You may also like...

84 komentarze

  1. Amero napisał(a):

    Witaj Piko;
    Tak masz rację, dodatkowy komentarz jest zbędny. Tylko, że strach ogarnia, jak znowu daliśmy się oszukać i to w sprawie najważniejszej dla naszego narodu, wolności i niepodległości. Smutne to.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

  2. piko napisał(a):

    Witaj

    Na pewno to co się teraz dzieje jest dołujące (dla mnie).

    Zobaczymy jak się sytuacja rozwinie.

  3. Amero napisał(a):

    Polonia tutaj w USA działa już w tej sprawie dość długo i słychać o tym, natomiast ci w kraju rządzący morda w kubeł, dlaczego?

  4. nagor napisał(a):

    @piko
    dołuje to , że zamęt stał się widoczny i autorsko rozpoznawalny . Nikt poważny nie czuje się w obowiązku tego nazwać co publicznie się mówi domysłami . Zważ jedno AM jaki był , to mniej istotna ocena , ale napewno był niesterowalny w swoich decyzjach , a miał armię .
    Czy konflikt prezydencki to nie zasłona dla przykrycia decyzji innego szczebla i innych interesów ?
    Nie oddamy guzika .Znów.

  5. nagor napisał(a):

    @Amero
    Witaj , chyba ci w kraju już znają finał i są świadomi , że czeka ulica a może i koksowniki .

  6. Amero napisał(a):

    Nagor;
    Rozmawiając z rodziną i przyjaciółmi z Polski można odnieść wrażenie, że Polacy nie są przygotowani na ulicę i koksowniki. Chciałbym się mylić, bo inaczej to niech nas Pan Bóg ma w swojej opiece.

  7. nagor napisał(a):

    @Amero
    I dobre odnosisz wrażenie , nie są przygotowani bo nikt im tego zagrożenia nie uświadamia a wręcz odwrotnie .
    Właśnie ten brak świadomości może być przyczyną dezorientacji na ulicy .Wtedy zostają już tylko koksowniki , nie wiem czyje .
    Bo europę i resztę świata przygotowują psychicznie na polski nacjonalizm , chyba zakładając taką ewentualność jako usprawiedliwienie ewentualnej interwencji. Bo wyraźnie zaśmierdziało i chyba nie odpuści .

  8. nohood napisał(a):

    jeśli pis sprzedał coś ważnego za naszymi plecami, to nie różni się od po.
    za rezultat błędnie podjętych decyzji zapłaci całe społeczeństwo.
    i ta świadomość paraliżuje rząd.
    sprawa jest prosta. albo pis przebimba polskę i będzie dla wszystkich za późno aby odkręcić tragiczny brak rozeznania bez przemocy, albo rozpisze referendum zadając pytanie dotyczące tego czy polacy godzą się spełniać żądania żydowskie oceniając, że sprawa jest zbyt poważna aby ktokolwiek mógł podjąć taką odpoiedzialność.
    tak to widzę- referendum byłoby najlepszym wyjścem.

  9. nohood napisał(a):

    uległość wobec arogancji sekty syjonistów to skandal.
    każda podjęta próba ingerencji w suwerenność polski powinna być ostentacyjnie ignorowana a zaczepki w postaci szargania wizerunku ( co jest czynem karalnym ) powinno skutkować natychmiastowym wycofaniem się państwa z finansowania darmozjadów żydowskich w polsce takich jak oszust szudrich.
    poza tym natychmiast i jednostronnie pis powinien wznowić ekshumację w jedwabnem jeśli chce odzyskać zaufanie.
    chcą żydzi dyskusji opartej na badaniach- powinni ją dostać
    czyny, nie puste słowa nas interesują.
    gestykulujących niepewnie łapkami demagogów won ze sceny…
    azari nie jest dla mnie ambasadorem. złamała wszelkie standardy.

  10. Amero napisał(a):

    nohood
    Zgadzam się z tym co powyżej napisałeś. Pozbyli się Antoniego Macierewicza, żeby im się łatwiej ulegało. No i nic sobie nie robią ze skandali.
    Jak do tej pory nie widać w rządzie osoby odważnej, jestem prawie że przerażony tym co się dzieje, pomimo że od urodzenia zawsze byłem optymistą.
    Pozdrawiam.

  11. nohood napisał(a):

    amero:
    luzik damy radę.
    nie takie rzeczy po nas spływały.
    sprawa jest prosta
    referendum i konsekwencje
    1. zero elektroniki z izraela a w szczególności zero systemów obronnych.
    w tej sytuacji kupowanie od nich rakiet skończyłoby się tak jak w gruzji.
    można zwiększyć co najwyżej import granatów i pomarańczy.
    – decyzja o rozpoczęciu prac ekshumacyjnych w jedwabnem
    – propozycja negocjacji legislacyjnych pod warunkiem uzyskania wpływu na prawo uchwalane w izraelu.
    i to wszystko.
    jeśli żydzi zaczną zniechęcać amerykanów- pies im mordę lizał.
    jeśli usa nie ma u nas interesu gospodarczego, to nie.
    naszym partnerem w kwestiach obronnych jest nato.
    do agendy nato nie należą roszczenia żydowskie.
    rakiety przeciwlotnicze, też niech sobie wsadzą. 30 mld dolców za baterie, które i tak nie są tyle warte bez infrastruktury dodatkowej.
    to jest zakup od dupy strony. chńczycy mają tańsze zestawy i sprzedadzą bez zbędnych fanaberii.
    albo partnerstwo, albo szantaż.
    to tyle.
    kaczor źle skalkulował, bo ma sprzedanych doradców.
    stąd ta cisza w eterze.
    jak będzie zobaczymy…

  12. Amero napisał(a):

    Nohood;
    Dobrze piszesz, chodzi o to, żeby ci co rządzą u nas Ciebie posłuchali. Gdyby się odważyli Żydom pokazać gdzie ich miejsce to sądzę, że znalazło by się wystarczająco dużo Polaków, którzy w razie czego w obronie ojczyzny nawet życie położyli by na szali.W tej chwili z takim rządem jaki jest to obawiam się, że trudno było by wykrzesac ducha waleczności. Macierewicz powinien wrócić .
    Pozdrawiam.

  13. Tadeusz_K napisał(a):

    Wszechstronny zmasowany atak i Korelacja zdarzeń:
    **
    #Wszystko wskazuje na to, że ostatni atak Izraela po nowelizacji ustawy o IPN wiąże się właśnie z przygotowywaną przez Ministerstwo Sprawiedliwości ustawą reprywatyzacyjną.#
    /
    https://wpolityce.pl/polityka/379030-izrael-chce-zablokowac-ustawe-reprywatyzacyjna-jaki-ujawnia-od-roku-przedstawiciele-ambasady-izraela-przychodza-z-protestami
    /

    Należałoby tu jeszcze dodać amerykańską 447.

