Co dalej? Krótka notka pesymistyczna

Nie byłem i nie jestem wyborcą PiSu. Mam poglądy wolnościowe, konserwatywne i liberalne w klasycznym tego słowa znaczeniu. Zgadzam się z wypowiedzią Grzegorza Brauna, że PiS to taka Żoliborska Grupa Rekonstrukcyjna Sanacji. Nie ma w tym nic złego – jednym może odpowiadać innym nie.

Traktowałem PiS jako przejściowy, ale konieczny epizod w dochodzeniu do normalności. Dlaczego konieczny? – bo jedynie ta partia miała potencjał, aby zacząć zmiany, by odsunąć od władzy ekspozytury obcych mocodawców i zwyczajnych złodziei – PO, PSL czy Nowoczesną. Jakby ktoś się burzył na „ekspozytury” to przecież sam minister od spraw wewnętrznych stwierdził, że Polska to państwo teoretyczne, a on z uwagi na swój urząd zapewne był wiedział co mówił.

Co do „dziewictwa” PiSu również nie miałem złudzeń. Oni też nie są wolni od zewnętrznych wpływów, ale można było mniemać, że będą bardziej suwerenni niż targowiczanie spod znaku totalniaków i że będą chociaż próbować działać zgodnie z racją stanu (uprzednio ją definiując).

Dwa lata obserwacji a zwłaszcza ostatnie miesiące zmuszają do smutnej refleksji – jesteśmy w …. . Proszę sobie wstawić co kto uważa. Ja wstawiam  „…dupie”. Dlaczego tak twierdzę skoro podobno jest tak dobrze?

Po pierwsze dobra zmiana nie była w stanie rozprawić się z wewnętrzną agenturą. Pokłosiem tego był nieudany grudniowy pucz z 2016 (wcześniejszy brak rozpoznania sytuacji a potem ukarania organizatorów), tolerowanie funkcjonowania obcych ośrodków dywersji propagandowej, wrogich fundacji, itp.

Po drugie nie było i nie ma spójnej polityki reakcji na ataki propagandowe z zewnątrz (Niemcy, Ukraina, Żydzi – Jedwabne). Brak działań w obrębie kultury i edukacji ukazujących polski punkt widzenia na historię, prostowanie kłamstw.

Po kolejne – brak jasnej polityki względem Izraela. Nie ma żadnych sensownych powodów dla specjalnych relacji z tym krajem, a tym bardziej prowadzenia jakieś niejawnych ustaleń z środowiskami żydowskimi. Środowiska Żydów takich czy owakich nie są partnerami w rozmowie z Rządem czy Prezydentem RP a informacja, że polskie ustawy są konsultowane z Izraelem jest porażająca. Przy okazji trzeba zapytać w jakim trybie takie konsultacje się odbywały?! Przedstawiciel Izraela brał udział w posiedzeniach komisji? Projekt nowelizacji ustawy był wysyłany listem do Knesetu z prośbą o akceptację?

Nie będę dalej rozwijał tematu, wniosek mam jeden – najważniejsze dla układu PiS jest zachowanie status quo, nawet za cenę prawdy czy podległości obcym interesom. I robią to w taki sposób, że obrażają inteligencję ludzi bardziej rozgarniętych niż przeciętna. Mamy więc z jednej strony targowicę na pruskich usługach, z drugiej dobrą zmianę z Danielsem i uroszczeniami majątkowymi w tle.

Wygląda, że pisowski wariant przejściowy się nie sprawdził. Owszem, będzie można świętować Żołnierzy Wyklętych, maszerować 11 Listopada – to ważne ale nie decydujące o suwerenności RP.

I na koniec – mam obawę, która może pozornie być nielogiczna, że radykalna zmiana narracji żydowskiej, czyli w miejsce dzisiejszych oskarżeń i oszczerstw usłyszymy głosy „wybielające” Polaków, będzie oznaczać przyklepanie ich interesów do których my dołożymy.

You may also like...

62 komentarze

  1. Amero napisał(a):

    Witaj Piko;
    Trudno się nie zgodzić z tezami, które przedstawiłeś w tej notce. Obserwuję z daleka, ale mam podobne spostrzeżenia. Kilku tygodniowy pobyt w Polsce jeszcze bardziej mnie w takiej opinii utwierdził.

    Cieszę się ze spotkania z Tobą, następnym razem będzie z pewnością dłuższe.

    Pozdrawiam.

  2. piko napisał(a):

    Witaj

    Mam nadzieję, że następne spotkanie będzie dłuższe. Ciekawe jak się sytuacja rozwinie?

    Pozdrawiam serdecznie.

  3. Tadeusz_K napisał(a):

    #I na koniec – mam obawę, która może pozornie być nielogiczna, że radykalna zmiana narracji żydowskiej, czyli w miejsce dzisiejszych oskarżeń i oszczerstw usłyszymy głosy „wybielające” Polaków, będzie oznaczać przyklepanie ich interesów do których my dołożymy.#
    -tak wynika z Talmudu, niestety.

  4. izaluka napisał(a):

    Jeszcze niech trochę PIS pofigluje, a nie zostanie z niego kamień na kamieniu. Z Polski też.

  5. Amero napisał(a):

    Witaj Tadeusz;
    Ja myślę, że damy sobie z nimi radę. Jedynie my Polacy możemy sobie z nimi poradzić, znamy ich aż za dobrze i wiemy na co ich stać.
    Pozdrawiam.

