęć z wydarzenia

Piękny złotokap przed Urzędem Rady Ministrów przy wejściu do ogrodu botanicznego
Wejście do URM
Za samochodem z nagłośnieniem i wodzirejem szły „banery” a potem z 20 tys luda
Selfie


Sympatyczna pani w stroju mocno patriotycznym
Przed ambasadą US.

You may also like...

61 komentarzy

  1. nagor pisze:

    @piko
    dzięki za osobiste uwagi , śledziłem w społecznościowych . Powagę sprawy było czuć i widać .

    Pewnie masz rację ,że w przyszłości nikt nam takich możliwości nie ułatwi i to nie tylko „swoi” ale i ich sojuszniczy pomagierzy w wyrywaniu rzepki . Jakaś jedna im wystarczy byle spolegliwa .

  2. piko pisze:

    Witaj
    Było sympatycznie. Jeszcze raz polecam Brauna.

    Ciekawe jak nasz największy sojusznik zareaguje, oleje sprawę, czy dokręci śrubę?

  3. piko pisze:

    Wstawiłem kilka zdjęć. Ciekawe czy je widać. Ja widzę tylko pierwsze.

  4. nagor pisze:

    @piko
    Witaj , zdjęcia widzę wszystkie .
    Oglądałem całość w realnym czasie z Braunem też , trudna jest ta oczywistość , dla wielu propagandzistów zmuszonych do pomijania faktów .

    Ten sojusznik chyba zachowa pozory i pomagier go w tym wyręczy, wybierając bardziej sprawną rękę ” jednego zła” . Śruba to dla nas , bo władzy już mocniej przyśrubować nie idzie , aby zachowała pozory naszej .

    Pozdrawiam

  5. piko pisze:

    @nagor
    Wygląda że PiS doszedł do ściany i już nie może dalej ściemniać. Ciekawe czasy przed nami.

  6. cisza1 pisze:

    @piko
    Widzę Ciebie i wszystkie fotki!
    „Byłam” z Wami wszystkimi.

    Wymienię kilku ważnych uczestników:
    Kochany ks. St. Małkowski! Modlitwą rozpoczął marsz.
    Leszek Żebrowski!

    Byli też goście: z Kukiz15 – pan Rzymkowski, od rolników szef Agrounii.
    Zdalnie – Polacy z USA
    Pominęłam przedstawicieli organizatorów i Konfederacji.

    Dwa słowa: piękny i godny marsz!

  7. meszek pisze:

    „Oprócz mnie było tam około 25 tysięcy protestujących ..”

    tylu agentów Putina
    no no

  8. piko pisze:

    @cisza1 @meszek
    W pochodzie był poseł Wilk, prezes PAFERE Wojtek Kubań o Korwinie, Braunie i innych nie wspomnę. Demonstrujący to ludzie w moim wieku, młodzież, dojrzałe osobniki, przedsiębiorcy, rolnicy (rozdawali jabłka). Obok krzepkich chłopaków szli też ludzie o wyglądzie przedwojennej inteligencji.

    Budująca było poczucie jedności i odpowiedzialności. Oczywiście takie imprezy żądzą się swoją dynamiką więc hasła musiały być proste konkretne i jednoznaczne.

  9. nagor pisze:

    @piko
    Obawiam się , że PiS już ścianę przeszedł i ma tę dolegliwość , ze sprawowania aktualnie władzy , że nie moze uchylić się od odpowiedzi w sprawie 447 . Opozycja pomija temat milczeniem , bo nie musi i nikt ich nie pyta , ale intencje ma podobne i nie są one chwalebne .
    Zaczynam rozumieć tendencję plebiscytu przy wyborach do PE , jako kryterium obstawiania wsparcia sojuszniczego w wyborach jesiennych . Sojusznikom jest obojętny nasz interes wewnętrzny ale istotna jest ich własna wygoda osiągnięcia celów . Usłużni w nadzieji stworzą kazdą koalicję aby uzyskać liczący się wynik , bo tylko on gwarantuje wsparcie do władzy. Wiele prawdy jest w tym określeniu „jedno zło” , to dalej Magdalenka i ci sami mocodawcy .
    Masz rację przed nami ciekawe czasy oceny świadomości społecznej , bo całkowitej zmiany się nie dokona a częściowa blokada zapędów przez wprowadzenie trzeciej siły(Konfederacji) ma skrajną alternatywę utworzenia popisu , w myśl przesłania „Co się nie zrobi dla dobra ogólnego ”

    Trudne są te nasze wybory , jak plebiscyt do PE , to wyłącznie na Konfederację (tylko wyślemy tam ludzi niezbędnych na jesieni) bo moc sprawcza w tamtym miejscu jest drugorzedna .To jesienne wybory będą miały istotne znaczenie dla Polski .

  10. E.B pisze:

    Dzięki @Piko.

    Miałam nadzieję, że pójdziesz na marsz i zdasz nam relację. Ten marsz jest bardzo ważny i jest wsparciem dla słów rządu. Dziwię się więc dlaczego o nim nie wspomniano.
    To zamilczanie jest śmieszne i źle świadczy o telewizji publicznej. W RM podawali informacje.
    Jak patrzę po twarzach, to jakaś inna Polska, powiem tak: ludzi na pewnym poziomie. To dobrze, że taka też jeszcze istnieje, że jej nie zabili do końca. To jest jakaś nadzieja.