  14. Amero napisał(a):

    Witaj Tadeusz;
    No dobrze niech protestują, a nasi powinni ich olewać i robić swoje, a przecież nie widać tego.
    Pozdrawiam.

  15. cisza1 napisał(a):

    @piko i wszyscy

    Myślę niestety, że już jest za pózno…..
    tu przypomnę Wam „incydent” z 2007 roku. Przypominam też o ciągłym przepraszaniu kolejnych rządzących za holokaust ( łącznie z KK ), o pomijaniu roli Zofii Kossak w ratowaniu Żydów (Żegota -tak ale zakłamana!), o rentach dla potomków ofiar z kasy państwa…to tylko kilka gestów „winnych” wobec ofiar.

    Jak to wytłumaczymy?

    Przeczytajcie koniecznie tu: http://www.radiomaryja.pl/bez-kategorii/nikczemny-atak-na-zofie-kossak/

    „Midrasz” finansowany przez rząd (pis w koalicji), pani A.Cała oczernia Zofię Kossak-Szczucką o rasizm. Europosłowie ( U.Krupa, W.Tomczak) protestują, MSZ (A.Fotyga) nie reaguje ale wysyła w świat kłamstwa Całej!
    Piszący, mówiący o tym w RM prof.J.R.Nowak i B.Wolniewicz musieli pożegnać się z radiem!
    Za mówienie o antypolonizmie.
    Żądający ca 67 mld dolarów już wtedy powiedzieli, że będą „gnoić” RM, Polskę tak długo dopóki nie uzyskają swego.

    Mija 10 lat……sprawy żądań się finalizują.

    Czy teraz możemy oczekiwać końca kajania się „winnych” podczas, gdy przez lata popierali antypolskie publikacje i oficjalnie je popierali? Wątpię, niestety.

  16. izaluka napisał(a):

    A poza już wszystkim, to widzę jeden plus tej chucpy, a mianowicie taki, że wreszcie ogół Polaków może (i mówi) o Żydach. Przestał to być temat tabu, gdy na słowo Żyd wszyscy (prawie) dyskutanci uciekali w popłochu z wszelkich for.

  17. cisza1 napisał(a):

    @izaluka

    Wspominasz chasydzkiego rabina (wystepował w tvp). Był bardzo radosny i pewien siebie, bo już wiedział, że rządzący upamiętnią jego grupę religijną.

    „Specyficzną wizję opisywania historii drugiej wojny światowej przedstawił w telewizji TVP Info działający w Polsce chasydzki rabin Szalom Ber Stambler.”

    A pan J. Selllin niedawno, w styczniu 2018:

    „Polska powinna poczynić jeszcze jeden wysiłek w ramach chronienia dziedzictwa kultury żydowskiej w Polsce i zbudować w przyszłości muzeum chasydyzmu polskiego – powiedział w poniedziałek wiceminister kultury Jarosław Sellin. Zadeklarował, że państwo polskie wesprze taką inicjatywę.”

    http://www.naszdziennik.pl/polska/193559,sellin-o-budowie-muzeum-chasydyzmu-polskiego.html

  18. meszek napisał(a):

    @nohood
    „1. zero elektroniki z izraela a w szczególności zero systemów obronnych.
    w tej sytuacji kupowanie od nich rakiet skończyłoby się tak jak w gruzji.”

    Po wydarzeniach w Gruzji kupowanie sprzętu wojskowego w Izraelu jest zdradą stanu.

  19. piko napisał(a):

    @cisza1 @izaluka
    Widzę że czasami żyd pisze się z wielkiej lub małej litery.

    Według mnie zawsze powinno się pisać małą. Dlaczego?

    Osobę wyznająca religię chrześcijańską nazywamy chrześcijaninem (z małej litery). Analogicznie z małej piszemy żyd jako osobę wyznająca jakąkolwiek wersję religii żydowskiej.

    Piszemy Polak/Niemiec/Rumun z wielkiej litery rozumiejąc przez to osobę będącą obywatelem danego kraju lub członkiem danego narodu.

    Analogicznie z wielkiej litery należy pisać Izraelczyk jako obywatela Izraela lub powstającego członka narodu izraelskiego.

    Nie ma czegoś takiego jak „narodu” żydowskiego. Poza tym współczesne religie żydowskie nie są „judaizmem” religią, która istniała w czasach chrystusowych.

    Nie ma i nigdy nie było narodu żydowskiego. W starożytności istnieli Judejczycy, Galilejczycy itd., którzy w czasach nowożytnych zostali w wielu tekstach „wstecznie” nazwani żydami.

  20. Trzmielka napisał(a):

    @piko

    Po krótkiej chwili wyłączyłam tę wypowiedź Michalkiewicza. Dwadzieścia lat temu chętnie go słuchałam jako inteligentnego i trzeźwego głosu odrębnego od głównego nurtu. Z biegiem czasu poszedł coraz bardziej w stronę komentowania całej rzeczywistości jako jednego wielkiego szamba.

    Skąd Michalkiewicz wie, że zawetowanie ustaw sądowych miało związek z rozmową Prezydenta z Merkel? Dlaczego rekonstrukcję rządu komentuje wyłącznie jako wewnętrzne rozgrywki o władzę dla samej władzy? Chyba jednak istnieje na świecie poziom wyższy nieco od darwinowskiej walki o byt? Komentarze Michalkiewicza jakoś nigdy ponad ten poziom się nie wznoszą.

    Zarówno Jarosław Kaczyński, jak prezydent Andrzej Duda i premier Mateusz Morawiecki z całą pewnością mają na celu dobro Polski. Czy ich decyzje zawsze są bezbłędne, to zupełnie inna sprawa. Można dyskutować o strategii i taktyce, tylko trzeba rzeczywiście mieć dobrą orientację w sytuacji międzynarodowej. Ich działania mają oprócz tego na celu utrzymanie władzy – bo bez niej niczego by w Polsce nie zmienili. Jak widać, zmieniają, choć nie zawsze skutecznie i nie zawsze sensownie.

    Czy lepiej „było tak, jak było”?

    Czy my zawsze musimy ściągać za nogi w dół tych, którzy próbują wydostać się z „polskiego kotła”?

  21. nagor napisał(a):

    @cisza1
    Witaj , czy w zdrówku jest poprawa ,miło by było dostać jedną budującą wiadomość.

