Marsz Niepodległości 2017 – rekordowy hejt?* — CISZA

Może Ci się również spodoba

20 komentarzy

  1. ebns24 napisał(a):

    @Cisza

    Pięknie. I Włosi i nasz Marsz Niepodległości zasługują na uznanie.
    Jednak ludzie nie całkiem poddali się anty ludzkiej propagandzie i manipulacji. To jest bardzo optymistyczne.

    Marsz Niepodległości ma swoją tradycję, którą organizatorzy potrafili sobie wywalczyć. Bo to była walka i mam wrażenie, że dalej jest. Ciekawa historia, dlaczego tak się dzieje.
    I co będzie w przyszłym roku? Pójdą razem, czy znów osobno? Bo nie wyobrażam sobie, żeby takiej rocznicy nie chcieli uczcić.

    Dziwny jest ten świat.

    Pozdrawiam i zdrowia życzę 🙂

  2. cisza1 napisał(a):

    @ebns24
    Racja, dziwny jest ten świat….

    A co jeszcze dziwniejsze:
    – lewacy zarzucają maszerującym, że się wtrącają w Boże Sprawy, że „wykorzystują” Pana Boga do swych niecnych politycznych celów.
    – a prymas Polak zarzuca kapłanom, że się wtrącają do polityki.
    Dał wywiad do TP zwanego Obłudnikiem Powszechnym, szykuje suspensy dla kapłanów nie kochających nachodzców…..szkoda słów.
    A to okładka:

    Pozdrawiam i dzięki. Zdrowia wzajemnie:))

  3. nagor napisał(a):

    @cisza1
    Witaj
    Mądry tekst i jego przesłanie . Nadzieja w tych młodych ludziach z polskim kregosłupem. Ja w Nich wierzę i właśnie Ich będę wspierał .
    Hasło marszu to hasło głównie dla Europy bo nam jeszcze coś zostało z tego co oni też mieli a roztwonili .Może zrozumieją , że stoją na rozdrożu .
    Zauważyłaś to o czym ja też mówię , że bezmyślny hejt to jednak powielanie informacji i nie zawsze narracją przynoszącą oczekiwany skutek .
    Nasi jajo głowi czegoś nie chcą zrozumieć , że siłę społeczną stanowią nie oni swoimi funkcjami ale młodzi uczestnicy Marszu Niepodległości i prosić ich o przyzwolenie na udział w tej manifestacji jedności dla wyższego celu .
    Kto bedzie pierwszy odważny? Nikła nadzieja , ale zawsze .

  4. ebns24 napisał(a):

    Cisza

    Podobno ta okładka to zmanipulowane słowa Prymasa. Ale już sama treść jest dość dziwna. Wpisuje się w przesłanie papieża Franciszka, który chyba nie rozumie do końca sytuacji w Europie i w swoim Kościele.
    Przykro to mówić, ale papież Franciszek jakoś do mnie nie przemawia. A już na pewno nie zgadzam się z nim w sprawach uchodźców.

    Kapłani KRK są dość wstrzemięźliwi w wypowiadaniu się w sprawach nachodźców, ale co sobie myślą, to już inna sprawa.

    Naprawdę dziwny jest ten świat. A może ja czegoś nie rozumiem.

  5. nagor napisał(a):

    @ebns24
    Witaj
    ===Naprawdę dziwny jest ten świat. A może ja czegoś nie rozumiem.===
    pamiętaj ,że przyczyna rodzi skutek , albo skutek jest pochodną przyczyny . Mamy prawo nie rozumieć kiedy brakuje nam wiedzy o wzajemnych związkach przyczynowych .Kiedys w nauce i nie tylko , ogłaszając nowe odkrycie stanowiło podstawę do chluby i sukcesu .
    Teraz zapanowała moda , że sukcesem jest takie zamotanie sprawy aby nie można dojść do źródła odkrycia .
    Polak i Franciszek mielą powoli jak przystało na KK i głoszą to co w Unii upada (chwilowo) i zakrawa to o objawy paranoii kiedy wojna ze swoimi skutkami jest dopuszczalna , a ochrona obywateli przed przemocą jest postawą naganną.
    Nie o logikę w tym wszystkim chodzi , bo interes się liczy w dolarach .