    PiS powinien wziąć to pod uwagę. To jest siła, która być może urośnie i dla niektórych stanie się alternatywą.
    Pisałam już o tym kiedyś, ale powtórzę. Taktyczna koalicja wyborcza dałaby wielką premię, ocierającą się o większość konstytucyjną. I po wyborach do PE należałoby o tym pomyśleć i ustalić warunki brzegowe takiej koalicji.
    To byłoby dobre dla Polski, no ale do tego potrzeba mądrych ludzi, po obu stronach.

  11. Tadeusz_K pisze:

    Grzegorz Braun przed ambasadą USA: „Mosbacher, go home!”
    Mam tu bardzo złe skojarzenia.

  12. Daani pisze:

    Bardzo dobrxe, ze to zorganizowali i ,ze tylu ludzi sie zeszlo, by zademonstrowac to, co jest zduszane, czyli vox populi.Jedno jest niezrozumiale dla mnie, dlaczego nie ma pytan o to do lewakow, ktorzy startuja i zwolennikow Tuska, jak nasza tu E.B. na salonie 24.pl u Echo24?

  13. Daani pisze:

    O czym mowia niektorzy narodowcy ,wspominajac cos o „narodowym liberalizmie”? Jedno z drugim cos ma wspolnego? Vide Tusk i jego kamaryla.
    JKM , Liroy coz….Moze to ma doprowadzic do innej koalicji? Bo przy haslach narodowych kreca sie kosmopolityczne figury pasujace do Rozy, ale tej Luxemburg. , moze i do Rozy Thun pasuja bardziej niz do hasel narodowych.Trzeba uwazac kto i dokad nas chce prowadzic.

  14. E.B pisze:

    @Daani

    A o co Ci chodzi?

  15. Tadeusz_K pisze:

    Daani pisze:…#narodowcy ,wspominając cos o „narodowym liberalizmie”? [itd.]… #
    *
    To, że zaistniała manifestacja przeciw 447 jest bardzo OK.!-bardzo.
    -Ale…
    Ta cała (czy też jej kawałek) Konfederacja to lustrzane odbicie KE.
    Jedno i drugie to taka chwilowa „polityczna zaślepka technologiczna” -ot!, łątka jednodniówka.
    Zaślepki te stanowią dobre podłoże do totalnej krytyki PiS i rządu, i wszystkich wokół..
    W krytyce tej nie są ważne żadne racjonalne argumenty-istotne jest dzielenie podzielonego.
    -Tak było od wieków (było i jest sponsorowane),
    I tak jest tutaj (na PT) również -proces ten trwa..
    I ciągle te same pytania:
    ** „dlaczego wielowiekowe zaniedbania nie zostały usunięte do minionego wtorku/poniedziałku”.**
    -Szkoda słów.
    *
    W związku z powyższym pozwolę sobie wkleić gotowca:


    *
    Obawiam się jednak, że tu nie wystarczy „jednego razu”.
    Tu chyba trzeba wiele razy po dwa (a może trzy) razy.
    Mówił już o tym J. Kochanowski:
    Nową przypowieść Polak sobie kupi,
    Że i przed szkodą, i po szkodzie głupi.
    -J.K.-„ PIEŚŃ 5”

    *
    ps.
    Jeszcze dwa słowa o 447:
    To nie jest nic nowego-to jest teoretycznie to samo co Deklaracja Terezińska podpisana przez PO i przydupasa psela. w 2009r.
    Dlaczego wówczas nie protestowano i nie wyrzucono PO/PSL na śmietnik historii?
    -Dlaczego?
    Dlaczego nikt nie protestował, gdy PO rozważało rekomensaty w lasach?
    https://www.wikileaks.org/plusd/cables/09WARSAW78_a.html

    W 447 następuje jedynie zmiana egzekutora (na silniejszego,operatywnego) postanowień zawartych w w/w deklaracji.
    A za @E.B pozwolę sobie zapytać: „A o co [Ci] chodzi?” w tej zmasowanej krytyce rządu?
    _____
    „zaślepka technologiczna”- element, część konstrukcyjna, którą się usuwa po ukończeniu procesu technologicznego.

  16. cisza1 pisze:

    @Tadeusz_K

    Wiktor Orszulak – chyba nie sprawdziłeś kto zacz! Sam zobacz:))

    Deklaracja Terezińska
    Delegacja polska na konferencję „Mienie Ery Holokaustu” w Terezinie w czerwcu 2009 roku, kiedy to prezydentem był Lech Kaczyński, premierem – Donald Tusk. Deklarację podpisał Władysław Bartoszewski, wtedy sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
    Kto miał protestować?
    Chyba tylko PIS!
    Innych w opozycji NIE było.

    „Dlaczego nikt nie protestował, gdy PO rozważało rekomensaty w lasach?”

    Mijasz się z prawdą i to bardzo!
    Wielu i ja też w 2014 roku zbieraliśmy podpisy (2.500 000) i na krótko pomogło Kolejny skok na Lasy Państwowe to 2018. Wtedy wyleciał J.Szyszko
    Teraz cisza….

  17. Tadeusz_K pisze:

    @cisza1
    prezydentem był Lech Kaczyński#

    -był, ale tusk robił swoje co uważał za niesłuszne..

    #Kolejny skok na Lasy Państwowe to 2018. Wtedy wyleciał J.Szyszko#
    -nie znam tego.
    Sądziłem, że min. J.Szyszko pożarł był kornik, pozostawiając przystawkę zielonym -zielonym w całym obszarze poznawczym.