    Ostatnio świat wygląda jak scena (a krajowa całkowicie) kiedy stado wilków dopada sanie i dla chwil spokoju , wypycha się pasażera na pożarcie.
    Tylko te nasze wilki co gonią , za cel mają aby zająć miejsce w tych saniach i cieszą sie z każdego wypchanego , że ktoś robi za nich ich robotę .
    Zaczynam mieć powazne obawy , kiedy spór o lejce w tym zaprzęgu zaczyna się od pokazywania wilka ,samemu udając owieczkę . Jak czyni to JK niepomny swojego autorstwa tych wszystkich fircyków co teraz ukazują swoją twarz .
    Chyba masz rację , że jest to wszystko dużo dalej niż dostrzegamy , problem mają w tym , jak to bezurazowo objawić do publicznej świadomości .
    Dzisiaj samo stwierdzenie , że „płaszcza nie ma „, jest bardzo ryzykowne , powiem więcej , prowokatorskie , a na to się zanosi , że tak tylko można powiedzieć.

  22. Amero napisał(a):

    Piko,
    Masz rację, tylko jak powinniśmy się odnosić do żydów zamieszkujących nasz kraj przez wiele wieków? Druga rzecz to wyniosłem z domu, że zawsze prawie powinniśmy się odnosić do drugiego człowieka z szacunkiem. Ja wiem jak oni nas traktują, ale przecież nie wszyscy.
    Nie wiem czy to dobrze zabrzmi, ale nie mieszajmy ortografii do walki politycznej.

    Jeśli zwracam się do Ciebie to zawsze piszę Ciebie z dużej litery. Może teraz w szkołach podstawowych inaczej uczą?
    Pozdrawiam.

  23. meszek napisał(a):

    „Skąd Michalkiewicz wie, że zawetowanie ustaw sądowych miało związek z rozmową Prezydenta z Merkel?”

    To ewidentna nadinterpretacja.
    Swoją drogą JK rozmawiał w cztery oczy z Cesarzową w hotelu Brystol i ponoć była jakaś wyprawa do Niemiec na inną pogawędkę. Konsekwentnie pan M. powinien także o tym mówić.

  24. Amero napisał(a):

    Trzmielka 30 stycznia 2018 o 18:02

    „Zarówno Jarosław Kaczyński, jak prezydent Andrzej Duda i premier Mateusz Morawiecki z całą pewnością mają na celu dobro Polski.”

    Można łatwo zauważyć, że jest niewielu komentatorów, którzy podzielają ten punkt widzenia.

    Wystąpienia pana Michalkiewicza nie każdemu mogą się podobać, ale dając przykład tylko z ostatnich tygodni, to między innymi dzięki niemu protest Polonii przeciwko S447 w USA powstał.
    Zresztą moim zdaniem pan Michalkiewicz jest wybitnym Polakiem.
    Pozdrawiam.

  25. piko napisał(a):

    @trzmielka

    Dzięki za trzeźwe spojrzenie. Zaczynam podobnie postrzegać niektóre wypowiedzi SM. Szczerze mówiąc analizowanie iluś tam den jest już męczące. Zaczynam mieć tego wszystkiego już dość.

    Może coś napiszę o mostach – to zarówno konstrukcja architektoniczna, jak i synonim łączności, kontaktu, łączenia oraz piękna formy i osiągnięcie umysłu i pracy ludzi. Most to też symbol stabilności (choć nie zawsze).

  26. nagor napisał(a):

    @meszek
    Jeżeli ktoś odbiera przekaz M jako prawdę objawioną dziejopisa , zapominając o jego zawodowej profesji ,to w wielu miejscach nadinterpretacje to jego cel . Jednak w przewadze to taki zaczyn do myślenia w miarę estetycznie podany .
    Do sprawy spotkań JK z Cesarzową to chyba okres reelekcji protegowanego był główną przyczyną i sięganie po Sariusza elektora , ale nie przesądzam .

  27. piko napisał(a):

    @amero i wszyscy

    Nie ma we mnie szowinizmu. Przy ocenie pochodzenie człowieka nie ma dla mnie znaczenia, nie wartościuję według tej cechy.
    Wielu wybitnych obywateli RP miało różne pochodzenie etniczne.

    Mam negatywny stosunek do środowisk żydowskich które wszystko robią żeby uznać je za pępek świata i ich punkt widzenia za najważniejszy. Poza tym reprezentują zachowania i etykę plemienną co jest mi obce.
    Wykazanie się spostrzegawczością i nazwanie spraw po imieniu jest określane jako antysemityzm. To że środowiska żydowskie opanowały media, finanse, przemysł rozrywkowy jest faktem. Powinni być z tego dumni a jak się o tym powie, to robi się „aj-waj szkalują, antysemityzm”.

  28. izaluka napisał(a):

    cisza1
    Witaj,
    Warto zajrzeć pod link z wypowiedzią tego rabina. Mówi on tam jasno mniej więcej tak: należy mówić o polskich szmalcownikach, ale o Żydach, którzy zabijali swoich pobratymców, już NIE.
    Wynika to ze specyficznego dla Żydów, a całkowicie różnego od cywilizacji chrześcijańskiej, pojmowania dobra i zła, wyznawanych wartości, a także przekonania o wyższości Żydów nad wszystkimi innymi ludźmi oraz niewyobrażalnej pychy. Najkrócej można to streścić, jako mentalność Kalego. Wyjaśnia te sprawy choćby dr E. Kurek.

    Wg ich mentalności dobrem jest wszystko to, co służy Żydowi i analogicznie złem jest wszystko, co im nie służy (nie przynosi pożytku). Żyd ma przede wszystkim chronić własne życie i własne interesy. W imię tego nakazu może zgodnie z żydowskim prawem zabić dowolną ilość nie tylko gojów, ale także swoich pobratymców. Dlatego Izrael nigdy nie ukarał żadnego ze zbrodniarzy żydowskich i dlatego też nigdy tego nie zrobi. Oczywiście Żyd może także kłamać i czynić wszelkie inne, uznane przez cały cywilizowany świat, niegodziwości, jeżeli jest to pożyteczne dla niego.
    Stąd też jest wielka trudność w kontaktach z tymi ludźmi, jako, że rozmawiamy na płaszczyznach równoległych, które punktu stycznego nigdy nie osiągną skoro jedyną wartością dla typowego Żyda jest jego „interes”. Nic więcej. Wyjątki są oczywiście, ale to raczej jedynie potwierdza regułę.
    Nie bez powodu byli wypędzani z krajów, w których się osiedlali. Polska przyjęła ich z otwartymi ramionami, nadała prawa, których nigdy nie mieli gdzie indziej. Zapłaciła za swoją wielkoduszność/głupotę olbrzymią cenę, płaci nadal i będzie płaciła o ile nie wymodlimy Cudu z Nieba. Na polskie elity i dyplomację nie liczę, tym bardziej, że one nie do końca są polskie.

