O trollach, zaproszeniach i komentowaniu na NS24

Ktoś i tak musi dokonać oceny, czyli zawsze dupa z tyłu.
No chyba że dział automat – raz, dwa, trzy wypadasz ty.

 

Jeszcze nie ma Naszego_Salonu24.pl, a już zastanawiamy się jak go odtrollować. Jak widać każdy ma jakieś doświadczenia i traumy z S24. Ja też, ale jednak wydaje mi się, że to nie jest duży problem i nie musi być rozwiązany systemowo (tzn. z poziomu portalu). Natomiast obawiałbym się automatycznego trollo-kilera, czy innej Rady Starszych..

Ponadto uważam, że NS24 powinien być otwarty tzn. bez konieczności zaproszenia. Stawiając zasieki, pułapki na trolle itp jesteśmy na prostej drodze do niszowatości – do stworzenia TWA, kadłubkowego portalu a’la Pantryjota. Chyba nie o to chodzi.

Jeśli dobrze rozumiem idee NS24 to będzie federacja blogów. Blogów autonomicznych. Blogów, wewnątrz których Gospodarz będzie ustalał swoje zasady moderowania. Po co zatem jeszcze dodatkowy admin z poziomu portalu? Dla mnie admin i jego nożyce, były jedną z największych uciążliwości S24, dlatego też dziwię się, że na NS24 ktoś za nim tęskni. A teraz konkrety:

  1. Moim skromnym zdaniem, krytycznym dla sprawnego działania NS24 będzie JEDNO MIEJSCE DYSKUTOWANIA NOTKI, MODEROWANE WYŁĄCZNIE Z POZIOMU GOSPODARZA BLOGU. Jedni Gospodarze będą nominować i wycinać trolli, inni tolerować, jeszcze inni hołubić – każdy wg uznania. I to wystarczy, o ile komentowanie będzie tylko na blogu.
  2. Sprawa komentowania tylko w jednym miejscu to nie tylko kwestia trolli. Jest ona także krytyczna dla spójności dyskusji. To zresztą już żeśmy tutaj zauważyli.
  3. Zupełnie nie rozumiem dlaczego federatom miałby przeszkadzać cudzy blog kogoś kogo nie lubią. Przecież nie muszą tam wchodzić, nie muszą tam komentować… (to uwaga a propos zaproszeń..)
  4. i przy okazji, jeszcze jedna kwestia: reblogowanie. Moim zdaniem trzeba przyjąć, że osoba reblogująca staje się gospodarzem notki – to przecież ona moderuje pod nią dyskusje. Należy przyjąć, ze reblog jest formą nowej, oryginalnej notki, cytatem użytym przez Gospodarza, cytatem-notką niezależną od pierwotnego autora (acz z podaniem źródła).

Podsumowując: Nie będzie problemu z trollami jeśli w NS24 komentowanie będzie odbywać się wyłącznie jednym miejscu – na blogu właściciela blogu, czyli pod jego kontrolą  (a na portalu będzie „tylko widziane”),

Pytanie, czy tak będzie to realizowane (możliwe do realizacji) na NS24 kieruję do Nohooda.

PS. Oczywiście (niestety) nie mam wyłączności na jedynie słuszną słuszność. Proszę potraktować tę notkę jak głos w dyskusji.

.

.

.

EDYCJA:

ciekawe doświadczenie z dzisiejszej zabawy:

A WIENC…

chcialem zwrocic uwage osob ktore obawiają sie trolli, że w WP

a) gospodarz moze zastrzec komentowanie (mp. dopuscic do pojawienia sie komentarza dopiero po moderacji)
b) wyłaczyc opcje komentowania przez osoby niezalogowane (anonimy)
c) moze wywalac wpisy
d) troll nie moze swojego komentarza usunąc (imo: super!)
e) UWAGA: moze strolowac trolla, zmieniając tresc jego komentarza ? ? ?

dlatego uwazam, ze kontrola blogu z poziomu gospodarza
jest zupelnie wystarczająca. musi byc tylko spełniony jeden
warunek: komentarze tylko w jednym miejscu (na blogu gospodarza),
a na portalu jedynie widoczne.