  6. Tadeusz_K napisał(a):

    @Amero
    Witaj Jerzy.
    #Ja myślę, że damy sobie z nimi radę.#
    – nie będzie łatwo.
    Mają opanowane struktury ONZ i UE, i wiele innych.
    Potrwa ta nawałnica b. długo, ale oczekiwana zmiana nastąpi, nastąpi..
    Pozdrawiam.

  7. Tadeusz_K napisał(a):


    *
    -O masz!
    Przewodniczący WJC Lauder:
    „nadszedł czas aby wszystkie europejskie rządy, w tym rząd Polski, przyznały się do roli, jaką odegrały ich społeczeństwa w pomaganiu nazistom i przyczynieniu się do prawie całkowitego zniszczenia narodu żydowskiego”.
    *
    -na kolana chamy…
    http://nczas.com/2018/02/18/swiatowy-kongres-zydow-polacy-musza-sie-przyznac-do-udzialu-w-holokauscie-inne-narody-tez/

  8. nagor napisał(a):

    @Amero 14:12

    Witaj
    ==Ja myślę, że damy sobie z nimi radę.==
    Tak myślisz?
    Jeżeli jest coś , co z przeszłości stoi za takim myśleniem chętnie poznam .Wykluczam takie działania , gdzie jedna grupa starszych załatwiała naszymi rękoma drugą grupę też starszych pod szyldem naszego interesu . Od wojny wszystko miało taką determinację z Solidarnością włącznie i trwa do dzisiaj z dobrą zmianą . Jesteśmy aktywni tylko w sytuacji krańcowej jako Wyklęci , w normalnych czasach to Opatrzność ma czynić za nas nasze powinności . Więc bez wysilania się , ze swoją aktywnością codzienną zawsze będą wśród kierujących tym krajem w swoim interesie .

  9. Amero napisał(a):

    Witam Cię Nagor;
    „Jesteśmy aktywni tylko w sytuacji krańcowej….”
    No własnie, żydzi już zapomnieli jak my w takiej sytuacji się zachowujemy. Jeśli nas do tego doprowadzą, to wtedy niech ich Bóg ma w opiece. Nie raz w historii dawaliśmy przykłady sprytu i męstwa. Nasz czas pomału nadchodzi.

    Pozdrawiam.

  10. cisza1 napisał(a):

    @piko
    W zasadzie zgadzam się z Tobą ale… nadal są jedynymi!

    Do swoich:
    „Dobra zmiana” po liftingu stara się jak może, by przykryć swoje lizusostwo wzg. Izraela razem z prezydentem uganiają się po akademiach, wykładach (RM Toruń), medialnych eventach.
    Codziennie!
    Robią wiele, by olśnić „wiernych” elokwencją, gromkimi przemówieniami.
    „Owszem, będzie można świętować Żołnierzy Wyklętych, maszerować 11 Listopada” – co do Marszu Niepodległości, nie jestem taka pewna. KOMBRUD czyli MZdSPPFiIUToPINntRNERWazwnB działa (Wawel24@http://naszsalon24.org/2018/02/26/16616/)

    A na zewnątrz:
    Gdy Żydzi wyłożyli zaporowo fałszywą kartę na stół – Netanjahu 27 sty 2018:
    „To były polskie obozy śmierci i nic tego nie zmieni”,
    którą należy czytać – żądamy kasy, potężnych 65-100 miliardów $ i nic tego nie zmieni.
    PIS się nie oburzył! Zaczął „się tłumaczyć” i „dialogować”, znaczy grać pod stołem.
    Dla świadomych Polaków – PIS stracił wiarygodność.

    „Brak działań w obrębie kultury i edukacji ukazujących polski punkt widzenia na historię, prostowanie kłamstw.” Coś tam panowie Gliński, Gowin robią, potwierdzają wersję o Jedwabnem, finansują braci, planują muzea: getta i chasydów! Ścigają się we filosemityzmie. Ich należałoby edukować!
    Dla przypomnienia: Gowin – „Znak” – Gross!

    Nie popadajmy w pesymizm, bo historia uczy, że kto przegina przegrywa a Bogu dzięki jeszcze troszkę czasu do wyborów.

  11. cisza1 napisał(a):

    @Amero
    ‚Nasz czas pomału nadchodzi.”

    Też tak myślę.
    Choćby poprzez zwykłą wymianę pokoleniową. Świadomości już nie zabiją a przyklejane bez umiaru przez UE, różnych możnych i mądrzejszych bojowe etykietki typu: faszyści, antysemici, ksenofoby zdewaluowały się i nie robią już na Polakach większego wrażenia.

  12. nagor napisał(a):

    @piko
    Dobry tekst , wypada , że ostatni drzwi zamyka . Czy będzie to PIS? Wszystko na to wskazuje tym przyśpieszeniem i pomieszaniem Państwa Polskiego z Israelem . W ww temacie wszystkie rządy od zakończenia wojny szły w tym samym kierunku i nic się w kraju znaczącego nie wydarzyło bez ich udziału /inspiracji . Na sztandarze zawsze był nasz interes a w realu nikt się swoim nie chwalił .
    To co dzisiaj się miesza to ewenement , dwa interesy na jednym (jeszcze) sztandarze . Głośno i dobitnie artykułowane kto ma prawa a kto obowiązki . To coś nowego taka narracja i czas na oswojejenie się z nieuchronnym , znaczy, przyszłym powszechnym .
    Zważ tylko jedno , kiedy polin przestanie być marzeniem to droga na syberię musi być otwarta , tą lub inną , bo tak zawsze było i tego należy się spodziewać.