  29. nagor napisał(a):

    @piko
    Witaj , ciekawe o tych mostach będzie , uwzględnij dzisiejsze wypowiedzi JK o naciskach PAD na dymisję AM ,sprzeciw terminowi referendum konstytucyjnego .
    Problem Polsko Izraelski nie istnieje? Jedność władzy w tej sprawie też należy rozbić/przykryć ? Mosty łączą w sytuacjach dobrych, ale też ułatwiają w złych .

  30. izaluka napisał(a):

    piko 30 stycznia 2018 o 18:01
    Zgadzam się z Tobą (wiem o tym), że nie istnieje naród żydowski. Jest to bardzo szeroki temat. Jednak w przestrzeni publicznej ta wiedza nie jest powszechna i pisanie zawsze z małej litery sprawia, że w dyskusjach adwersarze nie odnoszą się do treści komentarzy, a czepiają się tej małej litery. Na razie odpuszczę sobie pisanie z małej litery, ciesząc się, że przynajmniej w ogóle temat Żydów/żydów przestał w jednej chwili być tematem tabu. I ONI to sprawili :)))

  31. izaluka napisał(a):

    Trzmielka
    Piszesz m.in.: „Zarówno Jarosław Kaczyński, jak prezydent Andrzej Duda i premier Mateusz Morawiecki z całą pewnością mają na celu dobro Polski.”
    Chciałabym też mieć taką pewność, ale niestety nie mam jej. Miałam nadzieję, owszem, ale wiele złożyło się na to, że ona jest coraz mniejsza.
    Niemniej będę wdzięczna, jeśli wykażesz, że te osoby zasługują na taką pewność.
    Pozdrawiam

  32. nagor napisał(a):

    @izaluka 19:03
    Witaj
    Wyjątkowo celnie to ujełaś , brak punktu stycznego co służył by za początek uzgodnień . Jego nie ma i nigby nie będzie .Reszta to pozoracja taktyczna aktualnego interesu, z celem dojścia do tylko jedynej racji , ich racji.

  33. izaluka napisał(a):

    nohood 30 stycznia 2018 o 05:45
    Zgadzam się w 100%, tyle tylko, że do takich reakcji trzeba mieć „jaja”, no i na pierwszym miejscu, zawsze i wszędzie, stawiać Polskę. Czy tak jest, mam poważne wątpliwości. Naszą (władz poprzednich, ale i obecnych) specjalnością jest uległość i strach.

  34. izaluka napisał(a):

    nagor
    Witaj,
    Niestety. Niemniej sądzę, że skoro tak jest, to nie ma co tracić czasu i twarzy na próżne negocjacje, a należy zrobić tak, jak napisał nohood. Tylko, że jak napisałam do Niego w komentarzu, ja w takie odważne działania nie wierzę. Będzie nadal zagłaskiwanie smoka, którego celem i tak jest, i pozostanie, pożarcie Polski i Polaków.

  35. izaluka napisał(a):

    nagor
    W dawnych wiekach mądrzy królowie żenili się z następcami tronów ważnych z punktu widzenia strategicznych sojuszy. A dziś? Nie ma królów i nie ma mądrych. Są tchórze i oportuniści.

  36. Trzmielka napisał(a):

    @izaluka

    No popatrz, a ja mam wrażenie, że to przeciwną tezę trzeba udowodnić, tzn., że wymienione osoby nie mają na celu dobra Polski… Przecież robią co potrafią, aby wzmocnić pozycję Polski na świecie – stąd sojusz z USA, zbrojenia, żołnierze amerykańscy w Polsce, budowanie Trójmorza i V4, via Carpatia… Nie mówiąc o ciężkiej walce wewnątrz kraju, żeby rozbić korporację sędziowską i wprowadzić uczciwe sądownictwo. Naprawdę tego nie widzisz?

    Co do Żydów, to bardzo słusznie wskazałaś na zasadnicze różnice cywilizacyjne między nimi a nami. Warto sięgnąć do wypowiedzi dr Ewy Kurek, o której wspominasz: https://youtu.be/hXrSvBQbqAs

    Na temat awantury o nowelizację ustawy o IPN ciekawie wypowiada się Stanisław Janecki w Klubie Ronina (jeszcze nie dosłuchałam do końca):

    https://youtu.be/wiwW18SONAw.

    Serdeczności 🙂

  37. cisza1 napisał(a):

    @nagor 18:25

    Ze zdrowiem różnie ale często „gubi mnie” dość dobra pamięć.Pamiętam walkę Polaków z antypolonizmami i brak jakiegokolwiek wsparcia….może za wyjątkiem Polonii. A my? Ustępstwa, ustępstwa, ustępstwa…. przeprosiny bez końca.

    „Polskie obozy..” będą zapewne ścigane ( Izrael się zgodzi ) ale to pociecha na krótko….swobodna „sztuka”, badania „naukowe” (Gross &co) zrobią swoje, wszak nie brak hollywoodzkich dolców a u nas ministerialnych dotacji Glińskiego na antypolskie gnioty, na ideologiczne muzea etc.

    Czas pokaże, czy St.M śni na jawie, czy w swoisty sposób ostrzega.
    Wczoraj w RM „szef” ostrzegł delikatnie, że sprawa jest bardzo poważna.

  38. izaluka napisał(a):

    Tadeusz_K
    „Wszechstronny zmasowany atak i Korelacja zdarzeń:…”
    Do tych wymienionych przez Ciebie dodałabym jeszcze podniesienie kwestii reparacji dla Polski od Niemiec. Myślę, że to mógł być zaczyn do ostatnich wydarzeń na linii Izrael – Polska. Żydzi nie mogą pozwolić na to, aby opinia publiczna dowiedziała się, że oprócz holokaustu Żydów miał miejsce holokaust Polaków. Oni na ten biznes mają prawa wyłączności. Przy okazji dyskusji medialnych wyciągnięte byłyby także sprawki samych Żydów z okresu II WŚ i po. A temu przeciwstawią się „siłom i godnościom osobistom”.

  39. Trzmielka napisał(a):

    @piko

    Według zasad polskiej ortografii „żyd” w znaczeniu wyznawcy religii żydowskiej pisze się małą literą, a „Żyd” jako jeden z narodu żydowskiego – dużą. W starożytności Żydzi dzielili się na Judejczyków i Galilejczyków (od Judejczyków właśnie nazwa „Jude”, a po francusku „j” wymawia się jak „ż”). Kiedy przenieśli się do Europy po likwidacji ich państwa przez Rzymian, nikt już tych niuansów nie znał i wszystkich zaczęto nazywać „Judejczykami”. Dla Europejczyka oni wszyscy są z jednego narodu.

