Trudne narodziny opozycji normalnej

Może Ci się również spodoba

27 komentarzy

  1. @meszek napisał(a):

    „Jak widać, póki co szukam dziury w całym i nic konstruktywnego nie piszę, same wątpliwości i obawy.”

    Zaprawdę powiadam wam, trzeba poczekać na tchnienie Ducha Świętego.

  2. piko napisał(a):

    … a jak wiemy Duch wieje kędy chce …

  3. anoX napisał(a):

    ..
    Po Gowinie nalezy sie spodziewac wszystkiego.
    Juz raz „zdradzil” tzn. wykonal polecenie swojego oficera prowadzacego i „odszedl” z PO.

    Od weta AD zrobil sie jakis dziwny i ..

    przed chwila na TVP Info:

    http://www.tvp.info/34337395/nowa-partia-zostala-zaplanowana-juz-w-sierpniu-portal-tvpinfo-ujawnia-szczegoly

    Wicepremier Jarosław Gowin poinformował dziś o powstaniu nowej partii, która „będzie częścią obozu rządzącego”. Nowe ugrupowanie powołać ma jego obecna partia Polska Razem. Jak ustalił portal tvp.info, plany powstania nowego ugrupowania negocjowane były co najmniej od sierpnia br. i jedną z motywacji była obawa przed poszerzeniem się klubu PiS, co osłabiłoby znaczenie Gowina w obozie Zjednoczonej Prawicy.

    ps.: nie wierzylem i nie wierze mu jak psu.
    Do tego nalezy pamietac, ze z racji bycia ministrem sprawiedliwosci (2011 – 2013) jest umoczony w katastrofe zwana potocznie „smolenska
    .

  4. anoX napisał(a):

    co do wspomnianej „katastrofy” potocznie zwana „smolenska”:

    Przejrzalem „naszych” (tzn. niezalezna, rybacy, republika, TVP Info) i ani slowa o miesiecznicy.
    Rano mszy nie bylo? Ma ktos wiedze?

  5. anoX napisał(a):

    nie zajrzalem dostatecznie gleboko.

    TVPInfo:

    W Pałacu Prezydenckim upamiętniono ofiary katastrofy smoleńskiej

  6. piko napisał(a):

    Na temat 2010 była wzmianka na wPolityce.

    Akurat własnemu psu można spokojnie ufać. Co do cudzych to wskazana jest ostrożność.

  7. nagor napisał(a):

    @anox

    ==nie wierzylem i nie wierze mu jak psu.== mam podobne odczucia .
    Ciekaw jestem jak to nowe stare ustawi się w finansach ZP na dotychczasowych zasadach , czy próbie renegocjacji dotychczasowego porozumienia . Zagrożenie marginalizacją zmusiło do działania Gowina bo ustawa o szkolnictwie wyższym to materia zbliżona do sądów .
    Kończy się okres karencji na ten temat i czas wyjąć kartofel z ogniska .
    Śmiechu będzie co niemiara jak partia Gowina urośnie w siłę kosztem posłów PIS i przejdzie do „opozycji” , bo bezpieczniej potykać się o sądy niż o naukę .

  8. nagor napisał(a):

    @piko
    Witam
    Zwróć uwagę , że potencjał sprawczy krakowa to Terlecki, Ziobro, Gowin, PAD . Osobowo to postaci wysokiej pozycji możliwości sprawczych wynikających ze swoich stanowisk w polityce . Cała siła tej grupy to czas kiedy działają wspólnie i nie ma tam miejsca na ojców opozycji .Poza PAD reszta traci równocześnie stanowisko i siłę sprawczą . Dla większości parlamentarnej nadchodzą trudne czasy jak Gowin coś modzi.

  9. Tadeusz_K napisał(a):

    Uważam, że problem tkwi w uaktywnieniu elektoratu, a nie tworzenie nowych tworów.
    Tworzenie nowych partii służy osłabieniu PiS (czyli partii reformatorskiej)- inaczej odebranie głosów.
    I o to w tym chodzi = divide et impera..
    A dla wielu to po prostu chodzi o koryto.
    A gadanie jakoby nowy stwór uaktywnił elektorat to jest mrzonka, a właściwie zasłona dymna.