  13. nagor napisał(a):

    @cisza1
    Witam , uwzględnij , że zazwyczaj stawaliśmy z przeciwnikiem zewnetrznym wg my-oni .
    Tu szykuje się konfrontacja my my?- my oni? i to jeszcze w gronie reprezentantów ustanawiających prawa wewnętrzne , czyli blisko Wykletych .
    Potencjalnych uspakajaczy mamy wkoło blisko i za atlantykiem też , nie wspominając o armii tych wewnętrznych inaczej myślących .
    Wymiana pokoleniowa jest konieczna a tu cisza , chyba , że mosad podziała .

  14. piko napisał(a):

    @cisza1
    Zgadza się, że żydzi w swojej zarozumiałości i poczuciu potęgi przeginają. Tylko Polska nie będzie tą „skórką od bana” na której się poślizną.
    Największym terytorium zamorskim Izraela jest US. Może jak przegną tam, to zwykły lud pogoni ich gdzie pieprz rośnie?

    Po pierwsze trzeba trafić w ich główne narzędzie terroru – religię holokaustu. To jest tzw. zastawka którą wszystkich szantażują. Opierając się na faktach trzeba wyjaśniać, że żydzi nie są pępkiem świata. Na pewno są pewnym utrapieniem.

  15. meszek napisał(a):

    „Po drugie nie było i nie ma spójnej polityki reakcji na ataki propagandowe z zewnątrz …”

    Nie ma reakcji bo nie ma państwa.
    Od czasu gdy rządy PiS są meblowane na szabasowych kolacjach u sierżanta to już nie państwo to cyrk.
    PiS odgrywa jakiś upiorny chocholi taniec.

  16. Amero napisał(a):

    Tadeusz_K 3 marca 2018 o 14:52

    To są tylko słowa…słowa… liczą się czyny. Kiedy przyjdzie czas i polscy patrioci staną do czynu … to ziemia zadrży. Tak jak pod Wiedniem, albo pod Warszawą jak goniliśmy bolszewików, albo w 1612, kiedy to nasz Hetman dał im w kość. Waleczność i odwaga w narodzie pozostają na zawsze.
    Pozdrawiam.

  17. piko napisał(a):

    @nagor @meszek @all

    Czy ostatni gasi światło?

    Pożyjemy zobaczymy. Raczej nudno nie będzie.

  18. Tadeusz_K napisał(a):

    @izaluka
    Baruch Schub
    Zapewne namęczył się eksterminacją Polaków na ziemiach wschodnich pod zaborem sowieckim od 17.09.39 służąc armii czerwonej.
    Wnioskuję dla niego o Orła Białego i Virtuti Militari.
    W tej noweli o IPN istotą dla Żydów (tak myślę) jest to co w pierwszym zdaniu, a co skończyło się dopiero po 56.

  19. Trzmielka napisał(a):

    @piko

    Wielkie dzięki za notkę ujmującą całą sprawę w jej najbardziej ogólnym wymiarze! Tego mi brakowało w niezliczonych komentarzach na temat polsko-żydowskiej afery.

    Wygląda na to, że PiS faktycznie przestraszył się siły ataku i pogubił. Szczególnie przestraszyły ich pomruki USA. Ale jeśli nie będą potrafili sprostać sytuacji, to po trochu będą musieli zacząć cofać się na wszystkich frontach: z UE, z Niemcami, z totalną opozycją. Chyba zdają sobie z tego sprawę?

    Myślę, że ta sytuacja wymaga szczególnej dojrzałości ze strony wyborców PiS. Nadal, tak jak piszesz, jest to jedyna siła, która coś próbuje robić dla naprawy Polski i jej pozycji. Sądzę, że zamiast „odsądzania od czci i wiary” za ustępliwość wobec Żydów oraz grożenia cofnięciem poparcia w wyborach, trzeba, żeby poczuli zachętę i wsparcie przy stanowczych i rozsądnych działaniach. Wtedy powinni ogarnąć się i ruszyć do kontrataku.

    Bardzo sensowne działania proponuje prof. Chodakiewicz: skończyć z popieraniem Izraela za darmo! Uzależnić nasze poparcie dla Jerozolimy jako stolicy i walki z Arabami od wycofania roszczeń i uspokojenia agresji medialnej. Poza tym zacząć edukację historyczną Żydów, bo oni nie mają pojęcia, co tu naprawdę działo się w czasie wojny.

    https://wpolityce.pl/polityka/384251-prof-chodakiewicz-niech-izrael-pokaze-ze-zalezy-mu-na-dobrych-stosunkach-z-polska-zanim-zaczna-nas-pouczac-niech-poznaja-nasza-historie

    Parę dni temu pisałam tutaj w komentarzu podobnie: żeby uzależnić dalsze finansowanie przez polskie państwo różnych żydowskich instytucji od zaprzestania nagonki. I spotkało się to z uwagą, że proponuję posłużenie się szantażem…

  20. Kormoran321 napisał(a):

    Może już wszyscy widzieli, ale jeżeli nie, to polecam „Co z ekshumacją ofiar Einsatzkommando w Jedwabnem? – S. Michalkiewicz. L. Żebrowski, prof. Szwagrzyk”:
    https://www.youtube.com/watch?v=tzoKijHfP8I
    Tę sprawę koniecznie trzeba ruszyć natychmiast do przodu. Po wczorajszej wypowiedzi Wildsteina, że to Polacy mordowali w Jedwabnym, tym bardziej jest to ważne!