  6. cisza1 napisał(a):

    @nagor
    Dziękuję 🙂
    Pełna zgoda. Pisałam o hejcie nt. Różańca do Granic i o Włochach, którzy podjęli podobną modlitwę.
    Pytałam: kto następny?
    Nasz Drogi Propatrian podał info z odpowiedzią, która cieszy:))

    „Najpierw Włosi, teraz Irlandczycy. Kolejne narody biorą przykład z akcji „Różaniec do granic”
    W Irlandii wspólną modlitwę różańcową zaplanowano na 8 grudnia. Wtedy to Kościół katolicki przeżywa uroczystość Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny.
    Z kolei Włosi akcję podobną do „Różańca do granic” zorganizowali 13 października, w rocznicę ostatniego z objawień fatimskich. Organizatorzy włoskiej modlitwy różańcowej apelowali: „Proście Matkę Bożą, aby uratowała Włochy i Europę od nihilizmu, islamistów i od zniszczenia wiary chrześcijańskiej”.

    https://dorzeczy.pl/kraj/44772/Najpierw-Wlosi-teraz-Irlandczycy-Kolejne-narody-biora-przyklad-z-akcji-Rozaniec-do-granic.html

    Masz rację – hejt bywa bezskuteczny a czasem nawet dobroczynny.

  7. cisza1 napisał(a):

    @ebns24
    Podobno ta okładka to zmanipulowane słowa Prymasa

    Podobno….jednak treść dot. wypowiedzi o angażowaniu się księży w politykę dot. tzw. uchodzców – nie. Słowa o suspensie padły.
    Chodziło mi o lansowaną „miłość” do emigrantów, co jest czystą polityką, zgodną z dotychczasową (?) polityką UE.

    Są też informacje o naciskach na Episkopat ze strony nuncjusza Salvatore Pennacchio w sprawach dot. „wyrozumiałości Boga” czyt. rozluznieniu doktryny KK obserwowanej za rządów Franciszka.
    http://dakowski.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=21250&Itemid=46

  8. ebns24 napisał(a):

    Cisza

    Ten artykuł napisał Marco Tosatti (watykanista) i został przetłumaczony na język polski przez blogera RAM. Pisze, że polski Kościół jest pod presją papieża i jego liberalnych poglądów. Ciekawie zachowuje się nasz papież.

    Tosatti pisze też:

    „W dzisiejszym Watykanie – osobliwy koktail – złożony z prywatnej południowo-amerykańskiej dyktatury, skropionej nadzorem i szpiegowaniem w dawnym sowieckim stylu – należy wypić bez dyskutowania i z uśmiechem szczęśliwości na twarzy. Dodajmy jeszcze – przy akompaniamencie gloryfikujących oklasków prasy reżimowej.”

    Dziwny ten świat. W Polsce też. Nic nie jest jednoznaczne, tak jak powinno być.
    Chyba diabeł dobrze ogonem miesza.

  9. cisza1 napisał(a):

    @ ebns24
    Chyba diabeł dobrze ogonem miesza.
    Oj, miesza i tupie kopytny, bo się wścieka…

    Wierzący inaczej i lewactwo już się szykują na 11.11.br. Koalicję powołali…antyfaszystowską czyli antifę.

    „Przygotowanie kontry wobec czegoś, co jest fałszywie nazywane Świętem Niepodległości, a co tak naprawdę stało się świętem nienawiści, ksenofobii i rasizmu” zapowiada Rafał Suszek z Obywateli RP, jeden z inicjatorów powstania Koalicji Antyfaszystowskiej.
    Organizatorzy planują zorganizowanie 11 listopada kilku wydarzeń, w tym marszu antyfaszystowskiego, który ma być „konfrontacyjną pikietą”, a także happeningu ulicznego. Wszystko ma się odbywać w okolicach trasu Marszu Niepodległości, ale przedstawiciele Koalicji zaznaczają, że szczegóły są dopiero dopracowywane.
    Członkowie Koalicji chcą również m.in. doprowadzić do delegalizacji ONR oraz Młodzieży Wszechpolskiej.”

    http://www.rp.pl/Spoleczenstwo/171019684-Antyfaszysci-zawiazuja-koalicje-Zablokuja-Marsz-Niepodleglosci.html

  10. ebns24 napisał(a):

    Cisza

    To jest bitwa o każdy próg domu, każdą ścianę. I nie łudźmy się, że się prędko zakończy. Wygra konsekwencja i nieustępliwość. I wytrwałość, o co u nas trochę trudno.

  11. piko napisał(a):

    Z TT
    @GDworska8791
    Ośrodek resocjalizacyjny dla księży prymasa Polaka…
    23:27 – 17.10.2017

  12. piko napisał(a):

    Mnie hasło pod którym będzie się odbywał Marsz Niepodległości nie przeszkadza, nawet jakbym był osobą niewierzącą. Natomiast przyjmuję do wiadomości uwagi tych, którzy nie wierzą i z tego powodu nie będą uczestniczyć w zgromadzeniu pod hasłem „My chcemy Boga”. Bo dla nich Bóg (Ojciec i Syn i Duch Święty) nie istnieje i ta sprawa przesłania im inne przekazy, które się wiążą z tą demonstracją.