    Od starożytności począwszy, wszędzie, gdzie osiedlały się większe skupiska Żydów poza Palestyną, wcześniej czy później dochodziło do niesnasek z miejscową ludnością, a często i do pogromów na Żydach. Skłania to do zastanowienia nad przyczynami. Niewątpliwie ma tu swój wielki udział specyficzna żydowska etyka: inna wobec współplemieńców, a inna wobec „gojów”. Chrystus perswadował im, że bliźnim jest każdy człowiek – ale tylko niektórzy to zrozumieli…

    Wygląda na to, że jeszcze trochę, a znów czegoś nieprzyjemnego się doigrają. Zastanawiam się właśnie, czy Trump cały czas cierpliwie będzie znosił „machanie ogona psem”. Naprawdę mu zależy na odbudowie potęgi Ameryki, a żydowskie interesy niekoniecznie zawsze będą zgodne z tym celem.

  40. cisza1 napisał(a):

    @izaluka
    Witaj:)
    Masz rację; wątpliwości w sprawie „przyjazni” pomiędzy Polską a Izraelem są już jawne i czytelne.
    Nawet o normalnym dialogu mowy być nie może, brak punktów stycznych.
    Ten Chasyd się nie krępował, mówił jak ma być, wbrew faktom ale dla niego fakty nie istnieją! Istnieje tylko barwna opowieść w randze prawdy.

  41. izaluka napisał(a):

    Trzmielka
    Widzę to wszystko i nawet już po rekonstrukcji broniłam J. Kaczyńskiego, ale nie potrafię bronić PADa, ani M. Morawieckiego. Nie mówiąc już o gowinowcach i samym Gowinie.
    A teraz konkrety:
    ustawa o przymusowych szczepieniach i karach za odmowę
    ustawa 1066 i ta druga (zapomniałam)
    styl odsunięcia B. Szydło
    masowe przyjmowanie Ukraińców
    pompowanie pieniędzy w Ukrainę
    czołobitność wobec Żydów
    100 mln na renowację cmentarza żydowskiego (Powązki nie dostały ani złotówki)
    konszachty z J. Danielsem
    cisza na temat procedowanej w USA ustawy 447
    brak stanowczej reakcji na ostatnią akcję strony Izraelskiej
    reakcja wiceminister Gawin na wystąpienie ambasador Izraela – to tak na szybko i z grubsza

    Co do PADa, to od momentu zawetowania ustaw o sądach mam zero złudzeń. O reszcie jego poczynań dużo by mówić.
    O MM świetną notkę napisał Wawel. Nie tylko on.

    Oczywiście nie chcę, aby było, jak było, ale to, co jest, też nie jest tym, co być powinno.

    Również przesyłam serdeczności 🙂 i zazdroszczę, że nie tracisz zaufania

  42. Trzmielka napisał(a):

    @Amero 18:41

    To bardzo dobrze, że Michalkiewicz mobilizował Polonię amerykańską przeciw aktowi 447. Zrobił dobrą robotę. Ale ciekawe, Janecki w Klubie Ronina twierdzi, że nie było żadnej akcji Polonii na ten temat:: https://youtu.be/wiwW18SONAw ok. 47:25.

  43. Trzmielka napisał(a):

    @Izaluka

    To spójrz, proszę, na wagę tych spraw, które przytaczasz i wagę tych, o których ja napisałam. To, co wymieniłaś, oceniam tak samo negatywnie, jak Ty. Trzeba o tym pisać i mówić (np. napisałam list do MZ w sprawie szczepień i nawet dostałam rzeczową, chociaż głupią odpowiedź). Jednak w tej chwili toczy się gra na śmierć i życie o przyszłość Polski, a właściwie o jej byt i niebyt. Czy widzisz inną siłę polityczną, która chciałaby i potrafiła zawalczyć o to lepiej niż obecny rząd, Prezydent i PiS?

    Jak na razie, po różnych zawirowaniach, mamy zespół trzech kluczowych osób, który zgodnie prze w tę samą stronę. To sprawa bezcenna… A rekonstrukcja rządu była majstersztykiem ze względu na utrzymanie dyscypliny i mobilizacji w PiS. Świetnie pisze o tym Ziemkiewicz w przedostatnim „Do Rzeczy”. Zamiast wewnętrznej walki o „frukta władzy” jest znów drużyna idąca po kolejne zwycięstwo. Jeśli nie odbijemy samorządów, wszelkie „dobre zmiany” będą się rozłazić w szwach na tych lokalnych sitwach.

  44. izaluka napisał(a):

    Trzmielka
    „Jak na razie, po różnych zawirowaniach, mamy zespół trzech kluczowych osób, który
    zgodnie prze w tę samą stronę.”
    Właśnie mam wątpliwości, czy zgodnie i czy w tę samą stronę. Zobaczymy.
    Obyś to Ty miała rację.

  45. nagor napisał(a):

    @Trzmielka
    Witaj , wybacz , że się wcinam .
    Masz rację , że na dzisiaj nie ma innej alternatywy poza tym co mamy ale :
    Kiedy zachodzi konieczność zmiany rządu dla utrzymania dyscypliny w ramach partii , to majstersztyk polityczny a nie nóż na gardle
    Kiedy apel osobisty do senatorów kończy się tak , ze trzeba napisać list pochwalny
    Kiedy odbicie samorządów to hasło , bo obsadzimy równoważnie senatorami na lokalnej licencji
    Kiedy ta trójca to zgrany zespół a JK mówi o naciskach i uległości dymisji AM i kontestuje celowość referendum konstytucejnego kiedy izraelski problem

    zważ , że coś logicznie kupy się nie trzyma , głoszona intencja z czynami . Wiem padły słowa „uwierzcie i zaufajcie” a stosowniesze w tym przypadku byłby „pomożecie” . Tak w jednym jak i drugim przypadku to mowa do naiwnych bez wyboru .
    Zazdroszczę wiary (tylko w kogo) , że to idzie tam gdzie deklarowano i równym szeregiem .

  46. Amero napisał(a):

    Trzmielka 30 stycznia 2018 o 20:29

    Z całym szacunkiem, ale pan Janecki nie jest dla mnie wiarygodnym dziennikarzem, tym bardziej analitykiem. Chciałem obejrzeć załączony przez Ciebie link, ale kiedy stwierdził Janecki, że aby naprawić stosunki między nami a Izraelem powinniśmy zakupić u nich broń i to bardzo dużej wartości i być może wtedy żydzi odstąpili by od swoich roszczeń(w domyśle). W ciągu 20-kilku minut tyle niedorzeczności, żeby nie powiedzieć głupot w jego opowiadaniu, że darowałem sobie resztę.

    Pozdrawiam.