  10. Trzmielka napisał(a):

    Rzeczywiście jest w Polsce duży elektorat „bezpański”, który nie identyfikuje się z żadną istniejącą partią i wobec tego nie uczestniczy w wyborach. Co rusz ktoś w ich imieniu chce powoływać nową partię.

    Nowe partie są pozytywnym zjawiskiem w tych krajach, gdzie od dawna władza przechodzi między dwiema dominującymi partiami, które z biegiem czasu tak się do siebie upodobniły, że trudno je odróżnić Jak w Niemczech). U nas spośród niezliczonych powstających i znikających partyjek wreszcie wykluły się dwie poważne partie, które wszystko dzieli. Warto więc ograniczyć swoje marzenia i wybrać tę partię, która jest bliższa, bo „lepsze jest wrogiem dobrego”. Poszukiwanie „własnej partii” może skończyć się partią jednego obywatela… A mała, słaba partia nic nie może, wprowadza tylko zamęt.

  11. Tadeusz_K napisał(a):

    @Trzmielka
    Rzeczywiście jest w Polsce duży elektorat „bezpański” […]#
    /
    Jest, ponieważ wyborcy rzadko widzą na oczy kandydatów, których mają wybierać.
    Ta lekceważąca postawa musi się zmienić.

  12. nagor napisał(a):

    @Trzmielka
    Witaj , piszesz o dwóch partiach co się u nas wyłoniły i w ramach wyboru należy wybrać jedną .
    Deklaratywnie niby masz rację .Jednak patrząc na osiągnięcia i cele główne realizowane przez poprzedniczkę mam wielkie watpliwości czy to była/jest partia polska . Kiedy celem realizowanym była dywersja państwa . To dalej jest partia czy już mafia , zorganizowana grupa działająca na szkodę , miast dla dobra społecznego . Czy o taki podział w tym przypadku chodzi aby między takimi wybierać?

  13. Trzmielka napisał(a):

    @nagor

    Oczywiście, że PO nie jest partią mającą na celu polską rację stanu (agentura niemiecka, mówiąc wprost), ale ma wciąż spory elektorat nie tylko zdrajców, ale także ludzi kompletnie zdezorientowanych. Mam nadzieję, że wkrótce sczeźnie. Jej wyborcami chyba niespecjalnie na razie powinniśmy się martwić, niech sobie radzą. Najlepiej, jakby wcale na wybory nie poszli.

    Za to, póki nie wytworzy się silna partia naprawdę prawicowa, trzeba trzymać się PiS, bo tylko ona zapewnia jakieś zmiany w dobrym kierunku. W każdym razie teraz nie jest jeszcze dobry moment na więcej partii na prawicy!

  14. piko napisał(a):

    @trzmielka @all

    Uważam że istotny jest konkret czyli:

    ekonomia – uwolnienie gospodarki z gorsetu urzędniczo podatkowego i stworzenie takich samych warunków dla podmiotów krajowych i zagranicznych. Jak gospodarka będzie się dobrze kręciła poszczekiwanie jakiś kołchoźników i prasy niemieckiej i polskojęzycznej będzie bez znaczenia
    subsydiarność – zasada podejmowania decyzji na jak najniższym z możliwych dla danej decyzji poziomie społecznym.
    http://wolnosc24.pl/2017/09/18/o-referendum-konstytucyjnym-dlaczego-potrzebujemy-nowej-ustawy-zasadniczej/

    Niestety PiS który obecnie jest jedyną siłą polityczną zdolną do wprowadzenia zmian chyba tego do końca nie ogarnia. Być może sytuacja jeszcze nie dojrzała. Zobaczymy co będzie po wyborach samorządowych.