 

You may also like...

86 komentarzy

  1. rk1 napisał(a):

    Reblogged this on Kraina hej tu Erka and commented:

    notka opublikowana u „Nohooda-matki”

  2. Intuicja napisał(a):

    Jestem za.
    Nie ma nic gorszego niż kiszenie się we własnym sosie, w dodatku z adminem cenzorem. Jesteśmy dorośli – damy sobie radę.
    Pytanie o techniczne możliwości – do Nohooda.

  3. facet2017 napisał(a):

    A kto tę notkę napisał?

  4. adamkonrad napisał(a):

    pod tytułem
    jest
    =Posted on 18 Styczeń 2017 by RK1+

  5. adamkonrad napisał(a):

    RK1
    się zgadzam
    😀

  6. adamkonrad napisał(a):

    ups
    choć dyskusja miała zachodzić na blogu gospodarza
    to chyba można wymusić
    wyłączając komentowanie na blogu agregującym
    póki co pewnie nie możliwe
    ze względu na potrzebę możliwości dyskusji ogólnej

  7. prop napisał(a):

    takie postawienie portalu (jako zajawki blogów sfederowanych) zmienia dyskusję.
    Jak dotąd – komentowało się raczej na SG (ułatwia to też okienko Najnowsze Komentarze); teraz byłoby to, jak rozumiem, niemożliwe? Bo jak możliwe – to dyskusja wraca do punktu wyjścia: jak zapewnić poziom.

    Może masz rację, że nie ma się czego obawiać („lęki salonowe”), ale jak nie, to nam rozwalą portal w trymiga…
    Nie wszyscy maja dobre intencje i są piękni i mądrzy (jak my) 🙂

  8. piko napisał(a):

    Erek napisał z sensem, na razie jestem „za” ale jeszcze przemyślę temat przed ostateczną opinią.

  9. rk1 napisał(a):

    @AdamKonrad:

    == choć dyskusja miała zachodzić na blogu gospodarza ==

    no to zachodzi.
    tu, w tej notce jestem gospodarzem. mów mi „publicystyka polska” 😀
    jestem jako współautor PP. notke reblogowalem do siebie.. na pamiatkę.

    sądzę, ze technicznie sprawa jest do zrobienia.

    a może są lepsze pomysły… ja, jak widać, generalnie opowiadam się
    za odtworzeniem systemu S24, ale bez naszej drogiej administracji.

  10. piko napisał(a):

    ps.
    My tu sobie gadu-gadu a może by tak na początku zapytać admina jak będzie wyglądało to całe nowe blogowisko salonisko.

  11. Ja-kobieta napisał(a):

    Próbuję uporać sie z miom blogiem, jednak nic nie jest jakbym chciała i chyba ucieknę z tego wordpressa. Jeszcze rozważam Onet

  12. facet2017 napisał(a):

    Zgadzam się z rk1 w 100%. Bez kłótni blog zemrze jak miłość w nudnym małżeństwie. Trolli zawsze można spacyfikować.

  13. rk1 napisał(a):

    @JA-Kobieta

    == Próbuję uporać sie z miom blogiem, jednak nic nie jest jakbym chciała i chyba ucieknę z tego wordpressa. Jeszcze rozważam Onet==

    tez podchodzilem do tego cholernego WP jak do jeża…

    nie poddawaj sie. „surowy” blog zakładasz w kwadrans. teksty i komentarze w nim pozostają nieruszone przy dalszych zmianach. i jest to tylko twoje i mozesz to wszędzie uzyc (na onecie tez). a że brzydko wygląda to drobiazg.

    kosmetyka, udogodnienia, wodotryski – zdazysz jeszcze zrobic w wolnej chwili. a moze jakis dobry duszek Ci pomoze. mi wczoraj w pomógl i po dwoch godzinach kombinowania mam cacuszko (a kto twierdzi inaczej tego zbanuję!).