    #Teraz cisza….#
    -No.
    Nie wolno przeszkadzać germańcom w konsumpcji kornika.
    🙂
    #Chyba tylko PIS!#
    A dlaczego tylko PiS?
    Dzisiaj protestuja wszyscy, nawet putinowcy.

    #Wiktor Orszulak – chyba nie sprawdziłeś kto zacz! Sam zobacz:))#
    A powinienem?
    Jeśli tak to dlaczego?
    -proszę o link.

  18. cisza1 pisze:

    Tadeusz_K
    #Chyba tylko PIS!#
    A dlaczego tylko PiS?
    Dzisiaj protestuja wszyscy, nawet putinowcy.

    A kto był wtedy w sejmie w 2009 roku jako opozycja? A Ty protestowałeś?
    Ja i moi nie, bo o takim szwindlu wtedy nie wiedziałam i tyle.

    Uwaga: hamuj !
    O „ruskich trollach”, putinowcach , onucach etc. piszą różni z pis-u a ja takiego języka nie znam i nie toleruję.
    Ty też widzisz putinowców? Do mnie to piszesz?
    Współczuję i wypadam z takiego dialogu.

  19. Tadeusz_K pisze:

    O „ruskich trollach”, putinowcach#
    Wielu łatwo zidentyfikować po IP-czyli skąd nadają.
    Powiedziałem tylko tyle.
    Skąd te nerwy?

  20. Tadeusz_K pisze:

    info
    Przeglądam portale i tam gdzie to możliwe (w miarę moich możliwości) sprawdzam kierunki nadawania.
    Bardzo (i szczególnie) na sercu leży dobro Polski komentatorom spoza Polski-ze wschodu, zachodu i zza oceanu.
    Należy mieć tu również na uwadze i to, że są teraz dostępne programy generujące zmienne IP.

    Wielką aktywność wykazują w temacie 447 oraz pedofilii w KK.
    -Zabawne.
    Ale nawet IP jest zbędne aby znaleźć trola:

  21. cisza1 pisze:

    @Tadeusz_K

    Jak nie „putinowcy” to fan club Macierewicza!

    Skąd te nerwy?

    Stąd…. nie nerwy tylko politowanie.

  22. piko pisze:

    @tadeusz_k
    „Mosbacher go home” – co w tym złego? Nic. Trzeba Jankesom powiedzieć otwarcie żeby sobie jaj z Polski nie robili. Mógłbyś wyjaśnić o co ci idzie z ruskimi trolami w kontekście Konfederacji.

  23. Tadeusz_K pisze:

    @piko
    #Mosbacher go home” – co w tym złego? Nic.#
    No niby nic.
    Ale także nic dobrego.
    *
    #Mógłbyś wyjaśnić o co ci idzie z ruskimi trolami ..#
    Dziwna zbieżność/korelacja niektórych głoszonych tez .
    Albo inaczej:
    Jeśli nieprzyjaciel chwali moje działania to sygnał dla mnie, że muszę się zweryfikować.
    Jak to działa?
    np. TU:
    https://niezalezna.pl/271448-najbardziej-jaskrawy-przejaw-dezinformacji-polskojezyczny-portal-realizuje-polityke-kremla

  24. Tadeusz_K pisze:

    @cisza1
    Witam pięknie.

    #Jak nie „putinowcy” to fan club Macierewicza!#
    -Nie. 🙂

    #nie nerwy tylko politowanie#

    Dziękuję Ci za wyrazy empatii.
    Jednocześnie gratuluję dobrego samopoczucia (szczerze).
    Mnie niestety brakuje go w całym przekroju sceny politycznej nie wyłączając nikogo, …nikogo!..
    Kieruję się tylko, jak ten księgowy, ogólnym bilansem.
    Ale przyjdzie pora….przyjdzie na analizę poszczególnych pozycji składających się na ten bilans.
    Wg mnie na dzisiaj pora jest niestosowna.
    Tu wszyscy chcemy dobrze – tak mniemam.
    Sytuacja jednak jest zwariowana.
    Zalewa nas falanga wyrafinowanego ZŁA – z zewnątrz i z wewnątrz..
    Pozdrawiam.

  25. cisza1 pisze:

    @Tadeusz_K

    Ten wszechogarniający chaos, fala zła etc. są celowe i zorganizowane.
    Nie poddawajmy się!
    Popatrzmy na Polaków bitych w aresztach UBecji; wtedy te dzisiejsze „ataki” uznamy za ukąszenia komara. Potrzeba wierności… każdy wg swoich zasad. Mniemam, że dobrych.

    ps.falanga – to symbol, używany przez polskich narodowców z ONR stylizowanym wizerunkiem ręki trzymającej miecz. /nazwa falanga – miano wojska greckiego z lat przed Chrystusem/.

    „Sytuacja jednak jest zwariowana.”
    To tak, jak z tą delegacją. „Niemowy” nie rozmawiają z naszymi…. pewnie turyści pomylili kraje?
    Jaja…..

  26. Tadeusz_K pisze:

    @piko
    #Mosbacher go home” – co w tym złego? Nic.#
    /
    Powrócę do w/w słowa w świetle godzinnych wydarzeń do tego tematu.
    Magierowski osaczony słowami i czynami Izraelitów(przypomina mi to rytuał Mojżeszowego ukamienowania).
    Tam (Braun) słowa , tu (Izrael) czyny i słowa.
    Granica między słowami i czynami jest bardzo, a bardzo wąska.
    Słowa są determinantą czynów- wiesz o tym.
    (algorytm: myśl-słowo-czyn)
    Czy możesz teraz @piko potwierdzić słowo „co w tym złego? Nic”…..???
    Proszę o męską odpowiedź.