    Zdaje sobie sprawę, że czasy są takie, że nie można być „letnim”, że trzeba jasno zadeklarować po której stronie się stoi, ale czy organizatorzy czasem nie przedobrzyli?

  13. piko napisał(a):

    Przy okazji rocznicy odzyskania niepodległości dobrze jest przypomnieć co nieco o Radzie Regencyjnej:

    Utworzenie Rady Regencyjnej

    Dwunastego września 1917 roku Rada Regencyjna została zatwierdzona przez władze państw centralnych. Jej zadaniem miało być sprawowanie władzy zwierzchniej nad terytoriami, które miały wejść w skład przyszłego państwa. W skład Rady wchodzili: książę Zdzisław Lubomirski, hrabia Józef Ostrowski i prymas Aleksander Kakowski (było to nawiązaniem do tradycji interrexa). Rada ustanowiła rząd Jana Kucharzewskiego, który przejął od zaborców sądownictwo, szkolnictwo, służbę zdrowia i administrację. Gdy władza państw centralnych zaczęła się rozpadać, Rada Regencyjna rozpoczęła przejmowanie kolejnych urzędów. Siódmego października 1918 roku ogłoszono niepodległość Polski, a pięć dni później przejęto kontrolę nad Polską Siłą Zbrojną z rąk generał-gubernatora Besslera. Dwudziestego piątego października powołano nowy rząd Józefa Świeżyńskiego, który jednak został odwołany 4 listopada, po próbie zamachu stanu. Tego samego dnia Rada Regencyjna przystąpiła do tworzenia oddziałów jazdy (projekt gen. Tadeusza Rozwadowskiego), co dało początek polskiej kawalerii.
    Rola w wydarzeniach listopada 1918 roku

    Przedstawicielem Rady Regencyjnej w Lublinie był Juliusz Zdanowski. Prowadził on politykę ostrożnego przejmowania władzy od administracji austriackiej i odmawiał szybkiego wprowadzania niepodległościowych lub socjalistycznych reform. Budziło to sprzeciw organizacji lewicowych i znacznej części społeczeństwa, domagających się natychmiastowej niezależności. Powstanie Tymczasowego Rządu Republiki Polskiej było zamachem stanu przeciw władzy Rady Regencyjnej. Zdanowski został osadzony w areszcie domowym, nowy gabinet przejął administrację i władzę wojskową. Tymczasowy Rząd Ludowy Republiki Polskiej wezwał do wypowiedzenia posłuszeństwa Radzie Regencyjnej, o to samo w stosunku do nowego rządu. Przybycie Piłsudskiego do Polski położyło kres sporom – tak Rada Regencyjna, jak i Tymczasowy Rząd Ludowy Republiki Polskiej, oddały władzę w jego ręce i podały się do dymisji.

    http://teatrnn.pl/leksykon/artykuly/lublin-1918-rada-regencyjna-krolestwa-polskiego/

  14. cisza1 napisał(a):

    @piko
    Obrazek :))) i łzy

    Pod takimi hasłami maszerowali w latach poprzednich:
    2016 – „Polska bastionem Europy”
    2015- „Polska dla Polaków, Polacy dla Polski”.

    Wydaje mi się, że tegoroczny wybór jak najbardziej „internacjonalistycznego” (sic!) hasła „My chcemy Boga” ma niejako sięgać poza granice Polski, poza nasze sprawy narodowe.
    Takim sposobem zarzut o polskim „nacjonalizmie” nie chwyci:)
    Dyżurny faszyzm, antysemityzm, ksenofobia też odpadają.
    Może chwyci zarzut o dewocję?
    Z resztą to obojętne, bo zawsze zarzucają nam na oślep wszystko

    Tak sobie myślę…..

  15. cisza1 napisał(a):

    @piko
    Dzięki za historyczne przypomnienie….szczęściem dla Polski Paderewski i Dmowski „wyprowadzili” niejako Polskę z bloku Państw Centralnych „lokując” ją po stronie zwycięskiej – Ententy.