  14. facet2017 napisał(a):

    Ja-kobieta,O ile wiem to na blogach onetu też jest wordpress. Trzeba pocierpieć i polubić. I pytać. Gdyż wiedza u nas ogromna, aczkolwiek nie na temat.

  15. facet2017 napisał(a):

    Swoją drogą, to ja widzę inne problemy, ale nie będę ich wyłuszczał, bo euforia opadnie.

  16. Ja-kobieta napisał(a):

    Dwa blogi usunęłam nawet z notką i teraz siedzę nad kolejnym. Do tej pory sobie radziłam w tych sprawach, a jednak wymiękam i jeszcze chwilę potestuję, a potem się zobaczy

  17. cisza1 napisał(a):

    @Rk1
    Zobaczymy jak będzie wyglądał Blog-Matka i będziemy się uczyć od zera 🙂

    ps. piszesz notki u siebie? ja tak ( na WordPress )
    reblogujesz na PP? ja tak
    zatem pytam: czy komentujesz tylko na PP? ja tak
    Czy u siebie też?
    Czy to reblogowanie działa w obie strony? Jestem na razie głupia z tego ale nie szkodzi, dobrze, że jest to miejsce.
    c.d.n.

  18. Daani napisał(a):

    Jak na razie ,to widac,ze inne komentarze sa na blogu,a inne pisane z „Publicystyki Polskiej”w tym samym temacie. To jakis horror. .Na s24 wpisy byly na blogu autora I tak sie pr4ezentowaly wszedzie. Osoootuchooosii?

  19. rk1 napisał(a):

    o matulu!
    ja jako ekspert… czy internety to widzom?! 🙂 🙂 🙂
    (w zeszlym tygodniu pytalem Nohooda czy mi tu załozy bloga…)

    juz usuwam twoj komentarz z 17:24
    a wiecej odpowiem w nastepnym komentarzu – tzn. napisze co mi sie wydaje 😀

  20. rk1 napisał(a):

    @Cisza1:
    wlasnie usunełem twojego trolla z 17:24.
    moc jest ze mną 😀

  21. cisza1 napisał(a):

    RK1
    tam z prawej ( z dzwonkiem) coś wyskakuje, jest symbol kosza i tam się kasuje?
    pomyślałam wreszcie

  22. rk1 napisał(a):

    @Cisza 1

    juz wyjasniam, co tu sie dzieje (wg. mnie)
    ten blog (Hohood) to teraz atrapa portalu. w rzeczywistosci to blog.

    zostalem zaproszony przez Nohooda jako wspolautor.
    i teraz moge pisac notki albo od siebie albo stąd.

    te notke napisalem stad. a wiec jestem tu jej gospodarzem.
    a wiec ja kontroluję. dokladnie tak samo jak notke ktora bym napisal
    na swoim blogu.

    ale
    gdyby ktos wzial moja notke z mojego blogu
    i ja tu reblogowal (gdyby mial urawnienia wspolautora PP)
    to on by ja kontrolowal – tzn moglby ja edytowac, edytowac/wywalac
    komentarze (takze innych osob) itd.

    PS. z rzeczy straszych: jako gospodarz tej notki. moge wejsc w twoj
    komentarz i zmienic jego tresc … a Ty chyba nawet nie mozesz
    swojego komentarza ani edytowac ani wywalic … moc jest ze mną :))

  23. rk1 napisał(a):

    @cisza: a Ty mozesz usunąc swoj komentarz stąd?

    PS o dzwonku nie pogadamy. jeszcze go nie opanowałem 🙂

  24. rk1 napisał(a):

    A WIENC…

    chcialem zwrocic uwage osob ktore obawiają sie trolli, że w WP

    a) gospodarz moze zastrzec komentowanie (mp. dopuscic do pojawienia sie komentarza dopiero po moderacji)
    b) wyłaczyc opcje komentowania przez osoby niezalogowane (anonimy)
    c) moze wywalac wpisy
    d) troll chyba nie moze swojego komentarza usunąc (imo: super!)
    e) UWAGA: moze strolowac trolla, zmieniając tresc jego komentarza 😀 😀 😀

    dlatego uwazam, ze kontrola blogu z poziomu gospodarza
    jest zupelnie wystarczająca. musi byc tylko spelniony jeden
    warunek: komentarze tylko w jednym miejscu (na blogu gospodarza)
    na portalu jedynie widoczne.