  21. piko napisał(a):

    @trzmielka

    ” I spotkało się to z uwagą, że proponuję posłużenie się szantażem…”

    Jaki szantaż 🙂 ? Toć te ludziki takie argumenty najszybciej zrozumieją. Geszeft jest geszeft. Fundujemy im jakieś muzeum, deklarujemy wielką kasę na cmentarze i chasydów, Oświęcim to prawie teren eksterytorialny a te gudłaje na nas plują. A dalej mi jazda … .

    Uważam, że nie powinno być żadnego muzeum POLIN. Powinno być Muzeum/Instytut dziejów Polski. Jakąś jego część by stanowiła ekspozycja związana z obecnością innych narodów/kultur w tym i Żydów. A tam prezentujemy przedstawicieli narodu wybranego od Leśmiana, Tuwima do Brygisterowej, Szechtera i Morela.

  22. cisza1 napisał(a):

    @Trzmielka
    „Bardzo sensowne działania proponuje prof. Chodakiewicz: skończyć z popieraniem Izraela za darmo”
    Czy Izrael posłucha? Może PIS się zreflektuje ale czy widziałaś kiedykolwiek M.Chodakiewicza zaproszonego przez władze PIS? Chyba NIE.
    Widziałaś zapewne Danielsa, często i gęsto…

    Widzę, że czytasz Karnowskiech. Zajrzałam tam i zrobiłam małą prasówkę:

    Gowin już płacze… w lewicowym „Haaretz”
    https://wpolityce.pl/polityka/384170-gowin-apeluje-w-haaretz-my-polacy-i-zydzi-mozemy-wspolnie-plakac-nad-grobami-naszych-ofiar

    Wildstein zdiagnozował: Żydzi wprowadzeni w błąd przez Polaków.
    https://wpolityce.pl/polityka/384198-wildstein-spoleczenstwo-i-elity-izraelskie-zostaly-wprowadzone-w-blad-i-smiem-twierdzic-ze-w-duzej-mierze-przez-polakow

    Sojusznik nas ostrzegał przed nowelizacją! Kto winien?Notatka „idzie pieszo” ca 300 m po Warszawie aż 8 dni
    https://wpolityce.pl/polityka/384194-sporu-o-ustawe-o-ipn-mozna-bylo-uniknac-czemu-notatka-z-ostrzezeniami-usa-szla-z-msz-do-ms-az-osiem-dni-dokument

    Tak w/w panowie najczęściej urabiają publiczność, są „ustami” władzy.
    O krytyce mowy nie ma.
    ” I spotkało się to z uwagą, że proponuję posłużenie się szantażem…”
    Żartujesz?
    Może to był ktoś z wierzący w „dialog” na klęczkach?

    ps.Podejrzewam, że to, co my (i wielu) piszemy służy (tylko) nam, byśmy ducha nie tracili.

  23. Trzmielka napisał(a):

    @cisza1

    O szantażu napisał mi @nagor…

    Jak zaglądam na portal wPolityce to po przeczytaniu tytułu skrzętnie omijam teksty samych Karnowskich 😉 A o wywiadzie radiowym Chodakiewicza gdzieś jeszcze było? Bardzo go sobie cenię i śledzę jego teksty i wykłady, gdzie napotkam. Po jego roli przy warszawskim przemówieniu Trumpa byłoby zdumiewające, gdyby rząd nie korzystał z jego doradztwa. Szczególnie pod nowym premierem.

    Chodakiewicz pomógłby im spojrzeć na sytuację realnie i opanować lęk przed reakcją USA.

  24. Kormoran321 napisał(a):

    P.S.
    „Bronisław Wildstein – Gość wiadomości – 02.03.2018”

    Warto wysłuchać całość, ale o Jedwabnym jest około 11:30.

  25. nagor napisał(a):

    @Trzmielka
    Witam
    Tak ja to napisałem do konkretnej Twojej propozycji i dalej mam taką ocenę . Albo jesteśmy świadomi i mamy potrzebę wspomóc w szczytnym celu prawdę , albo uważamy , że nie do nas ten temat . Kiedy stawiasz warunek/żądanie , że za dobre słowo o nas my odwdzięczymy się kasą , na coś co oni chcą , a nam nie leży to jest interes pod przymusem czyli szantaż .
    Wróć do tekstu , coś nie tak odebrałaś .

  26. cisza1 napisał(a):

    @Trzmielka,
    O szantażu napisał mi @nagor…
    To mogło być w kontekście polityki braci, bo przecież szantażystami są a nasi „dialogując” też powinni nimi być. Inaczej się nie da.
    Jest mnóstwo wywiadów Chodakiewicza.
    Ten wywiad, o którym wspomniałaś – dla wolność24 (T.Sommer)
    Oni nie mają nic wspólnego z PIS-em ani z rządem.
    Zobacz, proszę
    https://www.google.pl/search?q=youtube+chodakiewicz&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gfe_rd=cr&dcr=0&ei=4-qaWnGKqvMHlZyI2Ao

    Watpię, by rząd zechciał go słuchać a nawet, gdyby to i tak ma Danielsa, Wildsteina & co.

  27. Trzmielka napisał(a):

    @piko

    Świetny pomysł z muzeum, w którym jest Leśmian obok Brystygierowej! To byłaby naprawdę ciekawa ekspozycja, tłumy powinny walić…opowieść jak dobry kryminał, co chwila to suspens.