  27. Tadeusz_K pisze:

    @cisza1
    #Ten wszechogarniający chaos, fala zła etc. są celowe i zorganizowane.
    Nie poddawajmy się!#
    -zgoda.
    #ps.falanga – to symbol, używany przez polskich narodowców#
    – nie wiedziałem.
    Użyłem tego określenia z historii taktyki Aleksandra Macedońskiego.

    Wówczas była to wielka siła.
    Siła zła dzisiejszego dnia.
    /
    #To tak, jak z tą delegacją. „Niemowy” nie rozmawiają z naszymi…. pewnie turyści pomylili kraje?#\
    Mam nadzieję, że pomyłek będzie coraz więcej.
    Ty będziesz usatysfakcjonowana i ja także, @cisza1.
    Pozdrawiam cisza1.

  28. piko pisze:

    @tadeusz2017

    Chcesz męską odpowiedź. Proszę bardzo – dyrdymalisz jak potłuczony, że nic nie rozumiem.

    Mówisz: Braun słowa (o Mosbacher) a w Izraelu jakiś obywatel nawymyślał i opluł ambasadora RP.

    I bardzo dobrze że się tak stało. Może niektórym oczy się otworzą, że mamy do czynienia z gangsterami.

    Mówienie że deszcz pada gdy plują jest najlepszą drogą do zniewolenia.

    Może źle zrozumiałem ale uważasz że jak US nas upokarzają przysyłając jako ambasadora jakąś lafiryndę to my morda w kubeł i uśmiech nr 5?

  29. cisza1 pisze:

    @ a propos Magierowskiegi

    Opluli? Ile razy byłam tam, to pluli! Taki obyczaj.
    Bez powodu. Serio….
    Nie zwracaliśmy na to uwagi, bo byłoby gorzej.

    Kto to zrobił?
    A może taki, co mu śpioszki Polin się nie podobały?
    I sprawa polityczna, jak znalazł. Bo Polacy się postawili. Czyżby?

  30. Tadeusz_K pisze:

    @piko
    #Chcesz męską odpowiedź. Proszę bardzo – dyrdymalisz jak potłuczony@
    -b.inteligenta odpowiedź jak na wstęp..

  31. piko pisze:

    @tadeusz2017

    Sorki wyszło trochę niegrzecznie. Kasuję pierwszy wiersz w poprzednim komentarzu, reszta bez zmian.

  32. anonim pisze:

    niech sobie ponizsze co niektorzy przeczytaja i przestaja chrzanic .. ze nie napisze p….c

    Anna Węgrowska

    Proponuję wszystkim warszawiakom przejrzenie listy nieruchomości o które będą walczyć Żydzi.

    Na stronie Światowej Organizacji Restytucji Mienia Żydowskiego /WJRO/ opublikowana została lista 2613 warszawskich adresów – należy kliknąć przycisk search. Następne miasta w przygotowaniu, zgodnie z tym co mówiła ambasador Mosbacher – raport ma być gotowy do listopada 2019.
    Wyszukiwarka jest na razie w języku angielskim i hebrajskim (otwierając linki kliknij przycisk tłumacz w prawym górnym rogu):
    http://warsawproperty.org/?fbclid=IwAR1nHEz0-2E7DRdi1cjYvmzNzRt4t0sAyXnrUmNHOAoLNMK2V_cCpgthSuQ

    tu można poczytać jakie mają plany wobec Polski:
    https://wjro.org.il/our-work/property-restitution-in-warsaw/?fbclid=IwAR1Po_i8oiU0BWg2_HYBhFBDGjrJOwYqVhKQPLeh-JZyONI3-rJutmYmgV0

    tu jest dokładna instrukcja dla rzekomych spadkobierców lub po prostu chętnych na zakup nieruchomości pożydowskiej w Polsce, bo gra się toczy o mienie bezspadkowe:
    https://wjro.org.il/cms/assets/uploads/2016/12/LoganGuide-v3.pdf?fbclid=IwAR2VWnnX8rQxHjxMiyuhqAP29r5G1IURLG4BtEw3AHEuHmzFrG70XNURvfI

    a tu lista prawników w Polsce których WJRO rekomenduje do procesu sądowego:

    https://wjro.org.il/cms/assets/uploads/2018/12/hrc-letter-listing-attorneys-on-hrc-letterhead.12.11.18.pdf?fbclid=IwAR0u1VCQ6xXqW1LYFQwniaT6X3mDsSBCDmGiATOfzuWTInR2GgduaSwVzDg

    tu znajdziecie listy do władz Polski (Kopacz, Duda, Komorowski), jakie kierują organizacje żydowskie i czym grożą Polsce jeśli nie zostaną spełnione ich żądania:

    https://wjro.org.il/our-work/restitution-by-country/poland/?fbclid=IwAR2f8AuhuEgvzljeeEDarbdYH2RwbidyqXsaJy0Rsmnm_hSzaKG-6cvp0LA

    a jak będzie przebiegał sam proces oddawania nieruchomości Żydom, wyjaśnia poniższy 50 minutowy film. Autor używa mocnego języka ale chyba już Polacy nie mają czasu na kurtuazję.