  15. Trzmielka napisał(a):

    @piko

    Widzę, że na poważnie zająłeś się sprawą referendum konstytucyjnego – pod podanym linkiem krótko i jasno przedstawiłeś swój pogląd na ten temat. Zgadzam się całkowicie.z tym, jak widzisz sens i sposób przeprowadzenie referendum.

    Trzeba już teraz popularyzować jak najszerzej wiedzę na ten temat, żeby sytuacja była przygotowana w momencie, kiedy zmiana konstytucji okaże się możliwa. Rozeznanie dużej części wyborców na ten temat oraz ich nacisk na sensowne podejście do niego stworzy szansę na konstytucję z prawdziwego zdarzenia w miejsce obecnego potworka.

    Dzięki, że podtrzymujesz ten niełatwy temat!

  16. cisza1 napisał(a):

    @
    Czy trzeba głosować TYLKO na PIS?
    Nie!
    Dobrym posunięciem w wyborach 2015 roku była „Zjednoczona Prawica” czyli

    „W przestrzeni publicznej mianem „Zjednoczonej Prawicy” często określa się całą koalicję PiS, Solidarnej Polski i Polski Razem (do wyborów w 2015 także Prawicy Rzeczypospolitej).”

    Można i trzeba wybierać osoby, niekoniecznie starych kombatantów z dawnego PC.

    Byłoby dobrze, gdyby PIS nie odwracał się do młodych tył(ki)em. Ich stosunek do Marszu Niepodległości i ucieczka do Krakowa wkurza bardzo wielu (mnie też).
    Gdyby tak udało się być razem jako np. pp czyli partia polska.
    Głosujmy na osoby nie patrząc na numery na listach! To działa.
    A opozycja? Normalnej nie widać.
    Gorsza jest „opozycja wewnętrzna” czyli krety.
    Gowin i „techniczny” Gliński, uratowani ze „Smoleńska” i inni.

  17. nagor napisał(a):

    @Tadeusz_K
    Witaj zerknij w zakładkę o konstytucji tam się chyba jakieś automaty wdały się w komenty . Po angielsku co kilka minut jakiś koment robi tłok .
    Chyba takie coś jak robert z jamajki pisał ,że ma na Historii .

  18. nagor napisał(a):

    @cisza1
    Witaj , miło , że jesteś i ruszasz temat istotny ZP . Jeszcze niby zjednoczona ale bój się zacznie bo wszystko na to wskazuje .Dzisiaj są na finansowej zależności JK i obawiają się marginalizacji co niektórzy . Samorządowe wybory to jedno , ale parlamentarne pod jednym szyldem to ??????? .
    Też uważam , że czas na dobieranie młodych i nawiązanie współpracy z wyprzedzeniem a nie w akcie rozpaczy na ostatnią chwilę .
    Nie widać chętnych z kombatantów na zrobienie miejsca na ławach . W tym ból .
    Jak wyłoni się coś nowego na opozycję to będzie droga pod górkę a teraz można po równym .

  19. piko napisał(a):

    @trzmielka

    W tekście o referendum i konstytucji piszę o „dążeniu do szczęścia”.

    To szeroki temat mocno wykraczający poza sprawy publiczne. Jednak i one maja wpływ na naszą prywatność.

  20. piko napisał(a):

    @cisza1

    Zastanawiam się jaki (i czy) jest plan Gowina, czy przyciąga do siebie wyłuskanych z partii prawicowych po to by w pewnym momencie jako silne ugrupowanie wykonać w tył zwrot i stanąć w opozycji do PiS?

    Jakoś temu Gowinu źle z oczu patrzy. 🙂

  21. Tadeusz_K napisał(a):

    nagor
    12 października 2017 o 20:32

    _Witaj @nagor.

    Normalny kociokwik, celowy atak – setki wygenerowanych komentów..
    Dużo skasowałem, ale one wyłażą jak spod ziemi-popatrzę jeszcze na to bo to bardzo ciekawe (ale to wymaga czasu).

