Ojcze Nasz, Który Jesteś w Niebie…:T_K

Może Ci się również spodoba

15 komentarzy

  1. nagor napisał(a):

    @Tadeusz_K
    Witaj
    Wyłączyłeś z rozważań pkt 7 który jest kontynuacją treści pkt 6 i stanowi całość logiczną .
    To zły kusi .

  2. Tadeusz_K napisał(a):

    @nagor
    Witaj Nagor.
    _Nie.
    To są wg mnie pkty niezależne/samoistne -w tym tkwi sedno.
    Przemyśl to jeszcze raz.

  3. ebns24 napisał(a):

    Tadeusz

    Ale stawiasz dylematy 🙂
    Trzeba wrócić do Adama i Ewy. To zły kusi, ale Bóg na to pozwala. Ewa nie skosztowałaby owoców z zakazanego drzewa, gdyby nie skusił ją wąż. Pan Bóg nie musiał na to pozwolić, ale nie sprzeciwił się.
    A więc jesteśmy poddawani kuszeniu, bo to jest dla nas próba. Jezus też był kuszony, ale On nie poddał się temu. Z nami jest trochę gorzej.
    Jest to więc nasza droga, upadamy i podnosimy się i w taki sposób wzrastamy do świętości.
    Tak było z Piotrem i z innymi apostołami. Nie od razu stali się świętymi. Mieli swoje upadki. Musieli do swojej ludzkiej wielkości dojrzeć, zahartować się.
    W Modlitwie Pańskiej prosimy, żeby Bóg oszczędził nam tych prób, bo w naszej słabości możemy nie stawić im czoła.
    Tak to odczytuję, ale nie wiem czy dobrze.

  4. nagor napisał(a):

    @Tadeusz_K
    Odbieram tak jak czytam w języku polskim i tym się kieruję , słowo ale łączy sens poprzedzający z określeniem następczym zawartym w pkt7 . Nie mam wiedzy z pisowni/sensu tego zwrotu w innych językach aby porównać możliwości innych znaczeń .
    Zostaję przy swoim .

  5. Tadeusz_K napisał(a):

    @ebns24
    Pan Bóg nas nie kusi.
    Jak powiedziałem niektórzy wykorzystują to dosłownie jako krzywe zwierciadło..
    Nagor wiąże pkt. 6 z 7 jako całośc.
    To mechanizm-ja także tak czyniłem nim zrozumiałem pkt.6.
    A zrozumienie prośby z pkt.6 mamy pod ręką z każdego dnia z doniesień prasowych.
    To tyle na temat ukierunkowania rozważań.
    Sam jestem ich ciekawy.

    Ale…………tu piszesz prosto w oczy:

    #W Modlitwie Pańskiej prosimy, żeby Bóg oszczędził nam tych prób, bo w naszej słabości możemy nie stawić im czoła.#
    -W punkt 9.
    Świetnie, tak uważam.
    Byłoby 10, gdyby troszeńkę przeorganizować zdanie i uzasadnić.
    -Dzięki @esbn24.
    Pozdrowienie.

  6. Tadeusz_K napisał(a):

    @nagor
    20-50
    #Zostaję przy swoim .#
    -Dobrze Nagor, Przyjacielu.
    -Twoja sprawa-nic mi do tego.
    Ja też tak stałem nim wystałem-naprawdę.. 🙂

  7. Tadeusz_K napisał(a):

    -Dzięki i sorki.
    Muszę pożegnać Do Jutra.

  8. Trzmielka napisał(a):

    @Tadeusz_K

    Zaintrygowało mnie to, co napisałeś: „niektóre z tych spostrzeżeń (tak myślę) mogą być tragiczne” i „A zrozumienie prośby z pkt.6 mamy pod ręką z każdego dnia z doniesień prasowych”.

    Napisz coś więcej, proszę. Prostota i jednocześnie głębia tej modlitwy zapierają dech.

  9. cisza1 napisał(a):

    @Tadeusz_K

    Drogi Tadeuszu: „6.i nie wódź nas na pokuszenie”

    To nic innego, jak:
    NIE dopuść, byśmy ulegli POKUSIE.

    To nie mój wymysł ale właśnie tak w myślach się modlę, gdy wymawiam te słowa.

    Równie ważne są słowa ” Bądz wola Twoja”, bo to jest bardzo trudne, by w praktyce przyjąć to wszystko, co się z nami dzieje np. choroba, kalectwo….wiem, o czym mówię:))))
    i pozdrawiam Ciebie i Wszystkich

  10. lordJim napisał(a):


    6.Spraw, by ten wyżej patrząc na mnie udusił się i nie powrócił nigdy 😉

  11. Tadeusz_K napisał(a):

    @All
    Nie wódź nas na pokuszenie Panie Boże mój……… :

  12. piko napisał(a):

    Pierwsze trzy akapity to wyznanie wierzącego cztery następne to prośby

    Nie wódź nas na pokuszenie

    rozumiem to tak – jestem ułomny i grzeszny więc Panie Boże uchroń mnie od sytuacji którym bym nie sprostał i zgrzeszył.
    Wiąże się to z wolną wolą jaką dał nam Stwórca, która umożliwia abyśmy w niego nie wierzyli lub Go nienawidzili.

  13. Tadeusz_K napisał(a):

    @piko
    Tak też myślę.

  14. Tadeusz_K napisał(a):

    @Trzmielka
    27 października 2017 o 21:29
    Myślę, że dramatyzm czy tragiczność tej kwestii najlepiej opisana jest w Ks. Hioba.
    Dramatyzm zawiera się w obszarze wyborów, a tragizm w jego skutkach.
    Ciągle jesteśmy poddawani wyborom, które są dla nas testem.
    W kontekście pkt. 6-go wnosimy prośby do pana Boga o test na miarę naszych możliwości.
    Druga wojna światowa otwiera wielki panteon mocarzy rozwiązywania tych b. trudnych testów na czele z o. Maksymilianem Kolbe.
    Po wojnie następny panteon mocarzy od rozwiązywania trudnych testów otwierają Żołnierze Wyklęci.
    Dzisiaj znowu widzimy otwierający się panteon mocarzy na Bliskim Wschodzie, gdzie za wiarę islamiści odcinają chrześcijanom głowy.

  15. Tadeusz_K napisał(a):

    @Cisza1
    #To nic innego, jak:
    NIE dopuść, byśmy ulegli POKUSIE.#

    Jeśli rozumieć to jako tendencję do dokonywania niewłaściwych wyborów to się zgadzam.
    Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Dla triumfu zła potrzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili- E. Burke.
Przejdź do paska narzędzi