    Polecam!

    zrodlo: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=341377589902855&id=100020918492286&sfnsn=mo

    i jeszcze to:

    Prof. Wróblewski: Ustawa 447 jest pierwszym krokiem, żeby wszcząć dalsze działania przeciwko Polsce

    https://wpolityce.pl/polityka/394046-nasz-wywiad-prof-wroblewski-ustawa-447-jest-pierwszym-krokiem-zeby-wszczac-dalsze-dzialania-przeciwko-polsce

    oni juz nie kryja swoich celow i dlatego nie ma czasu na mazanie sie i uzalanie nad soba i swoim losem, bo zydzi i amerykanie sa be.

    Tym sk**nom z ***”Dobrej zmiany”*** trzeba powiedziec, ze dla zdrajow nie bedzie sadow. Beda drzewa.

  33. anonim co wyzej pisze:

    cilna blokada!?ztery razy probowalem i komentarz nie wchodzi ..dlaczego?
    jakas debilna blokada?

  34. piko pisze:

    @anonim
    Dzięki za komentarz. Zlinkowałem na salonie24 w swojej notce.

    Nie wiem dlaczego koment nie pojawił się, nie administruję portalem.

  35. anonim 6 raz pisze:

    dorzuce jeszcze to:

    =========================================
    Georgette Mosbacher
    ‏Verifizierter Account @USAmbPoland

    Informacje przekazywane w kampanii Konfederacji są rażąco nieprawdziwe. Szczegóły na temat tzw. ustawy JUST z 2017 (Justice for Uncompensated Survivors Today): https://tiny.pl/t973f . Mowa nienawiści przedstawicieli skrajnych organizacji nie zakłóci relacji między sojusznikami.
    04:49 – **16. Mai 2019 **

    z https://twitter.com/USAmbPoland/status/1128990745271123968

    =========================================

    natomiast na stronie USAmbasady w RP wisi to:

    Czym jest ustawa tzw. ustawa JUST z 2017 roku?

    Ustawa JUST jest amerykańskim prawem, które wymaga od Departamentu Stanu przedłożenia Kongresowi Stanów Zjednoczonych jednorazowego raportu do listopada 2019 roku.
    Ten jednorazowy raport będzie zawierał ocenę przepisów prawnych i polityk poszczególnych krajów, które w 2009 roku przyjęły Deklarację z Terezina podczas konferencji poświęconej aktywom z okresu Holocaustu w zakresie identyfikacji, zwrotu lub restytucji aktywów bezprawnie zajętych lub przekazanych w okresie Holocaustu.
    Ustawa JUST jest narzędziem umożliwiającym ocenę postępów krajów w wypełnianiu zobowiązań wynikających z deklaracji z Terezina.
    Po przedłożeniu raport wynikający z ustawy JUST stanie się dokumentem publicznym, dostępnym dla każdego do wglądu.

    Czym jest Deklaracja z Terezina?

    Deklaracja z Terezina odnosi się do osób, które przeżyły Holocaust oraz innych ofiar nazistowskich prześladowań.
    Deklaracja z Terezina wzywa kraje, które ją przyjęły, do podjęcia działań dotyczących identyfikacji, zwrotu lub restytucji aktywów bezprawnie zajętych w okresie Holocaustu, w tym:
    – zwrotu lub restytucji bezprawnie zajętego mienia, w tym mienia religijnego lub komunalnego;
    – zwrotu mienia, bez ustanowionego spadkobiercy, w celu pomocy osobom ocalałym z Holocaustu, które znajdują się w potrzebie;
    – dokonania postępu w zaspokajaniu roszczeń obywateli, którzy przeżyli Holocaust i członków ich rodzin.
    Deklaracja z Terezina wzywa również poszczególne kraje do rozwiązania kwestii dzieł sztuki skonfiskowanych lub zrabowanych przez Nazistów; zwrotu dóbr kultury oraz judaików; zapewnienia dostępu do dokumentów archiwalnych; promowania edukacji, badań, ochrony pamięci i ważnych miejsc upamiętniających Holocaust; oraz zapewnienia godnych warunków życia dla osób ocalałych z Holocaustu.
    Polska i Stany Zjednoczone należały do grupy 46 krajów, które zatwierdziły Deklarację z Terezina w trakcie konferencji poświęconej aktywom z okresu Holocaustu.

    Odpowiedzi na sporne kwestie:

    Stanom Zjednoczonym chodzi o to, aby restytucja była sprawiedliwa i równa wobec wszystkich ofiar bez względu na narodowość, religię i pochodzenie etniczne.
    Ustawa JUST nie oskarża Polski o współudział w nazistowskich zbrodniach podczas drugiej wojny światowej. Stany Zjednoczone uznają, że Polska była ofiarą hitlerowskiej agresji.
    Ustawa JUST nie jest wymierzona przeciwko żadnemu państwu, ani nie traktuje jakiegokolwiek państwa w sposób szczególny. Polska jest jednym z 46 państw, które objęte są ustawą JUST.
    Ustawa JUST nie wymaga, aby jakikolwiek kraj wypłacał pieniądze pojedynczym osobom, obcym rządom lub międzynarodowym organizacjom z racji zwrotu mienia łącznie z bezspadkowym z okresu Holocaustu. Intencją Kongresu amerykańskiego w odniesieniu do tej ustawy jest dostarczenie informacji na rzecz rozwiązania tych kwestii.
    Żadne sankcje nie znajdują umocowania na mocy ustawy JUST.
    Przeważająca większość roszczeń obywateli amerykańskich z okresu Holokaustu nie była objęta porozumieniem odszkodowawczym z 1960 roku. W lipcu 1960 Stany Zjednoczone podpisały umowę z Polską, na mocy której rząd polski przejął odpowiedzialność za wypłatę odszkodowań dla obywateli amerykańskich, którzy byli obywatelami amerykańskimi w czasie, gdy ich majątek w Polsce był upaństwowiony przez ówczesny rząd komunistyczny.
    Obywatele polscy, których majątek został zajęty w czasach Holocaustu, a którzy później wyemigrowali do Stanów Zjednoczonych i stali się obywatelami amerykańskimi lub których potomkowie stali się obywatelami amerykańskimi, nie są objęci umową z 1960 roku.