  25. cisza1 napisał(a):

    Próba do usunięcia.

    albo nie. rozmyśliłam się. niech tu zostanie 🙂

  26. adamkonrad napisał(a):

    a tak trochę obok
    bardzo się cieszę z Waszych wysiłków
    myślę, że podejście Nohooda z blogiem centralnym odsyłającym do blogów innych autorów jest bardzo dobre
    mam nadzieje, że coś z tego będzie

    problemy:
    rozbicie rozmów pod tą samą notką
    niebezpieczeństwo powstania TWA – czyli właśnie nie przygarnięcie nielubianych blogerów i zbytne zgadzanie się
    (wiem że o tym było w notce i że napisałem, że się zgadzam, ale jeszcze raz
    – po salonowym zamknięciu ust przyjemnie się gada, nawet jeśli to samo w kółko
    😀 )

    ale póki co widzę, że projekt się rozwija

  27. rk1 napisał(a):

    @Adamu: rób bloga. u mnie masz szlaban na doktory. i nie tylko u mnie 🙂

    @Cisza1: próbujesz usunąc komentarz z 17:47?
    tu.. gdzie ja jestem Gospodarzem… i jak tam?

  28. cisza1 napisał(a):

    @rk1
    „d) troll chyba nie moze swojego komentarza usunąc (imo: super!)”
    Nie mogę albo nie umiem 🙂

  29. Cogi napisał(a):

    Przepraszam, ale nie mogę się powstrzymać :d
    :large

  30. rk1 napisał(a):

    == Nie mogę albo nie umiem ? ==

    to jeszcze nic.

    jako gospodarz nie usune twojego komentarza, ale go zmodyfikuje.
    strolluję trolla z 17:47 (punkt e)

    pacz 😀

  31. Anonim napisał(a):

    :large

  32. rk1 napisał(a):

    @Cisza1: jusz 😀

    (17:47)

  33. Anonim napisał(a):

    Obrazek nie wchodzi. I nie wiem, dlaczego robię za anonima, jestem zalogowana.
    cogitatiolibretto

  34. rk1 napisał(a):

    @ cogitatiolibretto:

    wrzuciłem go do komentarza „trolla” 17:47

    🙂

    PS wejdzie jak wywalisz koncowke „large”
    ma sie konczyc na „jpg

  35. Cogi napisał(a):

    I co? d…a. Nie ma obrazka.

  36. rk1 napisał(a):

    ??

    są dwa: o 17:47 i o 18:09

    swoja drogą: fuuuuj 😀

  37. Cogi napisał(a):

    To dlaczego ja nie widzę żadnego? :[

  38. rk1 napisał(a):

    może masz filtr na takie brzydactwo..
    😉

    a moze wyjdz i wejdz.
    ja widze podwojnie 😀

  39. Cogi napisał(a):

    Widzisz za mnie.

  40. rk1 napisał(a):

    @ all:

    wnioski z dzisiejszych eksperymentów z trollem
    (tu @Ciszy1 dziekuje za podjęcie sie tej roli)
    umieściłem w treści notki.

    (kot w komentarzu z 17:47 to nie jest kot Ciszy1 😀 )

    życzę wszystkim miłego wieczoru

  41. rk1 napisał(a):

    @Cogi: moze masz cos w ustawieniach wlasnych.
    wyjdz i wejdz. albo wyloguj sie i zajrzyj jako obcy.

  42. cisza1 napisał(a):

    @ ja widzę dwa….uzębienie jednego a’la właściciel, drugi od Kidawy. Czyli trolla trollem gonić!

  43. rk1 napisał(a):

    PODSUMOWANIE:

    z poziomu blogu Gospodarz ma pełna kontrolę nad blogiem
    (jak jest zlosliwy, to moze nawet dokuczać trollom)

    I to powinno wystarczyc (jesli komentarze będa aktywne
    tylko u niego a na portalu jedynie „widoczne”)

    imo: to powinno dac sie zrobic, ale to juz pytanie/sugestia dla Nohooda.