  47. izaluka napisał(a):

    Amero
    Doprawdy? Jeszcze nie odsłuchałam, ale za niedługo miałam zamiar. Dzięki za ostrzeżenie i uratowanie mojego czasu i nerwów.
    Pozdrawiam

  48. nagor napisał(a):

    ===Nastawiamy się na długi marsz. Aby uczynić z Polski kraj nowoczesny, wolny od balastu przeszłości, potrzeba nie dwóch, lecz co najmniej trzech kadencji – mówi prezes PiS Jarosław Kaczyński ===

    Sens przekazu w wolnej interpretacji (w połowie pierwszej kadencji) : w tej sytuacji i w tym czasie , nie jestem w stanie zrobić nic więcej ……..

  49. meszek napisał(a):

    @Amero: „kiedy stwierdził Janecki, że aby naprawić stosunki między nami a Izraelem powinniśmy zakupić u nich broń i to bardzo dużej wartości”

    Też zwróciłem na to stwierdzenie uwagę.
    Bo tu natychmiast pojawia się pytanie – po co naprawiać te stosunki i po co nam taki przyjaciel.
    Będziemy ciągle dawać przyjacielowi pieniądze by nie nazywał nas zbrodniarzami?

  50. Amero napisał(a):

    izaluka 30 stycznia 2018 o 21:44

    Proszę bardzo.

    Pozdrawiam.

  51. Trzmielka napisał(a):

    @nagor 21:29

    Ja to zupełnie inaczej rozumiem 😉

    To nie są takie proste sytuacje, cały czas toczą się różne gry i dla dobra rezultatu nie można wszystkiego wykładać kawa na ławę, żeby zadowolić elektorat.

    Przecież rekonstrukcja rządu miała kilka celów, z których zdyscyplinowanie PiS-u wcale nie było jeszcze tym najważniejszym. Kluczowe było „nowe otwarcie” w relacjach z UE. Trzeba im było dać pretekst do wycofania się z twarzą z tego paragrafu 7. Widać było, jak skwapliwie uchwycili tę szansę i już pojawiają się sygnały o wycofaniu się Komisji Europejskiej z próby uruchomienia tego paragrafu…

    Apel do senatorów kończy się tak, żeby zrozumieli, że jedność jest teraz najważniejsza. Zapamiętałam sobie, że kiedyś JK powiedział, że „nawet brudną ścierką można umyć podłogę’ – w kontekście pracy z marnymi ludźmi w PiS. No i właśnie pokazał, jak to się robi. Napotkałam już informację, że ci, co głosowali za bezkarnością Koguta, mogą pożegnać się z biorącymi miejscami w wyborach.

    Co do „nacisków Prezydenta” w sprawie AM to może warto sobie przypomnieć, że przedtem był przekaz dokładnie odwrotny. Więc to jakieś gry wewnętrzne, na które nie warto zwracać uwagi. Dopóki będziemy czepiać się tego, co kto powiedział, a nie jakie są decyzje i działania, to będziemy w maglu, a nie w polityce.

    Koniecznie trzeba mieć na uwadze proporcje rzeczy i nie traktować tak samo spraw trzecio- i czwartorzędnych, a może jeszcze mniej ważnych z tymi pierwszorzędnymi. I w swoich poglądach i wyborach kierować się jednak tymi pierwszorzędnymi…

    Pozdrawiam 🙂

  52. Trzmielka napisał(a):

    @Amero 21:36

    Kiedy Janecki nie mówił, że mamy kupić broń, tylko, że gdybyśmy kupili, to byłoby inne nastawienie Izraela do nowelizacji. Po prostu wskazywał na to, czym Izrael kieruje się w pierwszym rzędzie w swojej polityce: własnym interesem i to finansowym.

    Poza tym, naprawdę, komentarzy analityków należy słuchać niekoniecznie z tego względu, że zgadzamy się z tym, co mówią… Wręcz przeciwnie, odmienne stanowisko daje nam szansę zobaczenia problemu szerzej niż dotąd. A Janecki ma dużą wiedzę o tym, co w trawie piszczy i komentarze na wysokim poziomie. Czasem też się z nim nie zgadzam, a nawet stwierdzam, że zdarza mu się mówić banały (bo dużo publikuje i nie nadąża z myśleniem) – ale uważam, że warto go czytać i słuchać.

  53. nagor napisał(a):

    @Trzmielka
    Dużo , jak nie wszystko zależy od celu argumentacji , jak w powiedzeniu o baletnicy . Wiem , że nasz teatr to nie Bolszoj i nie oczekuje aby udawać , że jest inaczej . Wybacza się z zasady, jak popełniający jest świadom tego co uczynił , widać , że ustawa reprywatyzacyjna też utknęła w konsultacjach izraelskich. Pewnie wisi tam jeszcze sporo bez decyzji innych propozycji .Mówmy szczerze co możemy i w czym jest problem który kieruje wyborami i dla kogo są one pierwszorzędne .
    Obserwując naszą transformację to dochodzę do wniosku , że nasi złodzieje byli swiadomi , że to co zostanie i tak padnie łupem lepszych złodzieji więc nie mają/mieli zachamowań .
    To wszystko nie tak , jak śpiewał Wysocki .
    Zostając przy swoim Pozdrawiam

  54. nagor napisał(a):

    @E.B
    Witam
    Wybacz , ale mój duch lata niżej , aby zmienić Polskę (nie do załatwienia)
    i w takim położeniu zmiana Świata to groteska , równa trzem kadencjom Kaczora
    to mnie raczej przygnębia taki spacer po Księżycu z izraelitami w tle bo tam nasze miejsce.

  55. E.B napisał(a):

    @Nagor

    Witaj

    Polacy jedno potrafią najlepiej robić: narzekać!!

  56. nagor napisał(a):

    @E.B
    Mówisz narzekać?/?? a z motyką na Księżyc to narzekanie? jest jeszcze mała wiara , lenistwo , nieudolność albo przerost ambicji .

  57. E.B napisał(a):

    @Nagor

    Trzmielka ma wiele racji mówiąc o zasadniczym kierunku, który jest realizowany. Można im różne rzeczy zarzucić, ale jeśli ten kierunek zostanie utrzymany i osiągniemy to, co zsyła nam los niespodziewanie, to ja wybaczę i rekonstrukcje i weta i brak oczekiwanych różnych regulacji.

    Jest wiele zagrożeń, również tych wewnętrznych. I nie myślę tu o opozycji. Sam premier jest dla mnie zagadką, jego liczne powiązania, które nie wiem jak wykorzysta i dla kogo. Ściąga nam na głowę bank Morgana o nie najlepszej reputacji, delikatnie mówiąc, który swoją siłą finansową może zagrozić stabilności polskich finansów.
    Jest wiele takich niejasności i niepewności.
    Ale jeśli mimo tego potrafimy wykorzystać naszą szansę, to chapeau bas dla Dobrej Zmiany. Jeśli nie, to znaczy, że jest gorzej niż źle z nami.