    autor U.S. Mission Poland | 13 Maj, 2019
    ……

    ps.: sciaga z https://www.salon24.pl/u/chrisziyo/956360,abmasador-mosbacher-potwierdza-obawy-politykow-konfederacji

  36. piko pisze:

    A tymczasem:
    „Deklaracja z Terezina (podpisana przez Polskę) wzywa kraje do zwrotu mienia, bez ustanowionego spadkobiercy, w celu pomocy osobom ocalałym z Holocaustu, które znajdują się w potrzebie.”

    Czyli amerykańce ustawowo będą domagać się od nas abyśmy stworzyli podstawy prawne dla realizacji powyższej deklaracji.

  37. anonim co wyzej pisze:

    no coz mozna jeszcze napisac .. te sk*****syny zydowsko-amerykanskie beszczelne sa juz do bulu.

    ps.: gdy przygladm sie temu co sie dzieje po dojsciu „NASZYCH” do wladzy, to na dzien dzisiejszy stawiam znak rownosci:

    *** Smolensk = 447 ***

    Wybory do eurokolchozu sa bez znaczenia.
    Do jesiennych wyborow jeszcze troche czasu i to jest optymistyczne.
    Dlaczego? – ze moze przez ten czas coraz wiecej piso-matolow przejrzy na oczy i naczelnik zoliborski nie uzyska wiekszosc.
    I tego mu zycze .. na ta chwile oczywiscie, bo zyczen dla niego mam jeszcze wiele.

  38. Tadeusz_K pisze:

    @piko
    „Nie wiem dlaczego koment nie pojawił się, nie administruję portalem.”
    @Anonim- 16 maja 2019 o 22:01
    @Szanowni Autorzy
    /
    Przypadek ten jest wynikiem działania zainstalowanego programu zw. Aksimet (prawa kolumna, górny róg), a nie personalnie ukierunkowanego działania.
    Jeśli w treści komentarza znajdują się elementy mające charakter tzw. pingów wtedy cały komentarz Aksimet kieruje do Spamu.
    A tam każdego dnia ktoś produkuje setki komentarzy przekierowujących do różnych stron i portali.
    Trudno to inaczej opanować bez Aksimeta, a z kolei bieżąca kontrola zawartości spamu przez jedną osobę w czasie trwania sesji jest kłopotliwa.
    /
    Moja sugestia:
    Jeśli zdarza się taka sytuacja autor komentarza winien zgłosić info np. „PT zablokował mi komentarz”.
    Wtedy każdy Autor wpisu może samodzielnie taki komentarz przywrócić w dwóch krokach:

    1.Otworzyć Komentarze (na górnym pasku), otworzyć folder Spam, odnaleźć reklamowany komentarz i zaznaczyć: „To nie jest spam”. Koment trafi wtedy do folderu „Oczekujące”.
    2.W drugim kroku otworzyć „Oczekujące” i zatwierdzić komentarz.
    ps.
    W tym konkretnym przypadku zamieszanie spowodował link https://tiny.pl/t973f , który jest linkiem przekierowującym.

  39. cisza1 pisze:

    @anonim @all

    „nasze prawo nie pozwala, chroni Polskę, ani grosza…….”

    Skorzystałam z Twego linka o przydatnych kancelariach. Dałam już @wawelowi Przeczytajcie!

    Nie znam się na prawie; przeczytaj i sprawdź proszę moje wątpliwości.

    Wczoraj p.Legutko: „zmiana prawa spadkowego dot. mienia bezspadkowego
    wymagałaby drastycznej zmiany prawa!”

    To nieprawda, wg mnie, bo prawo spadkowe było zmieniane wielokrotnie, ostatnio
    styczniu 2019 roku.

    Wg List of Polish Lawyers with Experience in Property Restitutionin
    Warsaw jest tam kancelaria:

    Wardyński i Wspólnicy.

    https://wjro.org.il/cms/assets/uploads/2018/12/hrc-letter-listing-attorneys-on-hrc-letterhead.12.11.18.pdf?fbclid=IwAR0u1VCQ6xXqW1LYFQwniaT6X3mDsSBCDmGiATOfzuWTInR2GgduaSwVzDg

    Radosław Wiśniewski z w/w kancelarii pisze w obszernym artykule np.:
    „W przypadku żydowskiego mienia bezdziedzicznego w Polsce odwoływanie
    się do ogólnej zasady prawa spadkowego, zgodnie z którą w braku
    najbliższych zmarłego dziedziczy po nim państwo, jest bezrefleksyjne i nie
    koresponduje ze specyfiką omawianej tematyki. Brak szans na uzyskanie
    aktów urodzenia, zgonu czy chociażby orzeczeń o uznaniu za zmarłego
    uniemożliwia stwierdzenie nabycia spadku przez Skarb Państwa po takim zmarłym.
    Poza tym wątpliwości natury aksjologicznej nakazywałyby poszukiwanie innego
    rodzaju rozwiązań.”
    Warto przeczytać całość:

    http://www.codozasady.pl/zydowskie-mienie-bezdziedziczne-wymaga-stworzenia-wyjatkowych-rozwiazan/
    Znaczy, że prawo o mieniu „bezdziedzicznym” powinno być zmodyfikowane
    – wg 447?