  44. E.B napisał(a):

    Jeżeli chcemy, żeby było podobnie jak na starym salonie, to trzeba zostawić ten portal otwartym dla wszystkich. Tu mają być dyskusje, a więc ścieranie się różnych opcji, a nie przytakiwanie sobie. To nie ma być kółko wzajemnej adoracji, a więc mocne słowa też są dopuszczalne, jak i różne złośliwości. Tylko tak ten portal będzie żył.

    Jednak jakiś poziom musi być utrzymany, zarówno merytoryczny jak i językowy ( o naszą polską mowę trzeba dbać ), jak również musimy mieć możliwość obrony przed uciążliwym trollingiem.
    Do tego wystarczy możliwość wyrzucenia takiego trolla z własnego blogu i to należy zostawić w gestii gospodarza blogu, tak jak było na starym salonie.
    Uważam, że nie powinna w to wchodzić administracja portalu, bo jakaś przecież musi być.

    Regulamin jest potrzebny i chyba każdy portal go ma. Można przejrzeć już istniejące i dobrać do naszych potrzeb.

    PS

    Fajnie jest czytać, jak rodzi się coś nowego. Wszystko pomału się dopasuje, istotna sprawa jest jak będzie działał technicznie nowy portal.
    O jego merytoryczną jakość jestem spokojna :).

  45. adamkonrad napisał(a):

    @RK
    =@Adamu: rób bloga. u mnie masz szlaban na doktory. i nie tylko u mnie =

    wiem, że się z Kuzynką namawiacie
    🙁
    zdążyłem przywyknąć
    🙂

    a na poważnie
    zrobię, ale chwilowo nie bardzo bym miał go czym wypełnić
    (uczucie powtarzania tego co już powiedziałem)
    od pewnego czasu już zresztą rozpocząłem ewolucje w kierunku komentatora
    🙂

  46. Intuicja napisał(a):

    Możliwość „modyfikowania” komentarzy gości jest absolutnie niedopuszczalna.

  47. E.B napisał(a):

    INTUICJA.

    Tez tak uważam.

  48. rk1 napisał(a):

    @ INTU:

    == Możliwość „modyfikowania” komentarzy gości jest absolutnie niedopuszczalna. ”

    WP stwarza taką możliwość i warto o tym wiedzieć.
    Decyzja, czy się z niej korzysta zależy od kultury Gospodarza.
    Podobnie jak jakość komentarza od kultury Komentatora.

  49. rk1 napisał(a):

    @INTU @E.B.

    natomiast nie ma watpliwości ze WP daje gospodarzowi znaczącą przewagę,
    a własciwie pełną kontrolę nad komentarzami (a wiec i trollami).

  50. E.B napisał(a):

    Tak, ale ingerowanie w czyjąś wypowiedź nie może mieć miejsca. Jest coś takiego jak prawa autorskie. Autor pisząc wystawia sam sobie świadectwo i bierze odpowiedzialność za swoje słowo.
    Jeżeli nie chcemy mieć nic wspólnego z jego „kulturą” to się żegnamy.

  51. cisza1 napisał(a):

    @ Intuicja @ E.B

    Możliwość „modyfikowania” komentarzy gości jest absolutnie niedopuszczalna.
    To z kotem było tylko eksperymentem z „trollem” i nie przypuszczam, by tak się działo.

  52. nohood napisał(a):

    bardzo smakowita notka.
    baaaardzo…

    aa ja chcę hodować sobie trolle.
    zrobię dla nich specjalną zagrodę z szyldem [ wielkie ja42 ]
    będę sprajował na różowo i wstawiał w ramki : ))
    co jakiś czas wernisaż…

    co do komentarzy- dlaczego mam blokować tą możliwość na statku-matce?
    może najpierw przetestujcie tą opcję u siebie: ))
    chętnie posłucham o wrażeniach…
    stawianie tam? e-tam.

    plum

  53. cisza1 napisał(a):

    @ Wszyscy

    Czy też to macie u siebie? Cały ciąg maili od WordPress’a z informacjami o komentarzach?
    Czy to można jakoś ustawić? dzięki za info 🙂

  54. nohood napisał(a):

    maile atakują z obserwowanych…
    kiedy będziemy gotowi-
    na ns24 będzie minimal art- żadnego udostępninia.
    informacje o notkach tylko na prośbę…
    z poziomu maila można zablokować dowolny adres, lub kierować spam do folderu- i tu ciekawostka- spam.
    jest cała gama rozwiązań.