    Historia żydowskiej obecności w Pierwszej i Drugiej Rzeczpospolitej jest wciąż zakłamana. Pisze się ogólnie o Żydach, a tu przecież była cała odrębna kultura chasydów – i to ich właśnie mieli gdzieś nowojorscy Żydzi, którzy nie kiwnęli palcem, żeby ich uratować,

    Przed polskim konsulatem w Jerozolimie 27 lutego demonstrowali chasydzi z polską flagą, w obronie Polski przed szkalowaniem:
    https://pl-pl.facebook.com/pg/Neturei-Karta-International-179895388749404/posts/?ref=page_internal

    O nich jakoś nie piszą światowe żydowskie media. Bo chasydzi palą flagę izraelską, nie uznają tego państwa i czekają wciąż na Mesjasza. Wierzą po staremu i za nic mają religię Holocaustu, chociaż to oni głównie padli ofiarą Zagłady..Takie paradoksy…

  28. cisza1 napisał(a):

    @nagor
    Gdyby nasza strona była pro-polska to o żadnych szantażach nie mogłoby być ma mowy a jedynie o faktach ale jeżeli rząd reprezentuje także interesy braci, to aż dziw, że się od nich nie uczy!
    Lada moment ustąpią, jestem prawie pewna. I to za kuku….

  29. Trzmielka napisał(a):

    @cisza1

    Niestety, ten link, który podałaś odesłał mnie do wszystkich nagrań Chodakiewicza na YouTube i nie widzę tam tego najnowszego radiowego. Tak samo na stronie głównej wolność24. Na ten portal nie zaglądam od czasu, kiedy Korwin-Mikke popisał się podłymi słowami na temat Smoleńska. Przestałam też wtedy kupować Najwyższy Czas!, który czytałam od początku jego istnienia. Ale Tomasz Sommer od dawna współpracuje z Chodakiewiczem, poszukam pod jego nazwiskiem.

  30. piko napisał(a):

    @trzmielka, @cisza1 i wszyscy

    Dzięki za ciekawe linki i komentarze. Cenię Wasze opinie i je w większości podzielam. Szkoda tylko że nasz głos ogranicza się do tego bloga i grona najbliższych. Zastanawiam się ile jest takich środowisk jak nasze? Czy jesteśmy w mniejszości, czy może nie?

    Czy jakby zsumować takie głosy osiągnęłoby się masę krytyczną potrzebną dla zmian?

    Jeszcze taka refleksja – z samego nawet najmądrzejszego gadania nic wielkiego nie wyniknie.

  31. nagor napisał(a):

    @cisza1
    Mówisz , że on się od nich nie uczy . On chyba już naumiał się czemu służy i robi to zręcznie , jak ukryty cel stopniowo objawiać .
    Byśmy się oswoili w nowej rzeczywistości jak żaby w garnku , stopniowo ……. aż szok minie , że w nim siedzimy .
    Słuchasz tych wypowiedzi bez kropek i przecinków z naszej strony . Przywykniemy do czytania po hebrajsku .

  32. Tadeusz_K napisał(a):

    @Kormoran321
    #Warto wysłuchać całość, ale o Jedwabnym jest około 11:30.#
    Cytuje grosa ten Wildstein……?? jedwabiste to!

    Podczas II w.św każdy Polak w chalupie miał beczki z benzyną i miotacze ognia.
    Wszyscy Polacy po ulicach chodząc nosili na ramieniu karabiny, a za sobą ciagnęli po dwa cekaemy.
    Biedni Niemcy kryli się w zułkach.
    Przesr….ne mieli ci Niemcy w tym Jedwabnem.

  33. Trzmielka napisał(a):

    @piko

    Znów zadajesz kluczowe pytanie; „ile jest takich środowisk jak nasze?”

    Wśród moich znajomych z zawodowego środowiska nie ma prawie nikogo o podobnych poglądach. Mnóstwo filosemitów, wiedzę czerpią z GW, TVN i podobnych portali internetowych. Polska według nich nie ma prawa mieć własnych interesów, ma siedzieć cicho, żeby ją chwalono… Co najdziwniejsze, ludzie wykształceni, często profesorowie, w ogóle nie rozumieją, czym jest polityka. Biorą za politykę medialne pyskówki…

    W trochę innym temacie: spotkałam się ostatnio ze zdaniem bardzo starszej pani, której ojciec przeszedł Auschwitz i zmarł wkrótce po uwolnieniu na gruźlicę, zostawiając ją samą w wieku 15 lat (matka tez zmarła po zarażeniu się gruźlicą) – że to bardzo nieładnie, żeby domagać się od Niemców reparacji, bo oni przecież przysyłali nam paczki za Solidarności…I nawet nie ma jak polemizować, bo starsza pani ledwie słyszy.

    Polskim Tekstem to dla mnie wreszcie oaza normalności, gdzie mogę rozwijać swoje myślenie o sprawach publicznych. Mam nadzieję, że czyta nas więcej osób niż pisze.

    Tu nieustające dzięki dla @Nohood i adminów, szczególnie @Tadeusz_K i @lordJim 🙂

  34. cisza1 napisał(a):

    @Trzmielka

    „Bo chasydzi palą flagę izraelską, nie uznają tego państwa i czekają wciąż na Mesjasza.” – to w USA
    W Izraelu to karalne.
    W Izraelu w grupie ortodoksów haredim (ok. 10% ) chasydzi są mniejszością, żyją na koszt państwa.
    Może polska flaga miała służyć im jako tylko sentymentalny znak oporu przeciw władzy, która chce ich zapędzić do służby we wojsku i odebrać przywileje.
    Oni (tylko mężczyźni i chłopcy) uczą się u rebbe i to cała ich wiedza, to grupa odizolowana od świata, modląca się w jidisz (miedzy innymi tak: „dzięki ci Panie, że nie stworzyłeś mnie kobietą” a mijając nas, goim plują.