  40. anonim jw pisze:

    Notka ukryta przez żydostwo Janke & Co.:

    https://www.salon24.pl/u/konfederat1000/956681,kiedy-zydzi-przyjda-ukrasc-twoj-dom-ten-w-ktorym-mieszkasz-polske
    autorstwa blogera @Sceptyk

    Link do autora tekstu: https://gazetawarszawska.com/index.php/pugnae/134-kiedy-zydzi-przyjda-ukrasc-twoj-dom

    Kiedy żydzi przyjdą ukraść twój dom.

    ”Kiedy żydzi przyjdą ukraść twój dom, ten, w którym mieszkasz – Polskę…”

    ps.: probowalem wstawic caly tekst K. Cierpisza, ale znowu nie wchodzi

  41. Tadeusz_K pisze:

    @anonim jw
    18 maja 2019 o 23:09

    #ps.: probowalem wstawic caly tekst K. Cierpisza, ale znowu nie wchodzi#

    System PT komentarze z linkami przekierowującymi kieruje do spamu.
    (Vide Tadeusz_K 17 maja 2019 o 11:55)
    Stosuje pan wiele takich linków.
    Szczegóły definicji tego zagadnienia można znaleźć w google.

  42. Tadeusz_K pisze:

    @anonim co wyzej
    17 maja 2019 o 11:54
    #coraz wiecej piso-matolow….sk*****syny…naczelnik zoliborski ….etc #

    Inwektywy śpiewać każdy może
    Jeden lepiej,.. drugi gorzej.
    (słowem jednym: każdy …..tu jednak powstrzymam się od indeksowania )

    Deklaracja Terezińska zbudowała fundamenty 447, a w budowie tych fundamentów uczestniczył rząd PO&PSL.
    I tak przez cały okres rządów PO_PSL nie było informacji i nie było społecznej reakcji (jak również reakcji w innych wielu kwestiach) , a tymczasem po cichutku tworzono w USA (stosując pewne manipulacje) nadbudowę tych fundamentów w postaci 447.
    Dzisiaj ze strony obecnego rządu (JK, PMM, PAD) padają jednoznaczne deklaracje sprzeciwu wobec zapisów zawartych w 447.
    Zapytam:
    -jakich jeszcze deklaracji brakuje ze strony PIS ?-rozwiązać Departament Stanu USA?

    Kosiniak może by to i uczynił na wzór „pomysła” wpisania do konstytucji dozgonną podległość komisarzom UE.
    Ale jak wiadomo, na razie PiS realizuje swoje wszystkie deklaracje, co jest ewenementem na przestrzeni czasu od 1989.

  43. piko pisze:

    @tadeusz2017

    „Zapytam:
    -jakich jeszcze deklaracji brakuje ze strony PIS ?-rozwiązać Departament Stanu USA? (…)”

    Prosta sprawa – przyjąć ustawę zakazującą zwrotu mienia bezspadkowego organizacjom żydowskim. A przynajmniej nie zdejmowania jej z porządku obrad.

  44. Tadeusz_K pisze:

    @piko
    #organizacjom żydowskim#

    -prosta?
    -organizacjom?

    Była taka organizacja – ESLI (Europejski Instytut Dziedzictwa Zagłady -European Shoah Legacy Institute).
    ESLI zakończył swoją działalność, pomimo że cele Deklaracji Terezińskiej nie zostały jeszcze osiągnięte.
    I tu jest (moim zdaniem obrzydliwa) ta manipulacja, kombinacja, która niby ma uzasadniać przejęcie spraw żydowskich przez Departament Stanu USA.
    (Zgodne to z resztą z Miszną i Gemarą..)

    Ja też nie wiem czy moje nieruchomości nie stoją aby na żydowskim gruncie z przed dwustu lat.
    W tych kwestiach to chyba nie będzie satysfakcjonującego żydów rozwiązania jak cofnięcie się w tych rozliczeniach do czasów Króla Kazimierza III Wielkiego.

    ps
    Ja w tych kwestiach mam tylko jedną, jedyną wątpliwość– wybór czasu na tę dyskusję i wyniesienie jej na sztandary.
    Takie wybory/działania/lewar miały miejsce od zawsze, kiedy w Polsce ktoś usiłował uczynić dla Polski coś dobrego.
    A przy tym pokerowym stoliku politycznym prym wiodły germańcy i Rosja.
    🙁
    Znajomość historii u mnie jeno dostateczna.
    Ale dobrze znam historię mojej rodziny, która przechowywała żydów (ojca i syna) przez cały okres okupacji niemieckiej.
    Uratowali się i uratowała się moja rodzina.
    Przechowywany senior nawiedził rodzinę w latach 80tych i zobaczyłem jego wdzięczność (zgodnie z Miszną i Gemarą).

  45. piko pisze:

    „-prosta?
    -organizacjom?”