  58. nagor napisał(a):

    @E.B
    Nie jestem w stanie przyswoić motywacji himalaistów podejmujących ostateczne wyzwanie ponoszonych ofiar i niekiedy z podobną bezradnością zrozumienia czytam wypowiedzi w których tekst/sens jest zaprzeczeniem stawianych argumentów, trawestując ikonę ” jestem za a nawet przeciw” .
    Czy to argumentacja ludzi Wiary sprawia , ze jedna przesłanka posiada swoją wiarę , a druga jest tylko przesłanką-argumentem i mogą istnieć niezależnie bez powodowania wzajemnego związku ,a sumowanie ogranicza się tylko do tych z wiarą.
    Trzmielka pisze , że widzi ale sensu to widzenie nie zmienia . Ty potwierdzasz jej rację tez to widząc i pogłębiasz tą argumentację brakiem zaufania do MM .
    Odrzucając jako argument , że nie posiadamy innego wyboru (co jest faktem) to wszystko do czego mamy uwagi , jest w środku i z powodu działania tych co są u steru . Nie spadł żaden meteoryt ani czarna ospa jako plaga na Polskę, a od sposobu rozwiązywania bieżących spraw i stawianych osób zalezy nasza ocena. Oceniamy fakty czy intencje ? bo od tej pozycji ten sam czyn może się różnić diametralnie .
    Stosowanie zasady mieszania wybiórczego ocen to jest manipulacja . Świadoma lub nie świadoma ale psychicznie bardziej znośna niż rozczarowanie .
    W teorii oceny ryzyka , czarny scenariusz pozwala ograniczyć lub przygotować się na najgorszą ewentualność minimalizując straty ,które nastąpią .
    Życie pokazuje , że plan nie wypalił i jak tak pójdzie dalej to dwóch kadencji braknie bo ich nie będzie przy tym sposobie realizacji .I to jest czarny scenariusz .

  59. Amero napisał(a):

    Trzmielka 30 stycznia 2018 o 22:37

    „Kiedy Janecki nie mówił, że mamy kupić broń, tylko, że gdybyśmy kupili, to byłoby inne nastawienie Izraela do nowelizacji”

    No przecież Janecki namawia nas tutaj, abyśmy się dali szantażować, w imię lepszych -jak on to określił- stosunków. Nie chce mi się analizować tutaj tych jego fałszywych tez, szkoda czasu i zdrowia. W pierwszych 25 minutach wypowiedział tyle różnych głupstw, że naprawdę nie warto się tym zajmować. Jeśli dalej mówił jak piszesz, że nie jest prawdą aby Polonia robiła jakąś akcję w związku z S 447, to kłamał.

    Pozdrawiam.

  60. izaluka napisał(a):

    @nagor
    „Oceniamy fakty czy intencje?”

    Ano właśnie. A nawet powiem więcej, oceniamy nawet nie intencje, a nasze wyobrażenie o nich. Intencji prawdziwych nie znamy przecież. Dlatego manipulacja nami opiera się na wzbudzaniu w nas zaufania nawet wbrew faktom. Ciekawy w sumie jest mechanizm trwania w zaufaniu za wszelką cenę. Coś chyba na zasadzie: tonący brzytwy się chwyta.

  61. E.B napisał(a):

    @Nagor

    Ja im wciąż daję szansę. Co nie znaczy, że nie trzeba patrzeć na ręce.
    To jest optymizm realistyczny. Nie mam innego wyboru.
    Strasznie ciężko żyć z myślą, że i tak się nam nic nie uda. Trochę łatwiej z jakąś iskierką nadziei.

  62. nagor napisał(a):

    @izaluka
    racja jest po stronie brzytwy jak innej nie ma … mechanizm trwania w zawieszeniu (potocznie w nadzieii)

  63. E.B napisał(a):

    @Izaluka

    Witaj

    To jest właśnie ten mechanizm.

  64. nagor napisał(a):

    @E.B
    W sytemie miejsc biorących na listach i tak nie masz Ty wyboru , to za Ciebie wybierają
    optymizm realistyczny – nie ma co narzekać

  65. izaluka napisał(a):

    E.B
    Witaj,
    Może i łatwiej, ale, czy nie jest tak, że w ten sposób osłabiamy naszą wolę walki o coś realnie dla nas (społeczeństwa, Kraju) korzystnego na rzecz mrzonek o tym. Czy to nas nie usypia? Czy nie stajemy się wobec tego łatwiejszym celem i łatwiejszą zdobyczą? Gdy już się obudzimy może być za późno. I to jest realne niebezpieczeństwo.

  66. izaluka napisał(a):

    E.B & Nagor
    Optymizm realistyczny, hmm. Mam wrażenie, że wcale nie jest on taki realistyczny. Jeśli odrzuca się fakty na rzecz wiary i nadziei, to to nie jest realistyczne, a bajkowe. Może więc lepszy byłby realizm optymistyczny. Czyli jednak doceniać wagę faktów, na wiarę pozostawiając jedynie bardzo niewielki margines. Głównie mam tu na myśli PADa i MM.

  67. nagor napisał(a):

    @izaluka 01:38

    Tak – na wszystkie postawione pytania .
    Dowód- bp Pieronek późno , ale wybudzony, jaki inny człowiek .

  68. izaluka napisał(a):

    nagor
    Bp Pieronek? Chyba o czymś nie wiem. Niedawno piętnował polski faszyzm. Coś jeszcze gaworzył?

  69. nagor napisał(a):

    @izaluka
    Wiesz realizm to sprowadzenie z obłoków , a tam wygodniej i do nieba bliżej i szczęśliwiej jakby .
    myślę jak Ty , ale optymistów wielu co sztukują wyobrażeniami o dobrych intencjach .

  70. nagor napisał(a):

    @izaluka
    teraz wszystko co polskie piętnuje, niczemu nie popuszcza , nie jestem wielbicielem tej osoby , ale głosy dochodzą same jak przestał być funkcyjnym.

  71. izaluka napisał(a):

    nagor
    Brak lustracji w KK daje takie efekty. Takich, jak on jest niestety więcej. Bardzo to przykre jest, ale na takie fakty również nie można zamykać oczu i udawać, że nic się nie dzieje. Dzieje się, choćby to, że coraz więcej osób, także w KK, odsłania swoje prawdziwe oblicze już bez osłonek. Osobiście wolę prawdę od ułudy.

    Część hierarchów zachowuje się tak, jakby w Boga wcale nie wierzyli. A przed Bogiem każdy stanie sam i żadne szaty, ani stanowiska mu nie będą przydatne. Będzie ubrany w swoje ziemskie uczynki. I te dobre i te złe. I otrzyma stosowną zapłatę. Nie ucieknie przed sądem Bożym, tak jak przed lustracyjnym.