    Trzmielko, piszesz bardzo delikatnie i ciut naiwnie. Nie pogniewaj się, proszę.
    „Jak zaglądam na portal wPolityce to po przeczytaniu tytułu skrzętnie omijam teksty samych Karnowskich”
    Tam nic bez ich wiedzy się nie pojawi.

  35. nagor napisał(a):

    @piko 20:03
    Masz rację , po części .Gadanie to i tak w tym temacie wielka odmiana . Przypadek? Czy celowe ruszenie?
    To forma oswajania z czymś nieuchronnym ?
    Temat stał się nośnym na forach i dobrze , szykuje się nowy podział społeczny poza polityczny i być może zabetonowany układ sceny się zamiesza wyższą koniecznością . To będzie już dużo , bo gra zero jedynkowa to brak pola kompromisów .

  36. Anonim napisał(a):

    Tylu tu znamienitych komentatorów a o wyjaśnieniu przez PIS 10.04 ani słowa.
    Janekp1

  37. Tadeusz_K napisał(a):

    Dedykuję Wildsteinowi:
    -doucz się chłopie.

  38. Tadeusz_K napisał(a):

    cd. dla Wildsteina:

  39. 35stan napisał(a):

    Kormoran321 3 marca 2018 o 19:02

  40. nagor napisał(a):

    @Janekp1
    Pytasz o 10.04 , odpowiem we własnym imieniu . Widocznie mają taki sam cel jak poprzednicy , i nikt przed szereg wystąpić nie zamierza .

  41. Trzmielka napisał(a):

    @Tadeusz_K

    Rzeczywiście, to dziwne, że Wildstein ma taką wiedzę o Jedwabnem, jaką prezentuje.

    Dla mnie tajemnicą jest wstrzymanie ekshumacji przez Lecha Kaczyńskiego jako ministra sprawiedliwości. W rodzinie Kaczyńskich ewidentnie panował typowy dla lewicowej inteligencji filosemityzm, ale jednak racja stanu Polski stała u niego ponad wszystkim. Choćby z relacji byłej minister edukacji Izraela widać, że mówił Żydom prawdę. A jednak zablokował tę ekshumację… Czy uznał, że w tamtej sytuacji, słabego rządu PiS, nie możemy zadzierać z Żydami?

  42. piko napisał(a):

    @Janekp1

    Jeszcze Smoleńsk chcesz pisowi wrzucić „na agendę”? Był czas żeby to wyjaśnić lub chociaż rozegrać z korzyścią dla RP.

    Jak widać nie potrafią (a może nie mogą) poradzić sobie z żydowska hucpą to co mówić o Smoleńsku. Zapomnij.

  43. meszek napisał(a):

    „Sądzę, że zamiast „odsądzania od czci i wiary” za ustępliwość wobec Żydów oraz grożenia cofnięciem poparcia w wyborach, trzeba, żeby poczuli zachętę i wsparcie przy stanowczych i rozsądnych działaniach. Wtedy powinni ogarnąć się i ruszyć do kontrataku.”

    To chyba pomylenie chronologii.
    Po ataku polityków państwa Izrael na Polskę wszyscy spokojnie czekaliśmy na reakcję „naszej” strony.
    Nikt nie odsądzał polityków PiS od czci i wiary.
    Czekaliśmy kilkanaście dni, do 10.02.2018.
    Wtedy z szafy odważył się wyjść Kaczyński, natężył się i … zaczął smagać Polaków antysemityzmem.
    Potem było tylko gorzej, chaos, niezborne wypowiedzi i zapewnienia o przyjaźni …
    Wyborcy PiS nie przestraszyli się żydowskich pohukiwań, w portki narobili politycy.

    Nie mamy prawa wyrażać swojego niezadowolenia?

  44. 35stan napisał(a):

    Proszę porównać relacje świadków wydarzeń w Jedwabnem z 10.07.1941 roku przedstawione w poniższym materiale YT, z tym co przedstawia powyższa fotografia:

  45. nagor napisał(a):

    @Trzmielka 21:01
    Wildstein , robi za polityka/negocjatora a to nie opiera się o osobistą wiedzę a raczej o protok€uł .
    Rozważ ile lat przed Lechem już przesądziliśmy i przepraszaliśmy w imieniu racji stanu Polski . To też robota cieni , tak jak z przerwaniem ekshumacji.
    Widzisz odważnego na nowy zapis o Jedwabnym ?

  46. cisza1 napisał(a):

    @piko i wszyscy
    „Zastanawiam się ile jest takich środowisk jak nasze? Czy jesteśmy w mniejszości, czy może nie?”
    Jesteśmy w mniejszości. Nie martwmy się tym.
    Większość z reguły płynie z prądem, tak było zawsze.
    Warto wysyłać dobre notki mailem do znajomych! Oni dalej…. Ja wysyłam.

    Ja Panu Bogu dziękuję, że wokół mnie są „żywe ryby”.
    I to w lewackiej Pyrlandii!
    „Stare pyry” – jesteśmy w mniejszości ale rozmawiamy, bez obaw ale i bez aplauzu, PO-wcy raczej milczą. Dlaczego?
    Może dlatego, że w IIRP PPS i sanacja nie miała tu żadnych szans a ich idee np. uprzywilejowanie mniejszości, uwielbienie wodza itp. były tu martwe.
    Tu gospodarowali Polacy, głównie narodowcy, chadecy.
    PIS jest córą PPS-u, mniej więcej od 2010 roku („Smoleńsk”) kąpiącą się w sosie religijnym (celowo nie piszę: Wiary), by pozyskać katolików.