    Tak, tym które się tego domagają. Być może są organizacje żydowskie przeciwne bezzasadnym zwrotom majątku, to wówczas o nich nie mówimy.

    „Ja w tych kwestiach mam tylko jedną, jedyną wątpliwość– wybór czasu na tę dyskusję i wyniesienie jej na sztandary. (…)”

    A co z czasem jest nie tak? Że te informacje zabiorą pisowi jakieś procenty? Że Konfederacja to ruch szachowy ruskich?

    Niech zabiorą. Nie widzę szkody w szkodzeniu szkodnikowi. Że PO jest większym szkodnikiem? I co z tego. Samo i tak nie będzie rządzić a pis jak otrzeźwieje to być może Konfederacja wejdzie z nim w alians.

    Gadanie jak Targalski jest tak głupie, że nie zamierzam z tym polemizować.

  46. Tadeusz_K pisze:

    @piko
    Nie zasiadam do stolika pokerowego, gdzie stawkę ustala germaniec alibo rus.(sic)

  47. piko pisze:

    Kto jest rusofilem?

  48. Tadeusz_K pisze:

    #Kto jest rusofilem?#

    -a kto filogermańcem?

    Opcje podzielone między wielu lewarowych..
    Jak w zawodach boksersich.
    Wspomniałem już o kierunkach nadawania różnych filii..
    Zresztą historia to także tłumaczy.

    ps
    #Gadanie jak Targalski#
    Nie znam jego gadania.

    #Że te informacje zabiorą pisowi jakieś procenty?#
    Nie, nie zabiorą.
    Dodadzą germanofilom.

  49. Tadeusz_K pisze:

    A tak poza tym wytłumacz mi kompetencje tej Konfederacji (barskiej, czy targowickiej) jakie przedstawił niejaki berkowicz.
    Oraz to, skąd taka nagła miłość do Konfederacji niejakiej Nameter_Smoleńskiej vel Fadroma_2010 vel Dinozaur-potocznie zwana kopacz?
    ???

  50. Tadeusz_K pisze:


    /
    Ale jaja!
    Jak nic małżeństwo „jednopłciowe”. 🙂

  51. piko pisze:

    Nic ci nie będę tłumaczył zwłaszcza: „miłości do Konfederacji niejakiej Nameter_Smoleńskiej vel Fadroma_2010 vel Dinozaur-potocznie zwana kopacz?” bo jest to poniżej akceptowanego przeze mnie poziomu dyskusji.

    Tak na przykład gada Targalski i Sakiewicz:

    https://niezalezna.pl/272047-szalenstwo-grzegorz-braun

    https://www.facebook.com/takt.tv/videos/368219307128522/

  52. piko pisze:

    I jakie wnioski z zamieszczonego obrazka odnośnie Konfederacji?

  53. cisza1 pisze:

    @Tadeusz_K

    Kup sobie taką koszulkę albo podróbkę i zrób fotkę z……..

    Karnowscy lubią takie głupoty, publika się cieszy, vide sprawa abp. Jędraszewskiego.
    Prymityw!
    Znak Konfederacji granatowy a orzeł ma złotą koronę, zobacz logo.
    Niebieskiej farby PO ma w bród.

  54. Tadeusz_K pisze:

    @cisza1
    Jeśli jest tak jak mówisz to Konfederacja ma okazję wystapić na drogę sądową w trybie wyborczym i odciąć wrzoda.
    Ewentualnie co najmniej jakieś oświadczenie.
    Zobaczymy.

    #Niebieskiej farby PO ma w bród.#
    Otóż to.
    Oprócz tej farby nic więcej nie mają za wyjątkiem oczywistych kłamstw.

  55. cisza1 pisze:

    @Tadeusz_K

    A ja na miejscu / kogokolwiek / nie ruszałabym szamba.
    Karnowscy słyną z fake’ów.

  56. Próg wybiórczy pisze:

    Czy jest ktoś kto odpowie:

    Czy próg wyborczy do EP jest taki sam dla samodzielnie statartujacych partii jak i dla koalicji, konfederacji itp. zlepków.?- czyli 5%?

    Z góry dziękuję za poinformowanie.

  57. piko pisze:

    @próg wybiórczy

    Z wikipedii:

    „Wysokość maksymalnej granicy progu wyborczego ustalono na poziomie 5%[2]”

    Nie ma nic na temat innych progów dla koalicji czy konfederacji.

    Masz problem z dostępem do gugla?

  58. anonim jw pisze:

    ciag dalszy: Stanislaw Michalkiewicz z cyklu „chlop krowie na rowie”

    ps.: powinien ten link trafic tez tu:

    http://naszsalon24.org/2019/05/21/nie-glosuj-na-hybrydy-koalicje-i-inne-bezprogramowe-unie-i-konfederacje-t_k/,

    ale tam za duza warstwa betonu.

  59. anonim jw pisze:

    @wawel:

    „G.Taylor (WJRO): Po wyborach będzie lepsza atmosfera na restytucję,zostaną trzeźwo myślący”

    https://www.salon24.pl/u/wawel/957941,g-taylor-wjro-po-wyborach-bedzie-lepsza-atmosfera-na-restytucje-zostana-tylko-trzezwo-myslacy,2

  60. piko pisze:

    @anonim jw
    Czytałem wawela. Wszystko na to wskazuje.
    Głosujmy na Konfederację – może trochę trzeźwo myślących o roszczeniach pojawi się w przestrzeni publicznej.

Dodaj komentarz:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Przejdź do paska narzędzi