  55. Cogi napisał(a):

    Propozycja regulaminu:

    Regulamin

    I. Postanowienia ogólne
    NaszSalon24 jest prywatną platformą blogową, służącą wymianie informacji i poglądów.

    II. Prawa użytkowników
    1. Użytkownicy mają prawo do:
     zamieszczania wpisów na własnym blogu,
     zamieszczać komentarzy na własnym blogu oraz na blogach innych użytkowników, przy czym każdy właściciel bloga ma prawo do zablokowania komentowania na swoim blogu każdemu z użytkowników bez podawania przyczyny,
     zamieszczania grafiki i plików, zgodnie z literą prawa w sposób, który nie narusza praw autorskich innych,
    2. Użytkownicy mają obowiązek:
     przestrzegania niniejszego regulaminu,
     przestrzegania praw autorskich osób trzecich i powszechnie obowiązującego prawa,
     przestrzegania powszechnie przyjętych zasad netykiety.
    3. Niedozwolone jest:
     działanie na szkodę platformy NaszSalon24,
     posiadanie więcej niż jednego konta,
     zamieszczanie treści pornograficznych, drastycznych i promujących przemoc.

    III. Prawa autorskie
    Właścicielami praw autorskich do zawartości poszczególnych tekstów są ich autorzy. Ponoszą oni wyłączną, pełną odpowiedzialność za zamieszczane w serwisie zawartości.

    IV. Administratorzy i moderatorzy
    Administratorem i moderatorem każdego z blogów jest jego właściciel, który powinien poinformować o zasadach, których przestrzegania wymaga od komentatorów.

    VI. Postanowienia przejściowe i końcowe
    Regulamin wchodzi w życie z dniem …

  56. Cogi napisał(a):

    Noohoodzie

    Czy da się scalić komentowanie na blogu każdego z komentowaniem na statku matce? To w tej chwili największa niedogodność.

  57. nohood napisał(a):

    @cogitatiolibretto:
    myślę, że tak, ale do tego musimy mieć specjalny wordpress-mu, czyli cierpliwość…

  58. E.B napisał(a):

    Do Cogi.

    Uwagi do regulaminu:

    Co to znaczy: „prywatna platforma blogowa”? Jeśli prywatna to ma właścicieli.

    2.Kto może zostać użytkownikiem portalu?

    3.Czy blokowanie kogoś bez podania przyczyny jest właściwe? Czy nie powinno się jednak powiedzieć dlaczego kogoś wyrzucamy?

  59. Cogi napisał(a):
    1. Prywatna to znaczy, że nie państwowa, nie jest spółką, fundacją ani organizacją pozarządową. Właścicielami jesteśmy wszyscy.
    2. Może dopisać, że osoba pełnoletnia?
    3. To proponuję już uściślać na swoich blogach.
  60. nohood napisał(a):

    @cogitatiolibretto:

    będzie notka o zasadach.
    zrobimy sobie mały sejmik
    samookreślenie jest ważne…

    może zacząć od deklaracji podstawowej…
    prawa i obowiązki będą dalej…
    jest wiele kwestii wartych rozważenia..

  61. piko napisał(a):

    @cisza1
    W sprawie powiadomień email – wejdź na swój profil (ludek koło dzwonka) i wybierz „notification setings”. Tam masz możliwość ustawienia jakie powiadomienia i gdzie mają się pojawiać.