    P.S.
    Troszkę obok:
    Gdy Polska będzie świętować 100-lecie odzyskania niepodległości, my chętnie popatrzymy na te obchody ale będziemy pamiętać, że marszałek sprzedał nas Szkopom. Dopiero powstanie wielkopolskie i traktat wersalski sprawiły, że odzyskaliśmy niepodległość – to był 1919 rok.

  47. cisza1 napisał(a):

    @Trzmielka 21:01
    piszesz o Kaczyńskim jako ministrze sprawiedliwości, który wstrzymał ekshumacje w Jedwabnem:
    „Czy uznał, że w tamtej sytuacji, słabego rządu PiS, nie możemy zadzierać z Żydami?”
    To nie tak!
    Abyśmy byli w prawdzie, to był wtedy rząd AWS i to był 2001 rok! Mniej więcej dopiero w tym czasie bracia zakładali PIS.
    Warto pamiętać:)

  48. E.B napisał(a):

    All

    Coraz więcej Polaków ma za złe rządowi tę spolegliwość wobec Żydów i brak stanowczej reakcji. Jeśli ktoś słucha RM to tam przy okazji rozmów z politykami pojawiają się takie właśnie głosy, bardzo odważne, z Polski i zagranicy.

    Z Żydami jest ten problem, że oni trzymają światową kasę niestety, a my od tej kasy jesteśmy zależni.
    Stąd pewnie ta spolegliwość….

  49. 35stan napisał(a):

    Anonim 3 marca 2018 o 20:38

    Wydarzenia z 10.04.2010 roku mają swe źródło w geopolityce a konkretnie w polityce resetu USA-Rosja, którą realizowała ekipa Obamy od początku 2009 roku.
    Przygotowania do tej polityki trwały od 2007 roku a skutkiem tych przygotowań była wymiana antyrosyjskiego rządu PIS na prorosyjski i proniemiecki rząd koalicji PO-PSL w 2007 roku.
    Były dwa podstawowe powody podjęcia polityki resetu USA-Rosja.
    Pierwszym był interes Izraela związany z programem atomowym Iranu, który był śmiertelnym zagrożeniem dla Izraela i jego ambicjom bycia hegemonem na Bliskim Wschodzie.
    Drugim była bardzo trudna sytuacja wojsk USA i NATO w Afganistanie i problemy z drogą zaopatrzenia tych wojsk przez terytorium Pakistanu(nasilające się ataki Talibów na konwoje zaopatrzeniowe na pograniczu pakistańsko afgańskim).
    Izrael naciskał na USA, by załatwienie tych problemów dokonać poprzez dogadanie się z Rosją(Iran i Syria to byli sojusznicy Rosji). Za tę przysługę dla USA i Izraela w tych sprawach, USA gotowe były na ustępstwa na rzecz Rosji w Europie Środkowo Wschodniej, głównie dotyczyło to Polski(rezygnacja z tarczy antyrakietowej), ograniczenie obecności militarnej USA w Europie, zawarcie korzystnego dla Rosji traktatu START II).
    Gdy negocjacje osiągnęły zadowalający poziom, zainteresowani powodzeniem polityki resetu(USA, Izrael, Niemcy, Francja, Rosja i IIIRP) postanowiły usunąć przeszkodę do realizacji celów polityki resetu w Europie Środkowo Wschodniej czyli śp. Prezydenta L.Kaczyńskiego, który prowadził politykę wschodnią przeciwną polityce resetu(mocno to wypowiedział w Tbilisi w 2008 roku).
    Wydarzenia z 10.04.2010 roku były operacją fałszywej flagi organizowaną przez konsorcjum służb ww państw(role zostały podzielone).
    Po klęsce polityki resetu zapoczątkowanej postawą Putina wobec Assada w Syrii w 2012 roku(stanął w jego obronie, wbrew celom USA i Izraela) a dokonanej w kwietniu 2013 , gdy Putin odrzucił ofertę Obamy na II-gi etap polityki resetu(Obama proponował Putinowi powrót Rosji do sowieckiej strefy wpływów w Europie Środkowo Wschodniej wg linii z paktu Ribbentrop Mołotow(z korektą wobec okręgu Kaliningradzkiego, który byłby po stronie Rosji).
    Polska miałaby status kondominium rosyjsko niemieckiego i to dlatego rząd PO-PSL i UE(Niemcy) po macoszemu traktowały tzw. „ścianę wschodnią” Polski.
    Po klęsce resetu USA-Rosja , USA musiały odsunąć od władzy proniemiecką i prorosyjską koalicję PO-PSL od władzy i powierzyć władzę PIS-owi ale pod warunkiem realizacji nowej polityki USA i Izraela.
    Administracja Obamy, pomna na „niesterowalność” L.Kaczyńskiego, postanowiła wmontować w system władzy PIS-u swego rodzaju „bezpiecznik” i naciskami wymogła na J.Kaczyńskim, by zgłosił faworyta Knesetu czyli A.Dudę na kandydata PIS-u w wyborach w 2015 roku.
    W zamian służby związane z CIA i Mossadem uruchomiły aferę podsłuchową, by pogrążyć PO-PSL i ułatwić wygraną PIS-u.
    Poresetową politykę i interesy USA oraz Izraela miał realizować M.Morawiecki z „oficerem prowadzącym” w postaci sierżanta J.Danielsa, który zainstalował w Polsce swoje fundacje w 2014 roku czyli wtedy, gdy J.Kaczyński prowadził rozmowy z M.Morawieckim.
    Projekt „Trójmorza” to projekt tworzenia „głębi strategicznej” dla projektu „Rzeczpospolitej Przyjaciół”(określenie używane przez A.Dudę) czyli tradycyjny POLIN, a głównym operatorem finansowym inwestycji Trójmorza ma być JP Morgan Chase, sprowadzony do Polski przez M.Morawieckiego.