    Ech…..a ludzie, Polacy z Wielkopolski, Śląska w tym samym czasie, gdy w Warszawie fetowano wolność szykowali się do krwawych walk o swoją wolność. Dlatego u nas 11.11 to tylko św. Marcina 🙁

    Wiesz, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :)))

  16. piko napisał(a):

    @cisza1

    Masz rację co do punktu siedzenia. Historia jest pełna subtelności, nieznanych faktów a popularny przekaz jest często uproszczony, czasami zmanipulowany, czy nawet zakłamany.

    Co do hasła to jakie by nie było zawsze można się przyczepić. Obstawiam, że tym razem powiedzą, że zamiast patriotycznego pochodu zrobili procesję (katolicki ciemnogród, Rydzyk, państwo wyznaniowe, itp).

  17. cisza1 napisał(a):

    @piko

    Obejrzyj proszę 2 filmiki z „Do rzeczy” – akurat teraz dostałam w mailu.
    Jest Ziemkiewicz (Warszawiak) i nasz z Pyrlandi Wybranowski. Jakże różne spojrzenia na hasło „My chcemy Boga”.
    I ja to rozumiem.

    https://dorzeczy.pl/kraj/44399/My-chcemy-Boga-Wybranowski-i-Ziemkiewicz-o-hasle-Marszu-Niepodleglosci.html

    Dodam tylko to: gdy w NKWD, UB- owskich dołach śmierci odnajdujemy szczątki naszych polskich bohaterów, to niemal zawsze są tam różańce, medaliki, szkaplerze etc. To budzi nasz szacunek..
    I odwrotnie, gdy przy nieznanych szczątkach, gdzieś tam np. w Rosji, na Ukrainie znajdują się katolickie dewocjonalia, to możemy być pewni, że to nasz człowiek.

    Wg. mnie to hasło jest dla Europejczyków, jest „międzynarodowe” skierowane do „duchowych trupów” – oj,to będzie wielki hejt w UE.

  18. ebns24 napisał(a):

    Cisza, Piko

    Dodam dwa słowa do Waszej dyskusji i do Twojego zdania Piko:

    „Zdaje sobie sprawę, że czasy są takie, że nie można być „letnim”, że trzeba jasno zadeklarować po której stronie się stoi, ”

    Tak, takie są czasy. Nasze społeczeństwo jest bardzo spolaryzowane. Można powiedzieć, że są dwie Polski i nie dotyczy to opozycji, ale zwykłych ludzi. Podziały przebiegają przez rodziny, przyjaciół, znajomych. Tak ostrych podziałów nigdy dotąd nie było.
    Po jednej stronie jest Polska katolicka i patriotyczna, taka bogoojczyźniana. Po drugiej Polska zmanipulowana, liberalna, anty pisowska, chociaż nie można tym ludziom odmówić patriotyzmu, bo też chcą, żeby tu było dobrze. Ale kompletnie nie rozumieją co się dzieje, jakie są przyczyny i jakie mogą być skutki ich postawy.

    Choćby dla przykładu sprawa uchodźców. Nie chcą głosować na PiS, bo nie lubią JK, ale nie chcą też uchodźców w Polsce. Nie potrafią powiązać tego, że głos na PO to islam w Polsce. Milkną jak się im to uświadamia.

    Dzisiaj trzeba się opowiedzieć jasno. Im więcej nas takich będzie, tym więcej tych zmanipulowanych przekonamy.

    Skutki Polski pookrągłostołowej są jeszcze bardziej zabójcze niż tej, którą znaliśmy w czasach komuny.

    Mnie to hasło nie przeszkadza. Mądrym ludziom, również niewierzącym, też przeszkadzać nie będzie,
    Wychowanie religijne, wg Dekalogu, tworzy zdrowe, silne społeczeństwo. Rozumieli to przed wojną, chociaż wielu katolików w rządach przedwojennych nie było. Ale dzięki temu wychowali pokolenie Kolumbów – bohaterów, pokolenie, które i dzisiaj jest dla nas wzorem i inspiracją.

    Taki jest czas, że trzeba powiedzieć otwarcie czego chcemy, sobie i innym.

  19. nagor napisał(a):

    @cisza1
    Witaj,
    ==Wg. mnie to hasło jest dla Europejczyków, jest „międzynarodowe” skierowane do „duchowych trupów” – oj,to będzie wielki hejt w UE.==
    Podzielam ten pogląd , na tym przesłaniu tworzona była Europa i ta zjednoczona też .

  20. cisza1 napisał(a):

    @ebns24
    Masz rację; jesteśmy podzieleni.
    Tak było zawsze. Zdrajców nie brakowało, stąd zabory.

Dodaj komentarz

Dla triumfu zła potrzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili- E. Burke.
Przejdź do paska narzędzi