  62. cisza1 napisał(a):

    @ PIKO
    dzięki, skasowałam „e-mail” przy „powiadomieniach”

  63. piko napisał(a):

    W sprawie platformy blogowej.
    Co do własności to nie ma czegoś takiego jak domyślna własność wspólna.
    1. Domena naszsalon.pl jest zarejestrowana na konkretną prywatną osobę (dane zgodnie z dowodem osobistym). Jest nią prawdopodobnie nohood.
    2. Jak mu się coś stanie (odpukać żeby się nie stało/odwidziało) to będzie problem po roku kiedy trzeba będzie opłacić ją ponownie .
    3. Zarządzanie platformą (administrowanie serwerem, konfiguracja, konserwacja, itp.) też leży po stronie nohooda. Posiada hasła i loginy na serwer, konto u providera.
    4. Wydaje mi się, że nohood powinien ustalić drugą osobę (lub większe grono) które w przypadku awaryjnym mogło by poprowadzić sprawy portalu ewentualnie znaleźć taką osobę.
    5. Oczywiście nohood jest adminem z głównymi prawami i on zarządza platformą od strony technicznej.
    6. nohood ponosi koszty związane z opłaceniem domeny i serwera (nie są duże) i koszty związane z czasem i pracą którą wkłada (spore). Trzeba tę sprawę moim zdaniem załatwić.

    Może jestem za formalny. Proszę o uwagi.

  64. Lula322 napisał(a):

    Ok każda uwaga jest warta rozpatrzenia.

    Jeśli chodzi o mnie mogę zasilać skarbonkę portalu.Zakładam, że to nie musi być duży pieniążek , natomiast jak każdy wpłaci ten nieduży będzie całkowicie ok

  65. rk1 napisał(a):
    1. tez uwazam ze portal powinien byc nohoodowy.
    2. zastepca wskazany. wybiera Nohood. Nohood sie mnie pyta, kto to ma byc. odpowiadam Nohoodowi: Lula.
    3. kasa: wydaje mi ze optymalny system to info „tyle wplynelo, tyle brakuje” i numer konta. wplaca kto chce i ile chce.

  66. E.B napisał(a):

    Piko.

    Nie jesteś za formalny. To są sprawy podstawowe. Właścicielem jest Nohood a my zaproszonymi gośćmi. Tak to formalnie wygląda. Domena jest zarejestrowana na Nohooda, za którą zresztą to On płaci.

    Od Nohooda więc powinna wyjść propozycja co dalej i jak chciałby to zorganizować.
    Możemy w tym uczestniczyć poprzez jakiś wkład w administrowanie i koszta.

    Czy istnieje jakieś prawo, które reguluje działanie platform blogowych, czy jest to na razie dziki zachód i wolna amerykanka? Czy ktoś się orientuje?

  67. nohood napisał(a):

    @pikopiko07, @wszyscy

    w samo sedno….
    dlatego jestem za sformalizowaniem układu.
    wszystkim wyjdzie na zdrowie.

    1. treści każdego wp w prosty sposób można zapisywać i odtwarzać w innym miejscu.
      w jaki sposób będzie się to odbywało jest do ustalenia…
    2. zabezpieczeniu powinny podlegać treści autorów, nie nośnik jak wmawiają wszystkim debile od it.
    3. portal nie powinien być nohoodowy, gdyż nohoodowi może się coś…..itepe patrzcie piko
      4 nohood określił zasady zanim zaczął działać tu:
      http://nohood.salon24.pl/742868,zamiast-sie-dasac-zrobmy-prawdziwie-niezalezny-portal

    podejmuję trud utrzymania portalu przez rok a następnie rezygnuję z odpowiedzialności na rzecz zrzeszenia blogerów, czyli was.
    jeśli nie uda się nam zorganizować w tym czasie, to znaczy, że jesteśmy dupy, wygodnicy i hipokryci w takim razie będę musiał przyznać, że moje założenia były błędne…

    jeśli będziecie chcieli się ściepnąć- udostępniam całą dokumentację oraz wiele pomysłów.

    tyle

    plum

  68. Cogi napisał(a):

    Ja też się dołożę finansowo i też głosuję na Lulę jako zastępczynię Nohooda. Matko, jaka ja zgodna się ostatnio zrobiłam 😀