  50. izaluka napisał(a):

    Tadeusz_K 3 marca 2018 o 17:47
    „W tej noweli o IPN istotą dla Żydów (tak myślę) jest to co w pierwszym zdaniu, a co skończyło się dopiero po 56.”

    Na pewno masz rację.

  51. Trzmielka napisał(a):

    @cisza1

    Rzeczywiście, jak LK był ministrem sprawiedliwości, to rządził AWS, nie PiS! Dzięki za sprostowanie. Powody kapitulacji przed Żydami pewnie były wtedy finansowe, albo może jeszcze jakieś inne sprawy zaważyły? Gra hakami na przykład? Oj, przydałoby opublikowanie ówczesnych rządowych pism przed podjęciem decyzji o zablokowaniu ekshumacji…

  52. anonim napisał(a):

    @piko => @Janekp1 21:04

    .. ZAPOMNIJ .. od jakiegos czasu na zmiane z @meszek-em to powtarzacie.
    Lepiej nic nie pisac, niz siac defetyzm .. nie sadzisz/nie sadzicie ?!
    Oni, tzn. „dobra zmiana” marza o tym, abysmy popadli w marazm.
    Lekko nie jest i nie bedzie, ale trzeba probowac.
    Nam sie flaki przewracaja na sama mysl o tym, ze wszyscy zdrajcy w tym uczestniczacy i ci, co ich pozniej kryli (kryja do dzisiaj), nie poniosa zadych konsekwencji.

    pozastalo czasu niewiele. Bez dzisiejszego 37 dni.
    Trzeba brac sie do roboty .. i to jest apel do wszystkich .. tez tych co „sa na urlopie od dluzszego czasu” .. w grupach lub solo

    L. ..m

    ps.: choc glosowalem na nich od wyborow prezydenckich 2010, to dzis mam zdanie podobne co do PiS-u.
    Do kompletu nalezy dodac jeszcze obecnego straznika zyrandi.

  53. nagor napisał(a):

    @E.B 21:52
    Witaj , bardzo optymistycznie piszesz , oddamy się za kasę . Mnie to wygląda , że chodzi o zapłacenie żeby nas wzięli . To jakoś fachowo się nazywa , może spolegliwość ?

  54. anoX napisał(a):

    Dodatek do notki:
    .

    calosc
    „Między młotem a swastyką” – L. Żebrowski S. Michalkiewicz K. Szwagrzyk M.Rola o książce

    ..
    fragment :
    „Co z ekshumacją ofiar Einsatzkommando w Jedwabnem? – S. Michalkiewicz. L. Żebrowski, prof. Szwagrzyk”

  55. Tadeusz_K napisał(a):

    Beria miał dużo pracy i wydajny był:

  56. Kormoran321 napisał(a):

    @Janekp1
    Ekshumacje konsekwentnie są kontynuowane i trzeba mieć nadzieję, że to się odbywa po to, aby odkryć prawdę – całą prawdę o 10 Kwietnia!

  57. anoX napisał(a):

    /

    tam jest dosc niezruwnowazomy emocjonalnie

  58. anoX napisał(a):

    mialo byc GOSC”
    ps.: cos sie video zle wkeilo .. mozna skasowac .. i ten tez

  59. anonimuS napisał(a):

    Mozemy wpasc na zaplecze, ale nie tu .. Twoje.
    np. jutro lub sroda od 20-ej
    ps.: ale nie stoi nic na przeszkodzie, aby odniesc sie przygotowujac zawczasu ocene czy swoj punk widzenia (do wszystkiego)

  60. Amero napisał(a):

    cisza1 3 marca 2018 o 15:20

    No właśnie, nasza młodzież. Z radością w sercu patrzę na nich, jak oni potrafią się zorganizować, jak wspaniałe pomysły mają. To jest naszą ogromną nadzieją. My cieszmy się i pomagajmy im jeśli tego będą potrzebować od nas.
    Bardzo dużo też zależy od tych, którzy tą młodzież wychowują, uczą. Będąc w Polsce kilka tygodni mój przyjaciel dał mi gazetę, tygodnik Kronika w Bielsku-Białej, był artykuł podpisany A.K , prawdopodobnie przez urzędnika IPN-u w tym mieście o zorganizowaniu konkursu wśród uczni miejscowych Liceów na temat historii Solidarności w naszym regionie, a szczególnie Bielska Białej.Uczniowie popisywali się znajomością nie tylko działaczy Solidarności w czasie llegalnej jej działalności, ale też strukturami konspiracyjnymi w okresie stanu wojennego, między innymi „Trzecim Szeregiem”, który jest mi bardzo bliski.
    No więc troszkę bardziej optymistycznie patrzę w przyszłość niż niektórzy tutaj piszący.
    Pozdrawiam serdecznie.

Dodaj komentarz

Przejdź do paska narzędzi