  72. Tadeusz_K napisał(a):

    @izaluka
    30 stycznia 2018 o 19:49
    #Do tych wymienionych przez Ciebie dodałabym jeszcze podniesienie kwestii reparacji dla Polski od Niemiec.#
    /
    -Słusznie.
    Nie chciałem się powtarzać.
    Wszystkie (tak myślę) parametry przedstawiłem tutaj:
    *
    http://naszsalon24.org/2018/01/28/zydzi-podpisuja-sie-juz-nie-pod-niemiecka-ale-pod-nazistowska-polityka-historyczna/#comment-42479

    Pozostał jeszcze element wielostronnej (niemiecko-rosyjskiej) destabilizacji Polski przez agentury działające w Polsce, którego tam nie wymieniłem.

  73. piko napisał(a):

    @all
    W sprawie opinii o różnych dziennikarzach.

    Proponuję nie obrażać się na dziennikarzy z których pojedynczymi opiniami się nie zgadzamy (np. Janecki, SM, Gadowski, Karoń). Oczywiście nie mówię tu o gównojadach z GW czy pokrewnych. To są po pierwsze funkcjonariusze i propagandyści a nie dziennikarze. Uważam, że ich teksty też trzeba znać żeby wiedzieć co wróg knuje.

    A my tu możemy sobie pisać bezkompromisowo całą szczerą prawdę i groźnie wygrażać kiwając palcem w bucie.

  74. Tadeusz_K napisał(a):

    @Trzmielka
    30 stycznia 2018 o 20:00

    Od starożytności począwszy, wszędzie, gdzie osiedlały się większe skupiska Żydów poza Palestyną, wcześniej czy później dochodziło do niesnasek z miejscową ludnością, a często i do pogromów na Żydach.#
    **
    Tak to się musi kończyć, kiedy prawa gościa stają się ważniejsze od prawa gospodarza, kiedy gość wymaga, aby gospodarz dostosował się do prawa gościa.
    Tak jak to ma miejsce teraz z ustawą o IPN, czy też z tą 447.

  75. cisza1 napisał(a):

    Co można zrobić już dziś? Publikować oryginalne nagrania.

    Czym można karmić publikę aż do znudzenia, tak długo i często, aż „argumenty” o polskich zbrodniach przykryje prawda głoszona przez samych ocalałych?
    Wielu Żydów szczerze opowiada o niemieckich zbrodniarzach – są nagrania.
    Wielu Polaków opowiada o zbrodniach – są nagrania.

    Wobec oczywistego kłamstw i krętactw wysokich figur Izraela, bezpodstawnych żądań i ciągłego nękania Polaków nie wolno iść na ustępstwa.
    Każde spełnienie żądań spowoduje kolejne żądania i wzrost pogardy wobec nas (jakże znajomej jako wobec głupich gojów).
    Bywałam w Izraelu, trochę znam ludzi, którzy nienawidzą nas, katolików (religijni spluwają na nasz widok). Ale pisałam też o starszych, osamotnionych Żydach,ofiarach z niemieckich obozów szukających kontaktów z Polakami i korzystających do dziś z ich pomocy.
    Żyd i Polak ks. Pawłowski z Jaffy opowiada!
    .
    Link: https://httpciszawordpress.wordpress.com/2017/05/11/z-polski-wyjechalem-jako-zyd-a-do-izraela-przyjechalem-jako-polak/

    3.Czas biegnie….świadkowie niemieckich mordów wymierają.
    Zarówno Polacy i Żydzi.
    Sfilmowane świadectwa tych ludzi byłyby bezcenne jako odpowiedz na obelgi kierowane przez obłudnych kłamców.
    Same świadectwa bez zbędnej publicystyki!
    Są w archiwach TVP!
    Publikacja w j. angielskim, hebrajskim jest możliwa natychmiast.

    Bajki o „hollywoodzkich” filmach (Karski, Pilecki) głoszone są od lat bez rezultatu a kasa ministerstwa kultury nadal płynie na antypolskie gnioty!

    ps. wiem, że moje pisanie to mrzonki, to pobożne życzenia…my wolimy liczyć drzewka w Yad Vashem, wolimy się tłumaczyć, bo mogło ich być więcej i przepraszać za niezbadane rzetelnie Jedwabne.
    Na co my liczymy?
    Na zadekretowaną obłudną „przyjazń”, na przychylne opinie o nas zaproszonej w imię tej „przyjazni” przez L.K. loży B-B, na dialog między komisjami?
    Naiwność…

  76. nagor napisał(a):

    @cisza1
    Masz rację
    ale każdemu działaniu przypisany jest jakiś cel
    Widocznie nie o taki cel chodzi jak myślisz , co tłumaczy ciszę .
    Pozdrawiam

  77. Tadeusz_K napisał(a):

    @cisza1
    #wolimy się tłumaczyć, bo mogło ich być więcej i przepraszać #
    *
    Z wypowiedzi Azari odnoszę nieodparte wrażenie, że odpowiedzialność Polaków za holokaust polega właśnie na tym, że nie było więcej, że nie było wystarczająco dużo. Przecież ponad 30 mln Polaków mogło otoczyć żydów żywym kordonem bezpieczeństwa przed Niemcami….???

  78. meszek napisał(a):

    @Piko: „Proponuję nie obrażać się na dziennikarzy z których pojedynczymi opiniami się nie zgadzamy (np. Janecki, SM, Gadowski, Karoń).”

    Ja się nie obrażam 🙂 uważam to za naturalne, tzn. niezgadzanie się w pewnych sprawach.
    Przenoszę to także na polityków, mój aktualnie ulubiony polityk to taki z którym nie zgadzam się w najmniejszej ilości spraw.

  79. Trzmielka napisał(a):

    @cisza1 10:07

    Słusznie zwracasz uwagę na bezczynność ministra kultury. W rekonstrukcji powinien polecieć jako jeden z pierwszych… Żałuję, że został. Zamiast wyczyścić tę stajnię Augiasza, jaką jest teraz polska kultura i jej finansowanie, podlizuje się łże-elitom.

  80. nagor napisał(a):

    @Trzmielka
    Wielu jeszcze o palmę pierwszeństwa walczą z Mecenatem Premierem Abonamentu , temu też potrzebne są trzy kadencje na rozwiązanie problemu .
    Jednak to ważni ludzie JK , bez których by nie istniał? RMN i szef rady zamiast wspomagać wizerunek Polski w medich , włazi do klatek norek .
    Niech już prezes przesiądzie się na osła i odpuści tym żółwiom , bedzie wiele szybciej bo trzy kadencje to marzenia bez pokrycia.

Dodaj komentarz

Przejdź do paska narzędzi