  69. Lula322 napisał(a):

    A ja głosuję na zrzeszenie Blogerów:)

    niemniej dziękuję za miłe głosy:)

  70. nohood napisał(a):

    poza tym są prawa wordpressa, który stoi na wolnych licencjach, co jest do akceptacji.
    sam program ustawiony na serwerze podlega swobodnym modyfikacjom w css inaczej niż nasze blogi, co też jest do zmiany pod warunkiem, że wasze osobiste blogi będą w opcji płatnej, ale to już każdy decyduje we własnym zakresie…

  71. nohood napisał(a):

    lula? jestem za. i jestem za @karczmadrapeaunoir vel robert z jamajki- tematy sprawdzone od lat. warto ściągnąć provocatio- jakoś mu ufam. reszta się wyklaruje się w boju. każdy z nas wie na ile może się włączyć. nie widzę żadnych ograniczeń.
    zresztą sami widzicie, że jest flow…
    muszę jeszcze dodać, że postawiłem na hekko, ale wszystko u nich dzieje się zbyt wolno- kolesie się migają, co nie wróży zbyt dobrze. można jeszcze zmienić firmę.
    dobre opcje znalazłem na
    linuxpl.com
    jakieś inne propozycje?

  72. Cogi napisał(a):

    Re: Nohood
    Jeśli o mnie chodzi, nie wiem, o czym mówisz, zatem zdaję się w całości na Ciebie ;).

  73. nohood napisał(a):

    @cogitatiolibretto
    dziękuję,
    hekko, to firma udostępniająca serwery
    css- język do modyfikowania wyglądu i funkcji bloga.
    problem hekko wynika z fikcyjnej promocji i kiepskiego serwisu, który miał być ich mocną stroną.
    sprawy które można załatwić w lot trwają u nich zbyt długo.
    liczyłem, że zacznę działać 3 dni temu, tym czasem serwis hekko pisze- prosimy czekać…

    pytanie:czekamy?

  74. adamkonrad napisał(a):

    Oczywiście też jakby co się dorzucę
    Jest szansa ze coś powstanie tutaj
    Pozdrawiam

    A pośpiech raczej nie
    tylko do celu spokjnie
    🙂

    Dobranoc

  75. rk1 napisał(a):

    to AdamKonrad. Bliski Kuzyn Wiceszefowej. I mój Bliski Kuzyn.

  76. Lula322 napisał(a):

    „RK1 pisze:
    19 Styczeń 2017 o 01:28 Edytuj”

    :)))))

    A nawet odpowiadam i z poczty (newslettera)

  77. spike napisał(a):

    Witajcie.
    proponuję zaczerpnąć informacji u ludzi, którzy coś podobnego stworzyli, jak np. nasz były bloger Parol, który stworzył swój portal 3obieg, a może Janke odstąpi od dawnego S24, który by można przystosować do własnych potrzeb?
    Pzdr.

  78. nohood napisał(a):

    @spike:

    „Witajcie.
    proponuję zaczerpnąć informacji u ludzi, którzy coś podobnego stworzyli, jak np. nasz były bloger Parol, który stworzył swój portal 3obieg, a może Janke odstąpi od dawnego S24, który by można przystosować do własnych potrzeb?
    Pzdr.”

    w jakiej sprawie mamy pytać?
    na razie sprawdzamy co się dzieje…
    i sprawdzamy feedback w trybie stelth.
    przydałyby się informacje o polach minowych.. : )..
    analiza rynku, struktura zarządów firm it posiadanych przez globali itp.. : )

    ps. zapraszamy do nas
    to my tworzyliśmy większość tego, co było wartością salonu24.
    po co mamy przerabiać stary salon jeśli możemy zrobić nowy- dużo lepszy?
    zdecydowanie wolę open source

    pzdr

  79. tadeusz.K napisał(a):

    JA-KOBIETA=Jeszcze rozważam Onet#
    A to mnie setnie ubawiło.

Odpowiedz na „pikoAnuluj pisanie odpowiedzi

Przejdź do paska narzędzi