    Jest to jeden i ten sam czlowiek-generuje tylko inne nicki..
    Kierunek: Petersburg.
    Ale to niczego do końca nie wyjaśnia-można siedzieć w Polsce, a pokazywać, że jest się tam, czy tam.
    Są takie programy do kupienia.
    Nawet ten szczur nie zmienia kierunku/lokalizacji IP – albo mu się nie chce, albo jest jeszcze szeregowym trolem.
    Aby tego uniknąć trzeba zmienić ustawienia- tak myślę.

    Tylko zalogowani i zarejestrowani mogą być dopuszczeni do dyskusji.

    Czyli wychodzi na moje jak niegdyś o tym mówiłem.
    Ale o tym decyduje @piko-bez niego nie mogę dokonać zmian w ustawieniach.

    Niżej przedstawiam jakie są aktualne ustawienia i powiedźcie jakie mają być i niechaj @piko zmieni.:

    Ciekawostka:
    Akurat Rosjanin Kaspersky Lab wyprodukował program do swobodnej zmiany lokalizacji IP.
    Mam jego antywirusa i proponuje mi onże zakup licencji do zamiany lokalizacji IP. 🙂
    Na PT także mamy trola.
    Zasypuje portal wnioskami o rejestrację co pokazałem u @ProvoCatio we wpisie z pieskiem=” coyote ugly 2″.

  22. nagor napisał(a):

    @Tadeusz_K
    Mam pytanie czy takie ataki troli/komenty podnoszą statystykę odsłon na PT ?
    Chyba robi się ciasno i niewygodnie informacyjnie w sieci , kiedy zachodzi konieczność zamazywać wolne myśli w takiej niszy jak PT.

  23. piko napisał(a):

    @tadeusz_k

    Zmieniłem ustawienia, włączyłem moderację. Zobaczymy co będzie.

  24. Tadeusz_K napisał(a):

    @nagor
    „Mam pytanie czy takie ataki troli/komenty podnoszą statystykę odsłon na PT ?#
    Nie interesowałem się tym zagadnieniem.
    Ale…
    Z logicznego pkt-u widzenia każde otwarcie strony, wpis komenta pod wpisem itp. uruchamia licznik.
    Czyli każdorazowo, gdy ktoś pozostawi swój ślad-to automat..

    Podejrzewam, że mogą zachodzić przypadki zabawy lub ćwiczeń w szkołach trolowskich.
    ps.
    Wykasowaęm wszystkie komenty z kierunku Petersburg.
    Ale jak powiedziałem:
    chcąc się ustrzec przed tym na przyszłość należy zmienić ustawienia-wymóg posiadania konta i zalogowania.
    Nie wiedziałem, że @Robert ma taki sam problem- nie mam dostępu do jego ustawień.
    Tu mam dojście.
    Ale to jest działka @piko-ja nie mogę się w to mieszać.

    Jeszcze jedno:
    -myślę, że w tym temacie trolowskim będzie coraz gorzej.
    Będą powstawać coraz to nowe wymyślne generatory programy_śmieciarki.
    Dojdzie do ręcznej cenzury.

  25. Tadeusz_K napisał(a):

    @piko
    13 października 2017 o 09:56
    Jeśli włączyłeś moderację to zadałeś sobie pracy.
    Czy nie lepiej właczyć te opcje j/n?

    Wtedy może być problem z nawałą o rejestrację, ale to jest niewielki już problem=4 kliknięcia.

  26. nagor napisał(a):

    @piko
    Sprawdzisz czy narobiłeś sobie roboty tą moderacją . Robert miał też do usuwania setki wejść ręcznie i szukał innego rozwiązania .
    Narazie cisza , ale chyba wprowadził ograniczenie do dostępu rejestrowanych użytkowników .Taki dał komunikat .

  27. piko napisał(a):

    @tadeusz_k @nagor

    Też te opcje włączyłem 🙂

Dodaj komentarz

Dla triumfu zła potrzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili- E. Burke.
Przejdź do paska narzędzi